• 3
  • 4
2020-03-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamanteTagliato
vill tillägga att jag är 100% på att jag inte är psykopat, så sådana påståenden kommer jag inte att bemöta.
Klart du inte tänker bemöta det uppenbara svaret.

De flesta psykopater är inte våldsamma och det är inget krav att man ägnar sig åt våld, det handlar snarare om personliga anlag kring självdisciplin. Få psykopater lever dessutom med självinsikt, det ingår i tillståndet att vara förvirrad. Läs på lite mer, finns många missuppfattningar kring det.

Varför har du inte pratat med en terapeut om detta?

Ett bra sätt att avgöra vad som är normalt, är att säga det till alla du känner och se hur de reagerar. Vågar du inte göra detta är det rätt uppenbart, vare sig ditt medvetna vill erkänna det eller inte.
Citera
2020-03-11, 13:00
Medlem
Kära ts- det jag kan utläsa av dina rader är att du har ett stort problem, nämligen dig själv.

Du verkar vara över tjugo år men har en mognad som en tolvåring. Du har ett omnipotent seende och ser världen som något som kretsar kring dig. I verkligheten är du snarare en yttepytteliten beståndsdel i yttersta utkanten av den värld de flesta vuxna människor lever i.

Att tro att främmande kvinnor runt dig är upptagna av att beundra ditt "osannolikt perfekta" utseende (eller hur du nu uttryckte det) eller söka bekräftelse från dig, låter helt världsfrånvänt och vittnar enbart om din självupptagenhet. Andra människors värld kretsar inte kring dig och de flesta stabila vuxna människor behöver inte bekräftelse från vilt främmande unga män.

Du fattar ju själv hur absurda dina våldsfantasier är och jag antar att du kan föreställa dig din sits i en rättssal där du ska försöka förklara hur exvis en kvinna på ett tåg förtjänade ditt våld för att du fått en föreställning om att hon, som var så underlägsen dig utseendemässigt, ville ha din " bekräftelse".
"Hon stirrade på mig och kastade med håret, så jag fattade att hon ville ha bekräftelse från mig som är så snygg"...lycka till, liksom!

Kanske är du bara omogen, kanske är du empatistörd- personlighetsstörd, autistisk med alexitymi, kanske är du psykosnära. Man kan bara spekulera. Klart är att du har problematiska tankar. Jag skulle rekommendera dig att kontakta psykiatrin, en kurator på ungdomsmottagningen eller liknande och berätta om dina känslor och tankar precis som du gjort här. Ibland kan den här typen av tankar ta överhanden och det vore olyckligt för både dig och kvinnor som kommer i din väg.
Senast redigerad av Sssiamesia 2020-03-11 kl. 13:04. Anledning: Tillägg
Citera
2020-03-11, 14:15
Medlem
”Jag är osannolikt lång” skriver du. Hur lång är man när man passerat gränsen för det sannolika? 2,47?

Nä, du är snarare ett sannolikt troll som möjligen läst ”American Psycho” av Bret Easton Ellis och fått lite sjuka fantasier som nu snurrar runt i ditt huvud som på ytan har ett helt vanligt utseende.
Citera
2020-03-11, 19:35
Medlem
Det låter inte bra.

Kan du inte bara vara lite normal och/eller ha lite självdisciplin och stirra ner i din telefon, lyssna på någonting eller bara blunda istället för att bry dig om vad andra gör?
Citera
2020-03-13, 03:14
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Det handlar inte om att jag inte är intresserad. Dom gångerna jag vill skada/döda är när det är en kvinna som är ful eller medel och verkar tycka att hon är på min nivå, som om att hon tycker att jag är en dåre som inte bekräftar henne. Det gör mig så oerhört ond.

Du är en en uppenbar narcissist med våldsamma tendenser.
Citera
2020-03-15, 21:12
Medlem
Inte konstigt det har bevisats gång på gång att kvinnor tänder på dark triad personligheter. Nästa gång en kvinna vill ha din bekräftelse säger du till henne exakt vad du tänker så kommer hon vilja ha dig ännu mer, vem vet hon kanske flyttar in hos dig och låter dig slå henne så får du utlopp för sina våldsamma tendenser och hon får en mäktig alfahanne som knullar henne
Citera
2020-03-15, 23:51
Bannlyst
Är det inte bra om kvinnor söker mäns bekräftelse?
Eller hur menar du?

Beteendet hon hade, gjorde hon för att provocera dig.
Citera
2020-03-20, 05:56
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Varför bryr du dig så mycket? Byt plats om hon stör dig så mycket eller blunda så du slipper se eländet. (Eller ta fram en spegel)
Citera
2020-03-20, 22:46
Medlem
Du kan väl börja dejta män.eftersom du verkar hata kvinnor..kram.på.dig
Citera
2020-04-01, 10:18
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Jag är osannolikt lång, välproportionerad och snygg i ansiktet. Jag blev egentligen inte snygg förrän jag var runt 20år då min ansiktsform var färdig och jag började klä mig efter min smala häck och breda axlar. (Jag vet hur denna trådstarten verkar, men detta är inte en bekräftelsetråd, jag är smart nog att inse hur patetiska såna trådar är, jag försöker bara måla en blid.) När euforin av att äntligen bli bekräftad i överflöd avtog så började ett förakt mot kvinnor infinna sig. Jag vet att dom som glor på mig och söker uppmärksamhet på olika dåligt maskerade sätt (Ni som ser bra ut vet) bara vill ha sin dos av bekräftelse. Det äcklar mig något oerhört. I samma sekund som jag råkar validera en kvinna genom att ge ögonkontakt så blir jag irriterad på mig själv. Det som har börjat komma på senare tid är att jag vill misshandla kvinnor som är medelmåttiga och ändå tycker att dom förtjänar min bekräftelse. Jag satt mittemot en medelålders medelmåttig kvinna på en spårvagn idag, jag vägrade att ge henne en blick och stirrade över hennes huvud hela resan, det resulterade i att hon började himla med ögonen och kolla upp i talet och söka uppmärksamhet genom olika rörelser och fläng med håret, som om hon visste att jag gjorde det med flit, som om hon ansåg sig förtjäna min uppmärksamhet. Detta gjorde mig rasande och jag ville strypa henne och slå hennes ansikte sönder och samman (nej det är inte en överdrift, det var min allvarliga tanke) kan det vara så att jag har fått en knäpp? Eller är detta normala tankebanor? Jag har dessa tankar varje dag och våldsfantasierna blir grövre hela tiden. Jag vill veta om någon känner igen sig eller om mina tankar kanske rotar sig i något sunt? Jag tänker också att jag har gått och lyckats bli narcissist omedvetet, men det verkar inte gå hand i hand med mitt temperament.

Jag är en av dom kvinnor som sällan eller aldrig tittar på någon överhuvudtaget när jag är ute bland folk. Jag sitter i mina egna tankar för mycket. Men efter att ha läst detta du skrev första gången, blev jag paranoid över en lång typ på vagnen, och trodde att det var du. Fick för mig att han tittade elakt mot kvinnor. Och när jag tittade på honom så glodde han rätt på mig, så jag vek bort med blicken. Det var lite läskigt det här. Det är INTE normalt hoppas jag. Du behöver nog redan ut vad det här handlar om. Både för dig och andra.
Senast redigerad av Propulsiv 2020-04-01 kl. 10:22.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in