2020-03-11, 12:32
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Från GPs hemsida

Då är det väl klarlagt vem det handlar om? Var själv lite frågande hur en så klen och spinkig person kunde ha ihjäl två människor. Vad var mordvapnet och varför?

https://www.gp.se/nyheter/västsverige/begärs-häktad-för-dubbelmord-1.25198103
Det var tidigt på morgonen så de kanske låg och sov?

Edit: Oj, såg nu att det inte alls var på morgonen!

Men säg att han mördade den ena tyst så blir det genast lättare.
Citat:
Ursprungligen postat av lilahjul
Går rykten om att innan polisen kom till platsen så skulle MGM gått in och handlar på Ica i hjo och eventuellt haft lite blod på sig. Dock tar jag detta med en nypa salt.
Själv har jag svårt att tro på detta..
Nejmen fy det får vi hoppas är rykte..
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Lite klurigt om hen ska placeras i kvinnofängelse efter domen?
Ja det blir det. Finns en snubbe, som jag inte minns namnet på, som opererade om sig i fängelset och sen flyttades till kvinnofängelse.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja så är det vanligen när processen att gå från man/kvinna -- kvinna/man har påbörjats.
Hur var det, din ena son hade opererat om sig va?
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxxedetta
Sinnesjukt.
Bokstavligt talat.
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-03-11 kl. 13:07.
Citera
2020-03-11, 12:45
Medlem
Citat:

Tror det beror lite på om han är fysiskt en kvinna (operation) eller bara lever som kvinna
Citera
2020-03-11, 12:52
Medlem
Citat:

Han som styckmördade Vatchareeya i Boden sitter på kvinnofängelse, han var dessutom diagnostiserad med ADD och autism... Har det nog ganska gott uppe på Hinseberg. Läste att HON varit på permis och köpt BH och käkat burgare. Vilket rättsystem vi har.
Citera
2020-03-11, 13:17
Medlem
Enligt en släkting så är det den yngste barnet M/J som är GM.
Hon blev aldrig accepterad av familjen för hennes val om jag förstod det rätt. Samt att det även låg nån sjukdomshistoria bakom.
Mordvapnet ska ha varit kniv.

Men man får väl vänta på vad som är exakta händelseförloppet och vad som framkommer i utredningen

Jag hoppas resterande familj kan ta sig igenom den här hemska händelsen. Och att dom får bra stöttning och krishjälp.
Citera
2020-03-11, 13:45
Medlem
Det ryktas även om att hen var påverkad av någonting då polisen kom till platsen.
Citera
2020-03-11, 13:59
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyalie
Hon blev aldrig accepterad av familjen för hennes val om jag förstod det rätt. Samt att det även låg nån sjukdomshistoria bakom.

Men man får väl vänta på vad som är exakta händelseförloppet och vad som framkommer i utredningen

Jag hoppas resterande familj kan ta sig igenom den här hemska händelsen. Och att dom får bra stöttning och krishjälp.

Ja, det skulle inte förvåna mig... Men att en läkarsläkt inte skulle kunna acceptera förvånar mig ändå. Otroligt jobbigt att hela tiden bli ifrågasatt och aldrig riktigt få vara ”med”. Någon skrev tidigare att det fanns ett gulligt familjefoto där M/J inte var med.
Citera
2020-03-11, 14:10
Medlem
FarbrorAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Jag har snart häktningsprotokollet. Laddar upp så fort det kommit.

Har du fått det än?
Citera
2020-03-11, 14:24
Medlem
Bröllop

Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ja, det skulle inte förvåna mig... Men att en läkarsläkt inte skulle kunna acceptera förvånar mig ändå. Otroligt jobbigt att hela tiden bli ifrågasatt och aldrig riktigt få vara ”med”. Någon skrev tidigare att det fanns ett gulligt familjefoto där M/J inte var med.

Jag har ingen aning, men en tanke är lite ”fina och duktiga” familjen. Då passa hon kanske inte in i deras norm. Sen vet jag inte om dom kanske försökt få med henne men att hon tog avstånd. Kan ju lika gärna vara så med att hon kände att hon inte passa in.

Hon var med vid tillfället kortet togs har jag för mig, på ett bröllop. Men kortet var bara för brudgummen och bestmans. Har ingen aning om hon blev tillfrågad eller inte.
Senast redigerad av Tyalie 2020-03-11 kl. 14:35. Anledning: Glömt lite ord
Citera
2020-03-11, 14:31
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Man behöver inte vara stark för att mörda någon, speciellt inte med en kniv, en 8 åring kan göra det. Dessutom var hen lång vilket ger en bra kraft om hen svingar något.
Citera
2020-03-11, 15:30
Medlem
Citat:

Brukar polisen kunna dödförklara BO direkt, eller tillkallas ambulans automatiskt? Var det ambulanser på platsen eller var våldet så kraftigt att det inte tillkallades?
Citera
2020-03-11, 15:36
Medlem
Rastades avatar
Här kommer Häktingsframställan:

https://docdro.id/BI1dU7H
Senast redigerad av Rastade 2020-03-11 kl. 15:54.
Citera
2020-03-11, 15:37
Medlem
Citat:
Jag har ingen aning, men en tanke är lite ”fina och duktiga” familjen. Då passa hon kanske inte in i deras norm. Sen vet jag inte om dom kanske försökt få med henne men att hon tog avstånd. Kan ju lika gärna vara så med att hon kände att hon inte passa in.

Hon var med vid tillfället kortet togs har jag för mig, på ett bröllop. Men kortet var bara för brudgummen och bestmans. Har ingen aning om hon blev tillfrågad eller inte.

Har inte alls uppfattat familjen som ”fina och duktiga” skulle jag gissa så fanns det nog mycket tolerans för olikheter med tanke på faderns yrke. Tänker mer att han kan ha lyft aktuella diskussioner som förs i vården att vi ser en våg av könskorrigerande behandlingar i Sverige och att många menar att vi kommer få se baksidan av detta framöver då det kan vara annat än att vara född i fel kropp som är grundproblemet. Den intresserade kan googla i ämnet. Om detta tas upp i diskussion så kan nog MGM upplevt sig icke-accepterad. Men för att mörda? Riktigt stört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in