2020-06-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast WHO har ju även hyllat Sveriges strategi tidigare . Bara för att du inte gillar källan jag angav behöver du inte fastna i din egna världsbild. Är du månne kompis med Jimmie Åkesson?

Aha du kör med härskartekniker, nä jag är inte kompis med Jimmie som i sin debattartikel vill få fler anhängare precis som alla andra politiker som debatterar. Jag lyssnar mer på sakkunniga inom området, tycker att du ska kolla in den här videon av J Campbell,
https://www.youtube.com/watch?v=K4SQ-NOV-iU

ps WHO har aldrig hyllat Sveriges strategi, det är svensk media som valde att tolka det så, jag hörde WHOs presskonferens som sen ledde till den tolkningen av svenska medier, trodde det var allmänt känt

Men jag har hopp om framtiden, när regeringen nu har gett FHM uppdraget att börja smittspåra mer aktivt, så kanske tant Agda och farbror Bengt i framtiden slipper kvävas till döds i sin ensamhet
Citera
2020-06-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exprimis
Aha du kör med härskartekniker, nä jag är inte kompis med Jimmie som i sin debattartikel vill få fler anhängare precis som alla andra politiker som debatterar. Jag lyssnar mer på sakkunniga inom området, tycker att du ska kolla in den här videon av J Campbell,
https://www.youtube.com/watch?v=K4SQ-NOV-iU

ps WHO har aldrig hyllat Sveriges strategi, det är svensk media som valde att tolka det så, jag hörde WHOs presskonferens som sen ledde till den tolkningen av svenska medier, trodde det var allmänt känt

Men jag har hopp om framtiden, när regeringen nu har gett FHM uppdraget att börja smittspåra mer aktivt, så kanske tant Agda och farbror Bengt i framtiden slipper kvävas till döds i sin ensamhet
Men snälla människa? Har du ens läst länken jag postade?
Citera
2020-06-27, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, när sa jag det? Men det är du som är blåst av media för förmodligen femitelvte gången.

Jag såg intervjun med WHO där det sades att de "hyllade" Sveriges sk. strategi. Men det gjorde de inte. I själva verket har Sverige inte alls gjort som WHO förespråkar, med testning, spårning och isolering av smittade. Så har det ju gått som det gått också för Sverige: ett gigantiskt misslyckande.
Fast å andra sidan har det ju inte gått så bra för dom länder som haft det du förespråkar samt även munskydd och lockdown heller
Citera
2020-06-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Bra försök men det fanns ingen länk i inlägget där du skrev detta.
Men du kanske kan lära dig tolka dom uttalanden som det hänvisas till och vad Tegnell och WHO faktiskt har sagt om viruset? Finns mycket bra värdefull information om du ids släppa din egna världsbild en smula
Citera
2020-06-27, 19:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Men du kanske kan lära dig tolka dom uttalanden som det hänvisas till och vad Tegnell och WHO faktiskt har sagt om viruset? Finns mycket bra värdefull information om du ids släppa din egna världsbild en smula

Så du ljög om att du hade en länk då.
Citera
2020-06-27, 19:44
Medlem
Citat:
Men snälla människa? Har du ens läst länken jag postade?

Jag tycker att det är mer intressant vad sakkunniga har att säga, sen så följer jag löpande resultatet av hur det faktiskt går för Sverige i bekämpningen av viruset i verkligheten och för mig är det inte okej att alla dessa gamla och sköra har fått plågas ihjäl för att vi har en strategi i Sverige att uppnå flockimmunitet
Citera
2020-06-27, 19:45
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Fast å andra sidan har det ju inte gått så bra för dom länder som haft det du förespråkar samt även munskydd och lockdown heller
Jasså inte? Du behöver ju bara kolla på våra nordiska grannländer.

Sverige är på femte plats i dödslistan, definierat som "Pariah State", våra grannländer stänger sina gränser mot det hyperliberala misslyckade landet, detta för att slippa utbredd smitta och kriminell mångkultur, landets rykte sjunker som en sten mot botten. Tycker du det verkar lyckat?

https://www.nytimes.com/2020/06/22/world/europe/sweden-coronavirus-pariah-scandinavia.html

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-06-27, 20:01
Medlem
Citat:
Så du ljög om att du hade en länk då.
Jag har inte ljugit . Det är du som vägrar ta till dig om vad Anders Tegnell faktiskt har sagt. Vilket var syftet med länken jag postade. Du är uppenbarligen ett SD-troll. Ha en fin kväll nu
Citera
2020-06-27, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jasså inte? Du behöver ju bara kolla på våra nordiska grannländer.

Sverige är på femte plats i dödslistan, definierat som "Pariah State", våra grannländer stänger sina gränser mot det hyperliberala misslyckade landet, detta för att slippa utbredd smitta och kriminell mångkultur, landets rykte sjunker som en sten mot botten. Tycker du det verkar lyckat?

https://www.nytimes.com/2020/06/22/world/europe/sweden-coronavirus-pariah-scandinavia.html

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Men stolle! Tittar vi på den TOTALA statistiken och listan över hela Europa så hittar vi bland annat Storbrittanien och Italien. 2 länder som tidigt stängde ner landet och trots detta ligger etta och tvåa i antal dödsfall. Spanien som gjorde likadant ligger trea. Självklart förstår jag tänket att Sverige borde stängt ner dom med men inbilla dig inte att det hade varit någon garanti för att få ner dödsantalet för det funkar inte så. Och speciellt inte nu när smittspridningen börjat öka igen. INTE bara här hemma.
Citera
2020-06-27, 20:08
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag har inte ljugit . Det är du som vägrar ta till dig om vad Anders Tegnell faktiskt har sagt. Vilket var syftet med länken jag postade. Du är uppenbarligen ett SD-troll. Ha en fin kväll nu

Jo du ljög, du skrev att det fanns en länk med källa i ditt inlägg men det fanns inte.
Du drog en bluff och hoppades att ingen skulle syna dig.
Citera
2020-06-27, 20:25
Medlem
Citat:
Jo du ljög, du skrev att det fanns en länk med källa i ditt inlägg men det fanns inte.
Du drog en bluff och hoppades att ingen skulle syna dig.
Jag visade en länk som visade vad Tegnell har sagt ordagrant samt även hur WHO har uttalat sig. Du och flera andra har tolkat Tegnells uttalanden som Fan läser Bibeln.
Citera
2020-06-27, 20:26
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Jag visade en länk som visade vad Tegnell har sagt ordagrant samt även hur WHO har uttalat sig. Du och flera andra har tolkat Tegnells uttalanden som Fan läser Bibeln.

Det fanns ingen länk i det inlägget jag citerade där du påstod att WHO hade hyllat Sverige. Om du har en länk får du gärna presentera den nu istället för att ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in