2020-06-29, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är inte sunt att älska massmördare.

Förstår du inte vilka som är ansvariga för att vidta åtgärder för att begränsa Corona-smitta i Sverige? I så fall är du inte ensam för varken Tegnell eller Löfven verkar förstå det heller men de borde då avgå eller straffas för sitt massmord.
Om du kallar regeringen och Tegnell för folkmördare borde du säga samma sak om Brasiliens regering också. Dessutom yrar du i nattmössan. Varför i hela Härnösand ska regeringen hållas ansvariga för att danska turister tagit hit smittan? Jag börjar faktiskt bli jävligt trött på ditt svammel och helt befängda påståenden. Jobbar du månne på Samhällsnytt?
Citera
2020-06-29, 13:33
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Om du kallar regeringen och Tegnell för folkmördare borde du säga samma sak om Brasiliens regering också. Dessutom yrar du i nattmössan. Varför i hela Härnösand ska regeringen hållas ansvariga för att danska turister tagit hit smittan? Jag börjar faktiskt bli jävligt trött på ditt svammel och helt befängda påståenden. Jobbar du månne på Samhällsnytt?

Det är inte resultatet enbart som avgör om de är massmördare eller inte, det är vilka åtgärder de har vidtagit för att stoppa massdöden. Löfven och Tegnell har kört med öppna spjäll och t.o.m. uttryckligen sagt att det inte är några problem att åka till alperna under sportlovet. Idag säger Tegnell att det var så smittan kom hit.

Vad Brasiliens regering har gjort eller inte gjort har jag inte undersökt på djupet, har du? Helt klart är i alla fall att de hade en mycket svårare situation än Sverige så jag vet inte om de verkligen har hanterat situationen dåligt eller inte så det uttalar jag mig inte om. Absurt dock att Sverige med våra utmärkta förutsättningar har drabbats lika hårt som de allra värst drabbade länderna i världen.
Citera
2020-06-29, 13:52
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/kvallsposten/studie-danskar-har-fort-smitta-till-sverige-/

Är det här också regeringens och Tegnells fel?

Självfallet är det regeringen och Tegnells fel. De har brustit i kunskap om hur man hanterar en Pandemi. Men trots det har de spelat lotteri med folkets rätt till liv och hälsa. De har talat om flocken, när det handlar om varje enskild människas oinskränkta rätt till liv enligt FN stadgan.

Det raljeras om flockimmuntet och de har låtit smittan spridas. Med en arrogans och empatilöshet som uppvisades av Ann Lindhe och chockade omvärlden. Det är inte så man talar när det är massdöd på statens institutioner. Men dessa dumhuvuden förstår inte hur vidrigt det är och låter, när de talar om människor som om det vore boskap!

Öppna gränser för all skit, ingen karantän, inga tester, ingen smittspårning när viruset började härja. Bara snack om ekonomi, utan konsekvenstänk och ekonomiska kunskaper. Dankarna verkar ha koll på vilka danska som är smittade, och sprider smitta inom och utom landets gränser. Det är självklart att de inte vill förstöra sitt goda arbete med sabotage från Sverige.

Statens primära uppgift är att skydda sina medborgare, enligt den folkrätt övriga civiliserade länder tillämpar.

I Sverige tycks de styrande endast ta makten för egen vinning. De är så elaka att inte ens Corona viruset sätter sig på dem. Tyvärr.
Citera
2020-06-29, 15:24
Medlem
Kommer ta flera år innan svenskar släpps in eller folk vill komma hit pga Folkhälsomyndighetens katastrof i Sverige.
Citat:
Danska varningen: "Sverige slår rekord i antal smittade"
Citat:
Det är extremt jämfört med övriga Norden.

Folkhälsomyndighetens förklaring är att Sverige testar mer än innan.

Men alla andra grannländer, förutom Finland, har testat betydligt mer än Sverige och är ändå inte i närheten av Sveriges siffror.
https://www.friatider.se/danska-varningen-sverige-slar-rekord-i-antal-smittade
Citera
2020-06-29, 15:32
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/kvallsposten/studie-danskar-har-fort-smitta-till-sverige-/

Är det här också regeringens och Tegnells fel?

Gränserna ligger på regeringen och besluten kring dem beror alltså inte på Tegnell.

Gränsen har sedan mitten av mars för allt resande varit öppen från Danmark till Sverige medan den för turistresande varit stängd från Sverige till Danmark, med noggrann kontroll av dansk polis och även militär på Pepparholm, i Helsingör och övriga gränsövergångar.

Det tillhör allmänbildningen idag.
Senast redigerad av statligbluff 2020-06-29 kl. 15:34.
Citera
2020-06-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
Gränserna ligger på regeringen och vi vet att regeringen lyssnar på FHM.

Gränsen har sedan mitten av mars för allt resande varit öppen från Danmark till Sverige medan den för turistresande varit stängd från Sverige till Danmark, med noggrann av dansk polis och personal från militären på Pepparholm, i Helsingör och övriga gränsövergångar.

Det tillhör absolut allmänbildningen.

Vilken allmänbildning? Regetingen och FHM ska alltså bära hundhuvudet för att danskar som reser in i landet och bär med sig smitta? Ja jösses vilka galningar det finns tamigfan Den här tråden får mig att tappa allt hopp om mänskligheten
Citera
2020-06-29, 15:40
Medlem
Citat:
Vilken allmänbildning? Regetingen och FHM ska alltså bära hundhuvudet för att danskar som reser in i landet och bär med sig smitta? Ja jösses vilka galningar det finns tamigfan Den här tråden får mig att tappa allt hopp om mänskligheten

Det är självklart att regeringen har ett extremt stort ansvar i de frågorna, för vad den väljer att göra eller inte göra i en kristid.

De kunde ha stoppats vid gränsen (de flesta), på samma sätt som svenskar stoppas i andra riktningen. Vad är det du inte förstår?

Även FHM kunde ha gått in och rekommenderat mer stängda gränser, krav på karantän mm.

Du verkar inte resonera klokt här.
Citera
2020-06-29, 16:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Regeringen har ansvar för att de släpper in invandrare som dödar och våldtar svenskar också, självklart. De har en skyldig att värna svenska medborgares liv och då måste farliga personer stoppas från att komma in i Sverige.
Citera
2020-06-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Regeringen har ansvar för att de släpper in invandrare som dödar och våldtar svenskar också, självklart. De har en skyldig att värna svenska medborgares liv och då måste farliga personer stoppas från att komma in i Sverige.
Visst. Men vad har det med att danska turister tar hit smitta att göra?
Citera
2020-06-29, 17:54
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/200-elever-samlades-f%C3%B6r-stor-studentfest-mitt-i-pandemin-nu-%C3%A4r-flera-sjuka-i-corona/ar-BB165ANG?ocid=ob-fb-svse-1583836103585&fbclid=IwAR3NS3n9Oj_Klimr0NZs9SIFwo_ wCvMwuq7CPbPlPatGL2T_8TNckcNstCs

Innan alla Tegnellhatare brakar loss ännu en gång så vill jag säga att såväl Tegnell som regeringen förbjöd studentflak precis i god tid innan studenten. Så kom för fan inte och beskyll Tegnell för detta fall också era idioter
Citera
2020-06-29, 18:00
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Visst. Men vad har det med att danska turister tar hit smitta att göra?

Allt, det var regeringen och Tegnell som ansåg att de skulle få komma in i landet utan några som helst kontroller.
Citera
2020-06-29, 18:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/200-elever-samlades-f%C3%B6r-stor-studentfest-mitt-i-pandemin-nu-%C3%A4r-flera-sjuka-i-corona/ar-BB165ANG?ocid=ob-fb-svse-1583836103585&fbclid=IwAR3NS3n9Oj_Klimr0NZs9SIFwo_ wCvMwuq7CPbPlPatGL2T_8TNckcNstCs

Innan alla Tegnellhatare brakar loss ännu en gång så vill jag säga att såväl Tegnell som regeringen förbjöd studentflak precis i god tid innan studenten. Så kom för fan inte och beskyll Tegnell för detta fall också era idioter

Varför agerade inte polisen, vem är ansvarig för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in