Citat:
Ursprungligen postat av
tecky2012
Ni som är mer pålästa, jag ska köpa en del saker till mormor som har astma, och vill verkligen inte att något ska hända henne. Vad ska man köpa? Blir så orolig för hennes del. Jag själv har en skum hosta som kommer på kvällarna och känns som någon sitter på mina lungor, speciellt på kvällen då jag kan knappast sitta normalt i soffan för det blir obehag. Hoppas denna virus försvinner snabbt och många lyckas bli friska.
Instämmer med de andra om d vitamin, c- vitamin ( mycket C! I Kina ger dom det tydligen intravenöst i Wuhan nu) och zink.
Viruset lever ganska länge på ytan av saker så använd handskar när du plockar ihop varorna till mormor....för säkerhets skull. Handhygien är a och o även för mormor. Tar hon på smittad yta ( dörrhandtag etc ) och petar sig i ögonen så är risken stor för smitta.
Kolla detta klipp av Dr Berg han ger bra råd om.hur man stärker immunförsvaret.
https://m.youtube.com/watch?v=cjUOpvmDE7k&t=3s
De flesta klarar av Corona...även gamla människor överlever flertalet av dem. Jag är själv orolig för mina äldre släktingar, men tröstat mig med att alla dör ju inte av det - något som.man nästan får för sig när det blir lite hysteriskt i msm och sociala media.
Fast har man astma och är äldre bör man ju vara lite försiktig. Paradoxalt nog sänker stress immunförsvaret så byt ut oro mot noggrannhet och försiktighet.