2020-03-15, 02:12
Medlem
Redisas avatar
Din lyckost!
Du vet iaf att du fått smittan,, vi övriga får nöja sig med gissningar!
Hur noga var sjukvårdspersonal med hygien och skydd?
Citera
2020-03-15, 02:22
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Om TS nu inte trollar är detta typexempel på varför inte bara hemkarantän fungerar.

Hemkarantän + fotbojja sen böter om man lämnar karantänen då det är olagligt att sprida smitta men det kommer väl aldrig hända i Sverige.

I landet jag bor så har man redan börjat utdela böter på 10.000 KR till de som inte följer myndigheternas uppmanning att stanna hemma ifall man varit ute och rest eller har smittan.
Citera
2020-03-15, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorno
Sömn är kroppens bästa sätt att skydda sig mot infektioner och att ta hand om befintliga angrepp. Om ni är oroliga för att bli smittade eller har känningar så se till att komma i säng i tid. Endast en natts slarv gör er betydligt mer mottagliga för alla typer av förkylningar.

Riktigt skitsnack. Har sovit runt 4h/natt sen jag var 15år gammal, det är många år sen nu. Minns inte två gånger jag drabbats av förkylning eller influensa. Allt är relativt och förknippas till individen, att generalisera och påstå ovanstående är skrämselpropaganda. Trots att jag sällan varit sjuk så börjar oron för Corona smyga sig på. Ta hand om er där ute och var försiktiga.
Citera
2020-03-15, 03:02
Medlem
exexexexs avatar
Vad säger ni om ett tryck över bröstet, stel nacke, stela leder och huvudvärk. Ingen feber, halsont eller hosta...
Kroppen känns lite skum liksom... Känns som om jag fått en vätskeansamling i ena foten också...
Är det stress corona?
Citera
2020-03-15, 04:06
Medlem
Denna tråd lär explodera med inlägg kommande veckor.
Citera
2020-03-15, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Fan jag är lite avundsjuk ändå, sa precis till polaren att jag gärna vill bli smittad så man slipper tänka på det sen. Så jävla drygt med hysterin. Folk tar förkylningar med en klackspark men covid-19 är dom skitskraja för .

Visst jag kan förstå hur du känner lite grann. Personligen är jag nog inte så rädd för viruset för min egen skull, utan snarare att det kan drabba andra i min närhet som inte riktigt är lika unga och friska som jag. Men även om jag vore helt själv, så föredrar jag helt klart att inte vara smittad.

----------

Till TS:

1. Hur gammal är du?
2. Är du frisk generellt utan sjukdomar eller nedsättningar?
3. Hur är din sömn? Sover hyfsat bra om nätterna?
Citera
2020-03-15, 07:40
Medlem
När du är ute och handlar godis, dra du en fis för att smyga bort din hosta? Innan viruset var det ju tvärtom.
Citera
2020-03-15, 07:54
Medlem
"De ville inte äga för mycket, men jag misstänker via skola eller dagis då jag har barn i den åldern.

Känner andra föräldrar som fick testa sig med barn på samma skola och dagis."

Du har barn i skola/dagis och skiter i om du smittar andra??! Vilken fin förälder du är......
Citera
2020-03-15, 08:01
Medlem
Pashmaloos avatar
Inga andra sjukdomar?

Du skriver att du har barn. Har du isolerat dig från familjen?

Hur lång tid tog det för dig att sjukdomen bröt ut? Vilka andra har du haft kontakt med inna den bröt ut? Är flera smittade va dig?
Citera
2020-03-15, 08:03
Medlem
Dille24s avatar
Vi har haft ovanlig hård huvudvärk hela familjen. Diffust halsont och lite feber. Ingen hosta och endast ytterst lite snuva.

Min fru har fått influensavaccin så hon är rädd att vi drabbats av corona.
Citera
2020-03-15, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Lite hosta, mest på natten, kan vissla lite i luftvägarna nattetid när jag andas in.

Inte särskilt orolig, inte den personen som är rädd för att dö om man säger så.

De bad mig att sätta mig själv i karantän, men jag rör mig som jag själva vill, men mestadels så sitter jag hemma och spelar Xbox och ser film, ganska introvert.
Idag var jag i affären och handlade godis som vanligt och plockade frukost bullar, enda åtgärden jag tillämpa var att plocka bullar och godis med tång och spade.

Orkar inte bry mig om andra blir smittade, inte mina problem.

Skräpig livstil, likgiltig inför andra människor och dessutom förälder. Du kan ju inte vara på riktigt. Det här har du skrivit bara för att väcka hat.
Citera
2020-03-15, 08:16
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10070
Så det härjar ett virus i samhället som enbart är någorlunda farligt för äldre. Menar du på allvar att alla ska stänga in sig och just äldre ska röra sig fritt? Det är inte äldre som ska hålla sig hemma?

Din läsförmåga verkar vara lite undermålig. Har inte sagt något sådant.
Så med det sagt: Självklart inte - men nu är han ju sjuk så då kanske man kan få ställa en fråga.

Personligen hade jag nog gjort det samma men använt ett munskydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in