2020-03-14, 20:50
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Orkar inte bry mig om andra blir smittade, inte mina problem.

Du är ett fasansfullt jävla egoistiskt svin. Önskar dig all olycka i ditt liv.

För de allra flesta är det ingen större katastrof att bli smittad. Men på samhällsnivå blir det en katastrof om väldigt många drabbas samtidigt.

Många fler av den lilla andelen av de sjukaste riskerar att inte kunna få adekvat vård, och dö, om för många blir sjuka samtidigt. Därför är det viktigt att smittspridningens hastighet bromsas ner.
Citera
2020-03-14, 20:53
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Om TS nu inte trollar är detta typexempel på varför inte bara hemkarantän fungerar.

Hemkarantän + fotbojja sen böter om man lämnar karantänen då det är olagligt att sprida smitta men det kommer väl aldrig hända i Sverige.

Det finns garanterat idioter som tänker som TS, troll eller ej. Finns även många som sprider smitta pga okunskap snarare än illvilja. En rätt hög andel av människorna är helt enkelt jävligt dumma i huvudet.

Håller med om att tvångsåtgärder därför kan krävas.
Citera
2020-03-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Om TS nu inte trollar är detta typexempel på varför inte bara hemkarantän fungerar.

Hemkarantän + fotbojja sen böter om man lämnar karantänen då det är olagligt att sprida smitta men det kommer väl aldrig hända i Sverige.

Ts är ett väldigt fint litet personporträtt av en "sverige vän" som röstar SD, vill jobba på Samhall, startar trådar om hur han kan fuska med a-kassan och som är så likgilltig inför att smitta ner någon stackars pensionär så denne går och dör att han minsann inte bryr sig om att hålla sig borta från plockbröd/ godis.
Citera
2020-03-14, 21:04
Medlem
Ni som är mer pålästa, jag ska köpa en del saker till mormor som har astma, och vill verkligen inte att något ska hända henne. Vad ska man köpa? Blir så orolig för hennes del. Jag själv har en skum hosta som kommer på kvällarna och känns som någon sitter på mina lungor, speciellt på kvällen då jag kan knappast sitta normalt i soffan för det blir obehag. Hoppas denna virus försvinner snabbt och många lyckas bli friska.
Citera
2020-03-14, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Du är ett fasansfullt jävla egoistiskt svin. Önskar dig all olycka i ditt liv.

För de allra flesta är det ingen större katastrof att bli smittad. Men på samhällsnivå blir det en katastrof om väldigt många drabbas samtidigt.

Många fler av den lilla andelen av de sjukaste riskerar att inte kunna få adekvat vård, och dö, om för många blir sjuka samtidigt. Därför är det viktigt att smittspridningens hastighet bromsas ner.

Hans straff kommer. Som för oss alla andra.
En dag när han har barn kommer en äcklig gubbe plocka ungen utanför ica lr nåt.
Men tro mig. Det kommer
Citera
2020-03-14, 21:09
Medlem
Hur tänker du bota denna förkylning? Citron och ingefära?
Krya på dig så är du på gymmet om några dagar igen.
Citera
2020-03-14, 21:21
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Lite hosta, mest på natten, kan vissla lite i luftvägarna nattetid när jag andas in.

Inte särskilt orolig, inte den personen som är rädd för att dö om man säger så.

De bad mig att sätta mig själv i karantän, men jag rör mig som jag själva vill, men mestadels så sitter jag hemma och spelar Xbox och ser film, ganska introvert.
Idag var jag i affären och handlade godis som vanligt och plockade frukost bullar, enda åtgärden jag tillämpa var att plocka bullar och godis med tång och spade.

Orkar inte bry mig om andra blir smittade, inte mina problem.

Förlåt men jag hoppas du skämtar " bryr mig inte om jag smittar andra", ta ditt jävla ansvar och sitt hemma. Finns folk som kan dö av detta sluta vara egoistisk och väx upp.
Citera
2020-03-14, 21:42
Medlem
Sömn är kroppens bästa sätt att skydda sig mot infektioner och att ta hand om befintliga angrepp. Om ni är oroliga för att bli smittade eller har känningar så se till att komma i säng i tid. Endast en natts slarv gör er betydligt mer mottagliga för alla typer av förkylningar.
Citera
2020-03-14, 22:22
Medlem
Densjukastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
Hej,
Vill väl bara bolla lite här. Jag har en kollega som inte varit utomlands, men som i jobbet och privat träffar en massa människor.

Han valde att gå till jobbet med feber i måndags, trots vad alla säger just nu.

Jag fick i torsdags kväll lätt feber (38 grader), huvudvärk och obehagskänsla i halsen.

Nu två dagar senare, så har jag fortfarande lätt feber och huvudvärk, allmän trötthetskänsla, ont i halsen, samt lätt torrhosta.

Jag har ledgångsreumatism och mina leder har gått bananas under denna period. Jag har inte haft ont på väldigt länge och aldrig i samband med en förkylning eller liknande, så jag funderar på om detta kan vara corona. Det har hoppat runt mellan axlar och fingerleder sedan i torsdags.

Någon som kan ge sig på en gissning?

Tråkigt att höra att du är sjuk men jag måste ändå uttrycka mig att din kollega är ett jävla rövhål.. Att han ignorerade hänvisningarna i tider som nu är helt fantastisk hur man kan vara så egoistisk... Krya på dig.
Citera
2020-03-14, 22:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Förlåt men jag hoppas du skämtar " bryr mig inte om jag smittar andra", ta ditt jävla ansvar och sitt hemma. Finns folk som kan dö av detta sluta vara egoistisk och väx upp.

Kan inte se att han resonerar så mycket mer annorlunda än regering och experter - målet ÄR ju att sprida viruset så på det viset gör han ju ett bra jobb:

https://twitter.com/AgnesWold?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7 Ctwgr%5Eauthor

/Johan
Citera
2020-03-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Känner mig väldigt harklig i halsen fortsatt (I 4 dagar nu) Känenr mig hängig. Lätt huvudvärk. Har inte feber än enligt men min febertermometer.

Corona?

Nej nej det där låter mer som en släng av aids. Jag känner en som fick lite av det i början av 90-talet.

Fy fasen vi måste alla genomlida coronan en del lätt en del svårt
Citera
2020-03-14, 22:50
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DashSnoww
Hans straff kommer. Som för oss alla andra.
En dag när han har barn kommer en äcklig gubbe plocka ungen utanför ica lr nåt.
Men tro mig. Det kommer
Så för att TS beter sig egoistiskt så ska hans barn straffas? Vore det inte mer rättvist om TS själv då fick ta straffet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in