2020-12-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Min sambo har varit hängig i veckan med snuva och lite feber, men inte något tyngre eller jobbigt annat än att hon tvingats vara hemma i väntan på besked från sitt Covid-test.

Nu ikväll kom dock domen. Testet var positivt.

Jag själv känner mig pigg och har jobbat hela veckan, men är tyvärr livrädd att få detta och tänker tyvärr worst case scenario ifall man skulle få något. Sitter dock i en sits där man bor under samma tak och det känns nästan omöjligt att inte bli smittad.

Vad ska man ta sig till...

Ingenting du kommer sannerligen inte bli mer än förkyld för det är vad det är...!
Citera
2020-12-03, 21:52
Medlem
Narutoshippchops avatar
Bär munskydd och håll distans tills sambon mår bättre!
Sov inte i samma rum. Vädra mycket och ofta.
Citera
2020-12-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Är din oro befogad och bottnar i sjukdomen som sådan eller är du rädd att behöva vara borta från jobbet eller vad

Har ingen sjukdom så vitt jag vet. Men läser mycket om att många utan underliggande sjukdomar blir rejält dåliga eller t om dör, sådana som är i min egen ålder. Så självklart med tanke på hur oklar denna sjukdom är, så blir jag riktigt nervös.
Citera
2020-12-03, 21:57
Avslutad
Tror inte du behöver vara mer bekymrad än om det vore en vanlig förkylning! Såvida du inte har några underliggande problem?
Citera
2020-12-03, 21:59
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Har ingen sjukdom så vitt jag vet. Men läser mycket om att många utan underliggande sjukdomar blir rejält dåliga eller t om dör, sådana som är i min egen ålder. Så självklart med tanke på hur oklar denna sjukdom är, så blir jag riktigt nervös.

Så många är det inte, dom som hamnar på intensiven är typ 1 % av alla som blivit sjuka.
Citera
2020-12-03, 22:03
Medlem
skazzis avatar
Citat:
Min sambo har varit hängig i veckan med snuva och lite feber, men inte något tyngre eller jobbigt annat än att hon tvingats vara hemma i väntan på besked från sitt Covid-test.

Nu ikväll kom dock domen. Testet var positivt.

Jag själv känner mig pigg och har jobbat hela veckan, men är tyvärr livrädd att få detta och tänker tyvärr worst case scenario ifall man skulle få något. Sitter dock i en sits där man bor under samma tak och det känns nästan omöjligt att inte bli smittad.

Vad ska man ta sig till...

du kommer att bli smittad. Men om du är ung och med tanke på att man idag till skillnad från i våras har bättre koll på hur man skall behandla kan du nog vara lugn. Hoppas att allt kommer att gå bra med din sambo och dig
Citera
2020-12-03, 22:08
Medlem
Jag hade också fått panik. Men, min kompis blev sjuk i Corona. Hennes snubbe blev inte sjuk men hon hade smittar sin mamma och pappa. Alla klarade sig fint. Men testet visade positivt i 3 veckor. Sjukt men ah. Håll avstånd, sov på soffan och ta djupa andetag. Vad har du panik för?
Citera
2020-12-03, 22:13
Medlem
Men vafan, du är en ung och frisk man och du är rädd för att bli lite förkyld? Skärp dig.
Din sambo som faktiskt är smittad och sjuk är du inte orolig för men att du själv som inte ens har symptom än ska gå och dö, det oroar du dig för? Man up en aning. Tänk lite på din sjuka sambo innan du får panik över din egen hälsa. Jösses vad har hänt med dagens ungdom.
Citera
2020-12-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subemelaradio
Jag hade också fått panik. Men, min kompis blev sjuk i Corona. Hennes snubbe blev inte sjuk men hon hade smittar sin mamma och pappa. Alla klarade sig fint. Men testet visade positivt i 3 veckor. Sjukt men ah. Håll avstånd, sov på soffan och ta djupa andetag. Vad har du panik för?

Paniken är ju för att man kanske har något underliggande som man ej vet om och sen ska detta eskalera till något livshotande.
Citera
2020-12-03, 22:14
Medlem
Skaffa mask till sambon. Inga pussar nu på en vecka. Lås in henne i garderoben med en pulsoximeter och lite nyponsoppa.
Citera
2020-12-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan man ha endast snuva/täppt näsa som symptom och ha viruset?
Det kan man nog
Citera
2020-12-03, 22:59
Medlem
johans2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan man ha endast snuva/täppt näsa som symptom och ha viruset?
Jag är ingen expert men täppt näsa och hes som vissa skrivit känns inte som corona.
Som andra skriver ink mig, tappat smak och lukt, febersymtom utan att ha feber(gäller mig)osv där har du tecken som är värda att kanske testa sig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in