2020-03-13, 00:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Vafan hände med corona tråden?? Den är borta jue

Borta? Den är ju aktiv i högsta grad. Över 7000 sidor (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
2020-03-13, 00:05
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Borta? Den är ju aktiv i högsta grad. Över 7000 sidor (FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Den är borta från "Aktuella ämnen" av någon konstig orsak.
Citera
2020-03-13, 00:21
Medlem
Många av er har nog redan haft Corona utan att tänka på det

Det här har antagligen pågått i månader. Det är inte så att det kom hit under sportlovet från Italien.
Det var först då man började testa
Citera
2020-03-13, 00:38
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCEriksson
Jag är bekräftat positiv med Corona efter en skidresa till Ischgl, Österrike (Hela skidorten slås igen på fredag tydligen).
Mina symptom har varit fruktansvärt mesiga och det oroar mig nästan ännu mer. Eftersom det kan vara väldigt milt kanske folk tror att det är en vanlig förkylning och lever sitt liv som vanligt ovetandes att det faktiskt är Corona dom när på.
För mig började det med att jag småhostade och var lite smått irriterad i halsen tidigt i måndags. Hade knappt klassat det som sjukdom ifall det var normala tider. Men framemot lunch började jag känna mig febrig och på kvällen fick jag influensasymptom och mådde ganska dåligt (38,3 graders feber samt huvud- och ryggvärk).
I tisdags när jag vaknade var det mesta borta och sen dess har jag bara känt mig lite täppt i näsan i princip.
När jag ringde 1177 innan min feber bröt ut sa dom bara att det är hellugnt att gå till jobbet eftersom jag inte hade någon feber då. Jävla tur att man inte lyssnade på dom i alla fall. När jag väl fick febern ringde jag tillbaka till 1177 varpå dom skickade ambulanspersonal dagen efter som tog prover i näsa och svalg. Ca 30h senare fick jag beskedet att provsvaren var positiva.

Problemet som jag ser det är att har man inte fått alla symptomen så anses man vara frisk och det är anledningen till att jag tror att detta kommer fortsätta spridas i väldigt fort här i Sverige.

Tjena!

Får man fråga om din ålder? Du behöver inte ange en exakt siffra men berätta gärna i vilken åldersgrupp du är. Det vore intressant.

Förövrigt stärker ditt inlägg min optimism.
Citera
2020-03-13, 00:46
Medlem
teamdjungels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Den är borta från "Aktuella ämnen" av någon konstig orsak.
Nej, "äldre än en vecka".
Citera
2020-03-13, 01:48
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, 300 ggr dödligare är den ju abslolut inte. Men väl cirka 10 ggr dödligare, vilket väl är illa nog. Dessutom något mer smittsam. Sjukdomen är aggressivare då den går djupare ned i luftrör och lungor och i vissa fall leder till virusdriven lunginflammation, som gör att man till slut inte kan syresätta blodet och som får andra organ att kollapsa.

Du vet att du enkelt själv kan ta en titt på nuvarande statistik som visar 7% dödlighet. Så jo, enligt den tillgängliga datan så är det 300x dödligare än "vanlig" influensa.
Citera
2020-03-13, 03:56
Medlem
Tror jag har fått det. Har en kollega som varit sjuk i 4 dagar, känt sig trött, ont i kroppen feber och halsont. Idioten kommer tillbaka till jobbet och jobbar. Under arbetspasset berättar han att folk i hans familj har haft bekräftat corona fall. Nu har jag själv hostat, lite ont vid lungorna och hals ont... Är det någon vits med att besöka doktorn eller är det bara vänta ut det? Jobbar i butik så lär ju ha smittat en del om man är corona positiv nu.
Citera
2020-03-13, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dnl7up
Tror jag har fått det. Har en kollega som varit sjuk i 4 dagar, känt sig trött, ont i kroppen feber och halsont. Idioten kommer tillbaka till jobbet och jobbar. Under arbetspasset berättar han att folk i hans familj har haft bekräftat corona fall. Nu har jag själv hostat, lite ont vid lungorna och hals ont... Är det någon vits med att besöka doktorn eller är det bara vänta ut det? Jobbar i butik så lär ju ha smittat en del om man är corona positiv nu.

Vad du än gör, besök INTE doktorn... då smittar du bara fler, speciellt äldre då de brukar vara där. Ring till 11313 om du har några frågor om vad du borde göra, 1177 är redan överbelastat av idioter som inte ens är smittade, så ring inte 1177.
Citera
2020-03-13, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dnl7up

Men dessa symptom är ju vanligt förekommande varje år, för de flesta i detta avlånga land. Även kallad förkylning eller influensa. Stanna hemma, bädda ned dig och drick mycket vatten. Blir det värre gå till doktorn.
Citera
2020-03-13, 04:59
Medlem
Jag var sjuk i 3 veckor. Första dagen irriterad i halsen dock ingen smärta. Andra dagen feber och lite hosta. Tredje till sjunde dagen hög feber (38.5-39.6 varierande), täppt i näsan och massiv torrhosta. Nästkommande 2 veckor känslig i halsen men ingen feber eller hosta.
Har inte testat mig, har inte varit utomlands.
Har inte varit så sjuk på över 10 år.
Gissar på corona men vem vet...
Bor i stockholm.
Senast redigerad av ethereum 2020-03-13 kl. 05:27.
Citera
2020-03-13, 04:59
Avslutad
Har jag corona? Jag känner att jag har en torr hals. Det började igår när en nära hostade i vardagsrummet. Helt plötsligt fick jag en liten klump känsla i halsen. Jag har inte hostade eller blivit sämre men jag känner av att jag har torr hals när jag andas in.

Sen känns det som att jag andas tungt lite då och då. Kan min panik och rädsla för Coronavirus ha något med detta att göra
Är det ångest?
Citera
2020-03-13, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Har jag corona? Jag känner att jag har en torr hals. Det började igår när en nära hostade i vardagsrummet. Helt plötsligt fick jag en liten klump känsla i halsen. Jag har inte hostade eller blivit sämre men jag känner av att jag har torr hals när jag andas in.

Sen känns det som att jag andas tungt lite då och då. Kan min panik och rädsla för Coronavirus ha något med detta att göra
Är det ångest?
Corona har väl en dödlighet på ca 3-9%? Har läst någonstans att det kan vara till och med under 1% med tanke på alla fall som inte är rapporterade. Oroa dig inte. Avvakta och se hur sjuk du blir. Du har oddsen på din sida speciellt om du är frisk förövrigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in