2020-03-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Jo självklart, men jag tvivlar på att de gör något, ärligt talat.
Eh... nähä. Då lär de ju knappast göra något på akuten heller. De kommer bara bli arga för att ni utsätter andra för fara
Citera
2020-03-11, 21:36
Medlem
Bor i Lund. Här har vi fall och skolorna har inte haft elever från riskområde avstängda (karantän hemma) Mitt ena barn har fått hög feber och hosta. Ska man kolla? Hur ska man ens tänka?

Fick ett Mail idag att alla barn i Lund ska hållas hemma med symptom och det är ju självklart men finns det riktlinjer?
Finns väl ingen anledning att testa eller??
Citera
2020-03-11, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Bor i Lund. Här har vi fall och skolorna har inte haft elever från riskområde avstängda (karantän hemma) Mitt ena barn har fått hög feber och hosta. Ska man kolla? Hur ska man ens tänka?

Fick ett Mail idag att alla barn i Lund ska hållas hemma med symptom och det är ju självklart men finns det riktlinjer?

Du ska hålla barnet hemma och inte åka in. Ditt barn kommer att tillfriskna i hemmet även om det är Corona.
Citera
2020-03-11, 21:39
Avslutad
Citat:

Hela familjen ska vara hemma. Punkt.
Citera
2020-03-11, 21:46
Medlem
När och hur ska man testa sig? Möjligt ens nu? Bor i sthlms området och är förkyld, dock utan feber..
Citera
2020-03-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Du ska hålla barnet hemma och inte åka in. Ditt barn kommer att tillfriskna i hemmet även om det är Corona.

Nej tänkte inte åka in. Men har en mamma som har en lungsjukdom och då vill man inte riskera att smitta henne OM det skulle vara Corona så hur ska man veta
Citera
2020-03-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franticiality
När och hur ska man testa sig? Möjligt ens nu? Bor i sthlms området och är förkyld, dock utan feber..

Generellt sätt brukar de flesta, i princip alla, få feber om de har corona, har du inte feber borde det inte vara corona. Har du en bra termometer så du kan hålla koll?
Citera
2020-03-11, 21:51
Medlem
Citat:
Nej tänkte inte åka in. Men har en mamma som har en lungsjukdom och då vill man inte riskera att smitta henne OM det skulle vara Corona så hur ska man veta

Är du orolig ska inte ditt barn få träffa din mamma medan det är sjukt. Det spelar ju ingen roll om det är Corona eller influensa om din mamma har en lungsjukdom.

Men nej, du kommer aldrig få veta om det är Corona eller ej om du inte testar ditt barn.
Citera
2020-03-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franticiality

Att testa sig är nog tyvärr förbi. De fall som kommer att konstateras är framöver är de som är riktigt sjuka samt de som ligger i riskzonerna.

Är du inte i riskzonerna kommer du att skickas hem och få råd att kurera dig i hemmet.
Citera
2020-03-11, 21:54
Medlem
covfefe...s avatar
Ok, jag hade missat artiklarna om att Kina kände till virusets framfart redan i slutet av förra året (men döljt detta).

Har funderat en del. Jag var utslagen mer eller mindre hela januari av den värsta och konstigaste influensa jag upplevt, men jag trodde att det var för tidigt för att kunna vara COVID19. Var i Östasien senast i December.

Då kan man kanske skryta om att man haft det.
Citera
2020-03-11, 22:08
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Ok, jag hade missat artiklarna om att Kina kände till virusets framfart redan i slutet av förra året (men döljt detta).

Har funderat en del. Jag var utslagen mer eller mindre hela januari av den värsta och konstigaste influensa jag upplevt, men jag trodde att det var för tidigt för att kunna vara COVID19. Var i Östasien senast i December.

Då kan man kanske skryta om att man haft det.
Parallellt med det nu aktuella Coronaviruset så har en vanlig men ilsken influensa härjat i Sverige. Vet flera familjer som var utslagna i upp till tre veckor i Januari och Februari - i vanlig men rejäl flunsa alltså. Så det behöver ju inte vara Corona du har haft.
Citera
2020-03-11, 22:54
Medlem
Faustik-Funks avatar
Av dom som har varit smittade av Covid-19 men som blev friska -- hur länge hade dom sjukdomen? Borde ju finnas tillräckligt med data nu för att få fram någon mediantid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in