Citat:
Ursprungligen postat av
Rogersson
För det första, så vill jag ha källa på att den är 300 gånger dödligare än vanlig säsongsinfluensa.
För det andra, hade Corona varit 300 gånger dödligare så hade BETYDLIGT fler än 1 person varit död i Sverige just nu.
Och nej, jag är inte lika vek i psyket som du verkar vara så jag håller fortfarande fast vid mitt uttalande. Har man klarat en värre säsongsinfluensa förr så klarar man det nu med. OM man inte har ett hälsotillstånd som blivit värre i övrigt.
Har man otur utvecklar sig det till en lunginflammation och då blir det pissigt, det vårdas massor av yngre utan följdsjukdomar runt om i världen. Dessa riskerar att dö om inget görs fort. I stockholm är vårdplatserna slut. Ja du kan ju gissa vad det kommer leda till när det nu bara eskalerar. Stockholm klarade 200 fall, brist på material, brist på läkemedel, tester kan bar autföras på svårt sjuka fall, alltså de som måste läggas in. Det är GG om man nu får lunginflammation.
Anders tegnell var inte mer förberedd än att Sverige stod mot 0,00006 % Av Sveriges befolkning innan man började läsa rapporter om att saker inte RÄCKER TILL? Är det GODKÄNT??????
Sedan alla Anders tegnell Kramare, är det inte han som ska se till att det finns tester finns på plats att Sverige klarar en epidemi, att Sverige har material att klara av en epidemi? 600 insjuknande fall av hur många är vi? 10 miljoner och vi går på knäna, han borde avsättas omedelbums för tjänstefel.