Citat:
Ursprungligen postat av
Fourhundredstrokes
Jag tycker inte du låter som en ADHD-person. Snarare någon diagnos med paranoida och vanföreställda inslag... Finns ju några att välja på...
Jag har den tidigare så kallade ADD-diagnosen. Inaktiv ADHD eller vad flummet nu kallas.
Psykiatrin vill ge piller för allt. Stora pharma tjänar miljarder på lagligt knark. Givetvis blir man piggare och får bättre fokus av amfetamin. ALLA blir det.
Finns inga hjärnröntgen som visar att det ena råder några avvikelser mellan en vanlig och en adhd-hjärna.
Däremot finns det evidens för att stimulanter förändrar barns hjärnstrukturer.
Ofta är underliggande odiagnostiserade sömnstörningar eller hormonrubbningar orsaken till adhd-symptom.
Jag känner själv en person vars barn fick en adhd-diagnos när det senare visade sig att beteendet berodde på trånga näsgångar och fick operation för det. Symptomen försvann.
Just den grejen med andning och sömn börjar uppmärksammas lite mer. Sedan får vi inte glömma bort att alla är olika som personer.
Och du, lägg ner attityden. Det tyder bara på låg intelligens och övrig psykisk ohälsa.
Har stött på många ”adhd-are” under mina år. Kämpar för att få sin lilla diagnos och tycker antingen så himla synd om sig själva eller är så stolta över sin superkraft. Patetiskt är vad det är. Sedan sitter de och gnäller över att deras ”mediciner” aka knark inte fungerar.