2023-11-06, 12:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompakt-utseende
Då kan vi lämna det där, vid att vi inte vet så mycket om diverse saker rörande mordet.

Vi tackar dig för dina inlagor, du har lyckats väldigt bra med att framföra ditt budskap.

Vad är det för fantombild i din avatar?
Citera
2023-11-06, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Med den logiken du kör för SE och vapnet så får du det självklara motargumentet att du inte har bevis för att CA inte var på mordplatsen. Ska det vara olika måttstockar eller likadana? Hur dålig självinsikt har du?

Signalementet mellan mördaren och Grandmannen stämmer extremt bra. Blå jacka och keps säger LJ, blå jacka och keps säger flera samstämmiga vittnen vid Grand.

Enligt SE själv var han bara 5-6 sekunder ifrån mordplatsen när skotten föll. Han snubblade nästan på Olofs döda kropp, pratade med Lisbet m.m. Detsamma kan man inte säga om CA- finns inga bevis för någon närvaro varken på mordplatsen tiden för mordet eller vid Grand på mordkvällen.

Nej signalementen spretar när det gäller Grandmännen och gm. Både när det gäller klädseln, ev. huvudbonad och kroppsstorlek/längd m.m.
Citera
2023-11-06, 17:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Enligt SE själv var han bara 5-6 sekunder ifrån mordplatsen när skotten föll. Han snubblade nästan på Olofs döda kropp, pratade med Lisbet m.m. Detsamma kan man inte säga om CA- finns inga bevis för någon närvaro varken på mordplatsen tiden för mordet eller vid Grand på mordkvällen.

Nej signalementen spretar när det gäller Grandmännen och gm. Både när det gäller klädseln, ev. huvudbonad och kroppsstorlek/längd m.m.

Du har inga bevis eller indicier på att SE var 5-6 sekunder från mordplatsen. Vi har således lika många bevis och indicier som för att CA var där. Men jämförelsen är helt ointressant. Jag jämför misstänkta mördare mot mördaren, inte mot andra vittnen.

Nej, variationen på Grandmannen efter Palmes film är betydligt mindre än variationen på mördaren på mordplatsen. Vi har flera personer som beskriver en nyfiken man i blå jacka, keps och glasögon. Dvs 100% överensstämmelse med mannen LJ ser.

Det är större variation på mördarens signalement än på Grandmannen i blå jacka och keps. Du kan fundera på varför variationen är så stor på mördaren på på mordplatsen. Vad är det som får en jacka se ut som en rock, eller en rock att se ut som en jacka? Jo mörker och silhuetter får en lång blå jacka att se ut som en mörk rock.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-11-06 kl. 18:13.
Citera
2023-11-06, 17:45
Medlem
Jag begriper fortfarande inte varför PU inte grävde mer när det gäller den under mordveckan hyrda flyttbilen.
När jag bildade AB på nittiotalet så gällde regeln om att räkenskaper skulle sparas i tio år.
PU fick ju rejält häng på hypotes Christer A tidigt 1995.De hade ju över ett år på sig att nysta runt gällande flyttbilen.Tioårsregeln gällde vid denna tidpunkt.
Inte en enda uppföljande fråga om var någonstans som Christer A hyrde flyttbilen.Inte en fråga om när han lämnade tillbaka den.
Otroligt märkligt.Skulle det exempelvis ha visat sig att Christer lämnade tillbaka flyttbilen sent på kvällen Fredagen den 28 Februari på ett ställe i närområdet biograf Grand så skulle det ju varit högintressant fakta.
PU struntade i detta.De lät Christer A komma undan med mummel och svammel gällande konditoribesöken,de pressade inte honom gällande hans initialt felaktiga alibiuppgifter osv osv,inget rejält försök gällande klarhet bankfack.
PU skulle satt betydligt högre press på CA i förhören.Som det nu blev så satsade de snarast på kompistaktik med förhoppning att CA skulle göra bort sig någonstans under resans gång.
Helt fel taktik gällande individ Christer A som jag ser det.
Citera
2023-11-06, 18:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag begriper fortfarande inte varför PU inte grävde mer när det gäller den under mordveckan hyrda flyttbilen.
När jag bildade AB på nittiotalet så gällde regeln om att räkenskaper skulle sparas i tio år.
PU fick ju rejält häng på hypotes Christer A tidigt 1995.De hade ju över ett år på sig att nysta runt gällande flyttbilen.Tioårsregeln gällde vid denna tidpunkt.
Inte en enda uppföljande fråga om var någonstans som Christer A hyrde flyttbilen.Inte en fråga om när han lämnade tillbaka den.
Otroligt märkligt.Skulle det exempelvis ha visat sig att Christer lämnade tillbaka flyttbilen sent på kvällen Fredagen den 28 Februari på ett ställe i närområdet biograf Grand så skulle det ju varit högintressant fakta.
PU struntade i detta.De lät Christer A komma undan med mummel och svammel gällande konditoribesöken,de pressade inte honom gällande hans initialt felaktiga alibiuppgifter osv osv,inget rejält försök gällande klarhet bankfack.
PU skulle satt betydligt högre press på CA i förhören.Som det nu blev så satsade de snarast på kompistaktik med förhoppning att CA skulle göra bort sig någonstans under resans gång.

Det är vinter och kallt. Moddigt. Du ska hjälpa någon flytta. I stan, uppvärmda trapphus och tunga möbler. Hur klär du dig?
Citera
2023-11-06, 19:23
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Informationen om detta är sakligt framlagd och med hänvisning till relevanta dokument. Orkar du inte sätta dig in i det, så varsågod. Men du kan ju fundera på varför det hänvisas till spaning mordplatsen 1995 i dokument om Svea konditori.

Min inställning framgår med all tydligt av att jag, trots att bland annat Granskningskommissionen anger att CA fanns vid mordplatsen på årsdagen 1995 ("framkommit att GH på årsdagen av mordet 1995 besökte ett konditori snett mitt emot mordplatsen på Sveavägen" s. 959) , menat att det på grund av oklarheter har funnits anledning att förhålla sig avvaktande till uppgiften och bortse från den tills vidare. Och att när det visar sig att den här saken faktiskt tycks vara dokumenterad, så finns inte längre anledning till att bortse från den.

Mödrar som bor i sina egna bostäder kan släcka i dem när de ska gå och lägga sig? Eller hur ser du på det? Det är av allt att döma på kvällen CA befinner sig i city, även om alla turer inte är uppenbara för den som är hänvisad till maskade dokument.

Svea ligger inte "i närheten", det ligger snett mittemot mordplatsen. Och det är spaningen mot mordplatsen som identifierar honom. Det innebär givetvis analytiskt haveri att vifta bort att en intressant person i ärendet befinner sig på Sveavägen vid mordplatsen på en årsdag på det sätt du föreslår. Har du någon idé om varför PU kollar vilka som rör sig omkring mordplatsen på årsdagarna?

Kan noteras att CA med frekvens så han noteras av innehavaren börjar besöka "sitt favoritkonditori" efter mordet och flytten från stan.
Från allra första posten i denna tråd läser jag :
"Sågs vid konditori snett över mordplatsen vid varje årsdag för mordet. Besökte konditoriet tusentals gånger efter mordet enligt personal."
De två meningarna räcker för mig, tack
Citera
2023-11-06, 21:53
Medlem
omigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Exempelvis OK eller Gulf Norrtull
Citera
2023-11-07, 05:39
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Från allra första posten i denna tråd läser jag :
"Sågs vid konditori snett över mordplatsen vid varje årsdag för mordet. Besökte konditoriet tusentals gånger efter mordet enligt personal."
De två meningarna räcker för mig, tack

Nu hänger jag inte med, vad har det med den här diskussionen att göra och det räcker för vad?
Citera
2023-11-07, 08:24
Avslutad
Citat:
Du har inga bevis eller indicier på att SE var 5-6 sekunder från mordplatsen. Vi har således lika många bevis och indicier som för att CA var där. Men jämförelsen är helt ointressant. Jag jämför misstänkta mördare mot mördaren, inte mot andra vittnen.

Nej, variationen på Grandmannen efter Palmes film är betydligt mindre än variationen på mördaren på mordplatsen. Vi har flera personer som beskriver en nyfiken man i blå jacka, keps och glasögon. Dvs 100% överensstämmelse med mannen LJ ser.

Det är större variation på mördarens signalement än på Grandmannen i blå jacka och keps. Du kan fundera på varför variationen är så stor på mördaren på på mordplatsen. Vad är det som får en jacka se ut som en rock, eller en rock att se ut som en jacka? Jo mörker och silhuetter får en lång blå jacka att se ut som en mörk rock.

Det finns inga bevis eller indicier att CA var nära eller på mordplatsen när mordet skedde. SE såg vittnet Lars- den sk gula linjen. Det är bevisad närvaro strax efter skotten- antingen som ett vittne eller som gm från trappan.

Nej 10 av 12 st mordplatsvittnen ansåg att gm hade en mörk rock som gick ner till knäna- inte blå täckjacka. Ev. huvudbonad är osäkert, gm verkar ha varit medelålders och ca 180 cm lång. https://www.youtube.com/watch?v=vKt4u5sESb8&list=PLHo3M8euqzEZN5RztwnanLdP icEfAdU8H&index=3&ab_channel=palmeintresserad
Citera
2023-11-07, 08:29
Avslutad
Citat:
Han är helt enkelt ledsen för att SE-anhängarna får mothugg i SE-tråden, men att CA-anhängare inte får det i denna tråd. Han är ett barn som inte förstår skillnaden i de två trådarna.

Därför ska han in och förstöra diskussionen här. Hämnd. Men det enda han åstadkommer är att undergräva sin egen intelligens och teorin om SE som GM. Vi får tacka och ta emot.

Det som fascinerar mig är att Grandmannen stämmer så bra in på Tensonmannen och mannen LJ ser. Jag är säker på att GM var på Grand.

CA är noll misstänkt. Varför får man inte kritisera CA-teorin/hypnosen? Rätt löjligt att försöka tysta ner dem som inte tror på den.
Citera
2023-11-07, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
CA är noll misstänkt.

Enligt vilka auktoriteter är CA "noll misstänkt"? Hans namn nämndes ju till och med som ett av fyra huvudspår på den beryktade presskonferensen.
Citera
2023-11-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omiga
Exempelvis OK eller Gulf Norrtull

Det är naturligtvis ingen orimlig tanke att tänka att CA hyr flyttbilen någonstans i området.
Kort väg både att hyra bilen,och sedan kort promenadväg tillbaka efter det att bilen lämnats tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in