2020-07-25, 11:45
Medlem
omigas avatar
Topp, IVA numren står handskrivna på dokumenten vi får bocka av allteftersom.
Citera
2020-07-25, 17:06
Medlem
Roerligs avatar
-Samtliga förhör med personal på Café Svea/ Svea konditori
-Protokoll/rapport från husrannsakan Vedahöjden 13
-Förhör med brodern KAs flickvän vid tiden för mordet
-Kontrakt försäljning av lgh på Hälsingegatan 19 år 1987
-Samtliga polisrapporter rörande CAs självmord 2008
-Obduktionsprotokoll/-utlåtande efter CAs död

Samt en serie okända dokumentet jag misstänker kan vara olika registerutdrag.
Citera
2020-07-26, 15:51
Medlem
Det skall bli intressant att följa detta.
Just nu gissar jag att CA inte har ngt med detta att göra ..Han känns mer som en person med personliga problem som Polisen " Trakasserar "
Stämmer inte heller med fantombilden vad man kan tro.

Däremot är det så att den Polisen som inget klarat på 35 år ( Svepande )
Där det för första gången jag har hört Nedläggningen har påyrkats
Nu snackar vi " Rock and Roll "

https://www.sydsvenskan.se/2020-07-18/alternativet-till-dagens-rasistiska-polisarbete-nedmontera-polisen

Dom kommer inte att klara detta med att leverera insynen .Som gör att det hamnar på löpet skulle jag tro --- där om inte annat SD Jimmy återuppväcker omdömet " Lågpresterande POLITRUK "
Det är ju det oppositionen gör i en demokrati -Det är ju öppet mål för honom.

Hänvisa till kammarrätten det håller ju inte --- Domstolar har ju alla Regimer med Fascister haft också Pinochet / Hitler / Stalin ..Dom är en ju en del av Rättsväsendet det är ju partiet som utnämnt dom inte medborgarna Att dom låtsas vara sakligt opartiska är sällan sant ute i världen eller Historiskt

Kommer papperna fram så som Insyns Grundlagen föreskriver kommer det att synas . Hur en myndighet utan demokratisk kontroll. har ballat ur. Förmodligen

Kommer inte papperna fram är det oppositionen med den " Fria " pressen som börjar sälja lösnummer + kvitterar dom fram papper " Scorer dom Kassen "

Inte ens sossarna själva litar ju på Polisen ---Bättre med en Bög ngn stans .. Bögen vi känner.

Soppan med vapenlicenser .. Som Keno reklamen " Inte en siffre rätt "
Soppan med Killar med Styva högerarmar i konstiga skytteföreningar som inte gillar demokrati som varit med i densamma Utredningen som körde i Diket.
Möjligen en Sabotör .. Detta skall bli intressant..vanligen kan dom ju bara säga PPPpprrrrr...ttt så torskar den enskilde för egna pengar i en Köpt Kammarrätt ...
Men nu är det mer en Folkrörelse ... får det lite organisation så blir det svettigt för dom.
Inte alls omöjligt dom får svårt " Avstå "

Kan inte be alla dom att dra åt h..e också för att sedan Ropa på Hjälp Då syns det ju .Vill sköta detta själva kvittar fan om ngt brott blir löst. eller ej ..

Sedan är ju en fråga vad SÄPO gör i frågeställningen illegala vapen i Högerextrema miljöer som man kan förmoda finns i fina salonger.
Citera
2020-07-26, 19:12
Medlem
Nisse Gandhis avatar
Har läst en intervju med Leif G.W. Persson där denne ställer sig tveksam till misstankarna mot CA. Detta motiverar han bl.a. med att polisen undersökt och avskrivit misstankarna. Man kan t.ex. inte knyta CA till platsen vid den aktuella tiden.

CA’s förklaring till vad han gjorde vid mordet (hemma och sov) är rimlig. Det kan inte vara lätt för en ensamstående person att ha ett alibi för vad man gjorde mitt i natten.

Somliga lever i föreställningen att mordet kan lösas bara man hittar rätt revolver. Men sedan skall det ju bevisas vem som avlossade det dödliga skottet.
Citera
2020-07-26, 19:30
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Har läst en intervju med Leif G.W. Persson där denne ställer sig tveksam till misstankarna mot CA. Detta motiverar han bl.a. med att polisen undersökt och avskrivit misstankarna. Man kan t.ex. inte knyta CA till platsen vid den aktuella tiden.

CA’s förklaring till vad han gjorde vid mordet (hemma och sov) är rimlig. Det kan inte vara lätt för en ensamstående person att ha ett alibi för vad man gjorde mitt i natten.

Somliga lever i föreställningen att mordet kan lösas bara man hittar rätt revolver. Men sedan skall det ju bevisas vem som avlossade det dödliga skottet.

Var Christers förklaring verkligen bara att han var hemma och sov? Nej. Han var tydligare än så, något som tydligen motsägs av annat.

Avskrivit misstankarna verkar man ju inte ha gjort.
Citera
2020-07-26, 19:32
Medlem
Såvitt jag vet går CA inte att koppla till mordplatsen. Då är det ju oväsentligt hur bra "han passar in".
Citera
2020-07-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Såvitt jag vet går CA inte att koppla till mordplatsen. Då är det ju oväsentligt hur bra "han passar in".

Mordet är olöst efter 34 år så ja, man kan nog konstatera att gärningsmannen inte gått att koppla till mordplatsen.
Citera
2020-07-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benor002
Mordet är olöst efter 34 år så ja, man kan nog konstatera att gärningsmannen inte gått att koppla till mordplatsen.

Jag menade att oavsett övriga indicier så har inte CA kunnat kopplats till mordplatsen. Jämför med SE.
Citera
2020-07-26, 20:45
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
Har läst en intervju med Leif G.W. Persson där denne ställer sig tveksam till misstankarna mot CA. Detta motiverar han bl.a. med att polisen undersökt och avskrivit misstankarna.

Den "avskrivningen" så många hänvisar till skall bli intressant att läsa när det PU-dokumentet släpps.

Citat:
Man kan t.ex. inte knyta CA till platsen vid den aktuella tiden.

Detta är en populär anledning till att avfärda honom. Var inte SE, eller möjligen CP eller VG GM, är GM ej identifierad på Sveavägen. Lika lite CA som alla andra som föreslås. Skillnaden mot dem är att CA är mkt sannolik som GM. Han strider dessutom inte mot (de spretiga) signalementen.

Citat:

Hur kan då uppstått så många oklarheter rörande den saken som givetvis borde vara enkelt att inte krångla till för en oskyldig. Hans förklaring om sina förehavanden svajar.

Folk glömmer verkligen när de sitter och fantiserar om sina grandiosa sammansvärjningar och GM att här har vi en person som hade rätt vapen, tidigare innehaft rätt ammunition, är van skytt, rätt slags person, boende 1200 m från mordplatsen, ljugande om sina förehavanden, misstänkt av sina anhöriga, hatande Palme och hängande mkt frekvent på Sveavägen vid tiden.

Som jag sagt förr, hur kan den som säger sig hata slumpen och inte vill krångla till det i onödan, på inga grunder alls, avfärda CA.
Senast redigerad av Roerlig 2020-07-26 kl. 20:49.
Citera
2020-07-26, 20:55
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Var Christers förklaring verkligen bara att han var hemma och sov? Nej. Han var tydligare än så, något som tydligen motsägs av annat.

Först hävdade han att han var sjuk i influensa. För säkerhets skulle hela veckan före och hela veckan efter mordet också. Senare ändrade han det till att han låg hemma och sov. Vilket ska motsägas "av annan utredning". Om det är spegeluppsättningen brodern ska ha uppgett, eller något annat, vet vi inte.
Citera
2020-07-26, 22:13
Medlem
Hellbastards avatar
(Jag är nykomling i branschen; hade tidigare inte mer palmemordsintresse än vad folk i gemen har, men läste in mig lite efter att ha blivit upprörd över presskonferensen härommånaden)

Om vi tror på en ensam gärningsman, då borde ju denne ha varit vid Grand. Signalementen därifrån är minst lika spretiga än dem från mordplatsen, och sannolikt åsyftas flera olika personer.

Vad som dock slog mig var att Mårten Palmes grandman och ”Flygledarens” grandman var så pass överensstämmande och detaljerade att man kan anta att beskrivningarna syftar på en och samma person. (Möjligen skulle Åströms – han som såg en figur bakom en telefonkiosk – grandman också kunna höra hit).

Både Mårten och ”flygledaren” talar om en ålder på 35-40, en längd på 180-185 (dvs strax över manlig medellängd), ett ganska långt mörkt ytterplagg och avsaknad av skäggväxt. Till kroppsbyggnaden är personen ”kraftig utan att vara fet”, och ansiktet är ”fyrkantigt”. Mårten och "flygledaren" är också överens om att det mörka ytterplagget är en ”fjällrävenliknande jacka” eller ”vindtygsjacka” (flygledaren) eller ”vildmarksjacka av bävernylon” (Mårten).

Mårtens beskrivning innehåller också ”bufflig utan att vara sjaskig” och ”framåtlutad, hopsjunken”.

Antar vi att Åströms grandman är samma person får vi också ”framskjuten haka”.

Sammantaget tycker jag att det låter som en ganska bra beskrivning av CA (utifrån den begränsade kunskap vi har om hans utseende).

Och jag tyckte att Mårtens fantombild (https://utsikterinsikter.blogg.se/2020/july/ar-det-har-olof-palmes-mordare.html) av sin grandman liknade CA en del. Det kanske är önsketänkande, men ändå blev jag förvånad över att flera andra (här och/eller i huvudstråden) verkade ju tycka att den fantombilden var Christer Petterson upp i dagen, vilket jag bara inte kan se.

Inte för att det direkt för oss närmare lösningen, men om man antar att grandmannen är mördaren, så har vi ju ett betydligt mer detaljerat signalement. Utseendeuppgifterna från mordplatsen är ju inte särskilt mycket att hänga i julgranen.
Citera
2020-07-26, 22:28
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbastard
Vad som dock slog mig var att Mårten Palmes grandman och ”Flygledarens” grandman var så pass överensstämmande och detaljerade att man kan anta att beskrivningarna syftar på en och samma person.

Hej!

Håller med om att finns en del utanför Grand som åtminstone inte utesluter, utan kanske t.o.m. vagt antyder, CA.

Ett problem med flygledaren är att hans Grandman väl står o fipplar med en cigg. CA ger intryck av att ha avstått tobak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in