Citat:
Ska vi börja mjuka upp myten polisen ensidigt har spridit om CAs personlighet? CA umgicks i flera år privat med ordföranden i APK och enligt PS även med poliskommissarien även privat efter att förhören hade avslutats. CA var inte främmande inför att umgås privat med poliser således.
Att tro att CA kan ha mött och tagit gruppbilder med vapen tillsammans med vänner (poliser?) på Kaknäs skjutbana behöver inte vara helt orimligt. Vi måste bara lyssna på vad CA själv säger och som tydligen hade vänner trots att detta har förnekats under alla år.
Att göra CA till Sveriges ensammaste människa är väl en påhittad myt för att nyfikna människor inte skulle börja gräva i vem han delat skjutbana med?
Att tro att CA kan ha mött och tagit gruppbilder med vapen tillsammans med vänner (poliser?) på Kaknäs skjutbana behöver inte vara helt orimligt. Vi måste bara lyssna på vad CA själv säger och som tydligen hade vänner trots att detta har förnekats under alla år.
Att göra CA till Sveriges ensammaste människa är väl en påhittad myt för att nyfikna människor inte skulle börja gräva i vem han delat skjutbana med?
Jag tror inte det är antingen eller, han var varken totalt isorerad enstörning men inte heller en person med stabila vänskapsrelationer....
Om man får spekulera; vänskap med ordförande du nämnde kan mycket väl vara en relation som har utvecklats som en följd av "oklar sexuell läggning", jag menar inte öppet homosexuell, men åter...inte helt ovanligt med aut-asp störning, att man inte hittar sin sexuell tillhörighet, man är varken det ena eller det andra.
Att CA umgicks med en polis, efter att han hade förhörts..låter som om "kompispolisen" försökte få CA att avslöja sig. Dåvarande utredarna kan inte ha missat att CA var högaktuell som ev GM och har nog gjort allt de kunde för att avslöja honom.
Jag tror inte på att CA klarade av att odla vänskapsrelationer, utan umgicks med andra bara ytligt, utan att knyta an, dvs det blir ingenting av de relationer man har. Aut-asp personer är rätt så obehagliga just därför att de inte behöver andra människor känslomässigt, de knyter inte an till andra tex m h a kärlek, längtan, empastisk medlidande eller annat, vilket gör att det finns ett släng av psykopati i deras personlighet. De mår sällan dåligt av vad de har gjort eller inte gjort men de flesta drabbas av svåra psykiska problem senare i livet, typ tung depression.
....
Så till dina tankar om konspiration.
Visst, någon kan ha uppmuntrat CA att skjuta Palme, och ingen vet om det fanns flera inblandade bakom mordet.
Men
med tanke på CA: s personlighet:
han är svår att lära känna, omöjligt att " läsa av", som hans bekant kan man inte få en intuitiv känsla av att den här personen kan man lita på alt inte lita på. Han ger inte de vanliga intuitiva vibbar vi får fr andra människor.
Och som du förstår, jag pratar inte nu specifikt bara om CA utan beskriver en person med den typen av störning som han förmodligen hade. Kombinerad med en del individuella avvikelser, typ stirrande blick, stelt ansikte med sparsam mimik etc.
För mig låter det osannoligt att någon eller några skulle lärt känna CA så pass väl att de hade linkluderat honom i sitt hemliga nätverk vars syfte eller i a f högsta önskan var att döda Palme. Det går nämligen inte att lära känna en person med aut-asp personlighet. Det är som ett stort hål inne i deras personlighet/psyket, man möter inte samma relaterande eller speglande respons som hos sk normala människor, man möter "ingenting".
Så det är anledning till att jag inte tror på konspiration i samband med CA. Däremot kan han blivit uppmuntrat, både på skoj och på allvar men att börja planera eller delta i själva utförandet tillsammans med honom känns helt uteslutet, alt ett självmordsprojekt.
Senast redigerad av Frederica 2020-07-12 kl. 14:42.
Senast redigerad av Frederica 2020-07-12 kl. 14:42.