2020-04-23, 19:35
Medlem
MitchRapps avatar
Litet tips för hockeyintresserade:
https://www.svtplay.se/video/26516822/hockeykvall-special-stjarnparaden/hockeykvall-special-stjarnparaden-sasong-1-23-apr-19-00

Fyra timmar med hockeysnack där jag kan tänka mig samtliga i Växjö kommande säsong.
Citera
2020-04-23, 22:13
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
[quote=Vanstertrollet|71309979]Nej, det är sant. Tänker ändå att det finns en historisk rivalitet som är oberoende av att klubbarna spelar i samma serie. Om Skellefteå erbjudit Wallson det lediga tränarjobbet hos dom och han ändå signar för Björklöven istället måste väl det ses som ett ganska stort svek? Självklart finns de det. Och om Skellefteå och Wallson har pratat så svider självklart det lite.

Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Robin Alvarez blir inte kvar i Skellefteå, han ville men fick för dåligt erbjudande av dumsnåla Skellefte
Det var väl du som skrev att Sebastian Aho skulle till Skellefteå förra veckan? Svårt att lita på vad du skriver. Om det stämmer så är det så klart synd, men det handlar inte om en totalt oersättlig spelare. Gäller bara att hitta nån som gillar att böka framför mål för som det ser ut nu så har vi ingen sån spelare utan Alvarez.
Citera
2020-04-24, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Verkar som du inte har koll på rivaliteten mellan Leksand och Mora, detta är äckligt på riktigt.

Kräks lite. Lite samma sak som om Jimmie Ericsson skulle gå till Björklöven eller Foppa till Timrå, osv osv.
Äh, det är ni snorvalpar som ser dessa som rivaler. Lillebror var uppe och fick leka stor ett tag. Alla riktiga leksingar vet att den stora rivalen är Brynäs. Jag gillar Hedberg. Jag förutspådde att han skulle få en stor karriär redan i början på 90-talet. Lycka till i Mora.
Citera
2020-04-24, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Du har inte den blekaste aning om det.
Jag tycker också det är vidrigt.

Men att kalla honom hora när leksand (återigen) sumpar till det... Det känns lite skevt.
Tror du inte själv att leksand skulle vara Hedbergs förstaval?

Leksand är ett skämt som klantar till det (igen).
Leksand har ju inte klantat till det nu. Jag gillar Hedberg, men jag tror inte han är rätt person för Leksand i nuläget. De bör definitivt köra på Hellkvist.
Citera
2020-04-24, 07:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Äh, det är ni snorvalpar som ser dessa som rivaler. Lillebror var uppe och fick leka stor ett tag. Alla riktiga leksingar vet att den stora rivalen är Brynäs. Jag gillar Hedberg. Jag förutspådde att han skulle få en stor karriär redan i början på 90-talet. Lycka till i Mora.

Jag är långt ifrån en snorvalp, snart 46 och har varit leksing i 39 år. Leksand och Mora har enligt mig alltid varit rivaler oavsett vilken division de spelat i.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det måste funnits andra klubbar Johan kunde valt om han nu fått så många anbud som det snackas om. Dessutom borde han vetat att den här " förbjudna " flytten skulle väcka debatt

Står fast vid att han är en riktig hora.
Citera
2020-04-24, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Jag är långt ifrån en snorvalp, snart 46 och har varit leksing i 39 år. Leksand och Mora har enligt mig alltid varit rivaler oavsett vilken division de spelat i.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det måste funnits andra klubbar Johan kunde valt om han nu fått så många anbud som det snackas om. Dessutom borde han vetat att den här " förbjudna " flytten skulle väcka debatt

Står fast vid att han är en riktig hora.
Snart 46? Då är du ju en snorvalp . Här närmar man sig 50 snart .
Citera
2020-04-24, 09:30
Medlem
Vad Hedberg har gjort för att bli Head Coach övergår mitt förstånd.
Fin spelarkarriär och verkar vara en jävligt skön snubbe, men 4 1/2 säsong som målvaktstränare där resultaten var blandade om man är snäll och väldigt dåliga om man ska vara helt ärlig. Framförallt de sista 1 o 1/2 åren där San José har fallit på uselt målvaktsspel. Vad har han gjort för att förtjäna att bli Head Coach? Borde ju rimligen behöva gå några år som ass.
Citera
2020-04-24, 09:42
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Vad Hedberg har gjort för att bli Head Coach övergår mitt förstånd.
Fin spelarkarriär och verkar vara en jävligt skön snubbe, men 4 1/2 säsong som målvaktstränare där resultaten var blandade om man är snäll och väldigt dåliga om man ska vara helt ärlig. Framförallt de sista 1 o 1/2 åren där San José har fallit på uselt målvaktsspel. Vad har han gjort för att förtjäna att bli Head Coach? Borde ju rimligen behöva gå några år som ass.

Lär väl vara relativt billig för Mora anställa han då han inte har någon rutin från att leda ett lag som Head Coach. De var väl och ryckte i Brynäs fd tränare Sundqvist som säkert är ett par kr dyrare.

Kan inte varit så mycket annat än pengar plus han fanns i närområdet så man slipper hyra mm för en tränare "utifrån" .
Citera
2020-04-24, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Lär väl vara relativt billig för Mora anställa han då han inte har någon rutin från att leda ett lag som Head Coach. De var väl och ryckte i Brynäs fd tränare Sundqvist som säkert är ett par kr dyrare.

Kan inte varit så mycket annat än pengar plus han fanns i närområdet så man slipper hyra mm för en tränare "utifrån" .

Tror snarare att man blev kåta på att det är en gammal NHL-spelare.
Men asså 0 erfarenhet av att leda annat än 1 postion vilket han också skött väldigt dåligt, det är extremt riskabelt även om han gått under en mycket mycket bra coach i Peter DeBoer.
Citera
2020-04-24, 16:00
Medlem
Filander och Tjärnqvist som coacher i IKO då.

Finns väl nån ny Kodie Curran de kan rata i Norge

Alla tyckare och experter öser ju lovord över Filander som att han vore någon supertränare och att Oskarshamn har hittat helt rätt, har dock hört annat från spelare som haft honom som inte tycker han är något vidare. Feg, avvaktande och var tydligen väldigt kåt på att spela 8 backar men ska då ha fått mothugg från båda övrig coachstab och spelartruppen. Kritiken har legat i att han tydligen vill att alla par ska vara ungefär jämnbra och har svårt att spetsa till och toppa även när matcherna kanske kräver det.

Svårt att förstå hyllningskören riktigt också, han har varit ansvarig för backarna och PK. Det senare har tillhört SHL-botten de senaste två åren och ska vara ganska krångligt och avancerat enligt vad jag har hört. Detta medan Malmö har haft en ganska defensiv prägel på sina lag med historiskt starka PK-backar.

Det har ju dock varit en fin utveckling på ett par backar som passerat lex. Ekberg, Ollas Mattsson och Lerby, även om den senaste fick alldeles för lite speltid under året, där han lät rundningsmärket Jensen Aabo logga 25-30 minuter innan Peter A drog i handbromsen och plockade bort honom från PP och satte honom som 7:a.

Och trots det har Malmö också varit i botten gällande skott mot eget mål, skott från skottsektorn där man räddats av att man har Alsenfelt i mål. Alltid svårt att peka vem som gör vad, men det har trots allt varit hans ansvarsområde.

Vad är det som gör honom så fantastiskt spännande annat än att han är ung och har gått under Peter Andersson?
Citera
2020-04-24, 16:51
Medlem
MitchRapps avatar
Hardy officiellt klar för Smålands stolthet.
Har inte synat hans spela allt för mycket så låga förväntningar här.
Citera
2020-04-24, 21:19
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Hardy officiellt klar för Smålands stolthet.
Har inte synat hans spela allt för mycket så låga förväntningar här.

Kan bli bra efter en inkörningsperiod plus att han håller sig frisk och hel. En spännande back.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in