2020-04-03, 10:16
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Det beslutet ligger ju iofs i Edmontons händer. Ser de att han kommer få en begränsad roll och 13 min/match vilket han fick i år så kan de säkert avse sätta honom någon annanstans.
Jo men demografiskt i truppen, ni har redan nu 4 leftbackar som har sin styrka i att flytta pucken. Tappar två rightbackar som ju åtminstone en av de ska ersättas och då inte internt. Har svårt att se Skellefteå kunna ge den rollen som Edmonton vill ha Broberg i.
Broberg har själv sagt att han trivs och vill stanna i Skellefteå och Edmonton har sagt att dom är nöjda med hans utveckling i här, men vill se han spela mer special teams men i slutändan är det Brobergs uppgift att se till att tränarna ger honom den chansen.

Av det jag sett av Broberg (och jag har sett 98% av alla matcher) så får han garanterat chansen att spela PP nästa säsong.
Citera
2020-04-03, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Otto Är redan med någon sida bak i tråden. Är nog en bra värvning slutspelet MVP säsongen 18/19. Som alltid med spelare som kommer från Liiga så kan de bli flipp eller flopp. De kan prestera fint på hemmaplan men bortaplan brukar de va klenare med prestationen. Har fint skägg iaf.
Rögles Desousa (stavning???) är ett bra exempel på detta, han gjorde inget avtryck alls under tiden han var här, lyckades peta in några mål av slump, han var ju trots allt en av de bättre i Liiga innan rögle värvade honom.
Citera
2020-04-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Broberg har själv sagt att han trivs och vill stanna i Skellefteå och Edmonton har sagt att dom är nöjda med hans utveckling i här, men vill se han spela mer special teams men i slutändan är det Brobergs uppgift att se till att tränarna ger honom den chansen.

Av det jag sett av Broberg (och jag har sett 98% av alla matcher) så får han garanterat chansen att spela PP nästa säsong.

Svårt att se det hända om Skellefteå ska in med minst en etablerad right-back för att ersätta tappen av Berglund och Pudas. Kommer en Tim Heed eller dylik in så har jag svårt att se istiden växa för Broberg och även om han trivs ligger ödet i Edmontons händer då det är deras spelare och de vill sätta honom i en så gynnsam miljö som möjligt, för hans tveckling. Att han trivs i laget skiter de i. Tobias Björnfot sa precis samma saker att ''om det inte blir NHL så är det DIF igen'' och sen tog Kings beslutet att inte låta honom spela där då de inte trodde att han skulle få tillräckligt med istid. ''Han får bevisa osv.'' Ja visst, men det ligger i Edmontons intresse att sätta honom på det stället som gynnar hans utveckling mest och jag ser en massa SHL-klubbar som skulle ha större nytta av honom än SAIK då ni redan har väldigt många backar som faller under samma kategori. Får ni honom är det bara gratulera då ni har en riktigt stacked backsida, även om 2-3 av backarna får gå till höger istället för den naturliga positionen till vänster. Jag hoppas han hamnar någon annanstans där han kan få större möjligheter att lyckas.
Citera
2020-04-03, 12:42
Medlem
Tvonds avatar
Denna hade jag missat i mitt twitterflöde.

Mycket rolig heller hur Perry

https://mobile.twitter.com/Malmo_Redhawks/status/1245287926440890368
Citera
2020-04-03, 13:23
Medlem
karlsoons avatar
Lär ju va skönt för HA lagen att inte behöva värva dyrt nästa år då man har en gratisplats i SHL oavsett om alla lagen i HA håller Div1 klass.

Rena guldgruvan om man kommer överens internt om ett "lönetak"
Citera
2020-04-03, 14:28
Avslutad
AIK värvar Weigel

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/mR9MEq/succeforwarden-overens-med-aik

Bra värvning på förhand.
Citera
2020-04-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Svårt att se det hända om Skellefteå ska in med minst en etablerad right-back för att ersätta tappen av Berglund och Pudas. Kommer en Tim Heed eller dylik in så har jag svårt att se istiden växa för Broberg och även om han trivs ligger ödet i Edmontons händer då det är deras spelare och de vill sätta honom i en så gynnsam miljö som möjligt, för hans tveckling. Att han trivs i laget skiter de i. Tobias Björnfot sa precis samma saker att ''om det inte blir NHL så är det DIF igen'' och sen tog Kings beslutet att inte låta honom spela där då de inte trodde att han skulle få tillräckligt med istid. ''Han får bevisa osv.'' Ja visst, men det ligger i Edmontons intresse att sätta honom på det stället som gynnar hans utveckling mest och jag ser en massa SHL-klubbar som skulle ha större nytta av honom än SAIK då ni redan har väldigt många backar som faller under samma kategori. Får ni honom är det bara gratulera då ni har en riktigt stacked backsida, även om 2-3 av backarna får gå till höger istället för den naturliga positionen till vänster. Jag hoppas han hamnar någon annanstans där han kan få större möjligheter att lyckas.
Och så var han klar för ett år till. Grattis!
Citera
2020-04-03, 16:38
Medlem
MitchRapps avatar
Jesper Eliasson till FBK. Hoppas han får chansen att visa var skåpet ska stå. Hade hellre sett Fasth och Eliasson i Växjö. Men evertsson föredrog Källgren över Eliasson. Rätt eller fel får tiden utvisa. Två utvecklingsbara målvakter helt klart.
Citera
2020-04-03, 17:08
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Jesper Eliasson till FBK. Hoppas han får chansen att visa var skåpet ska stå. Hade hellre sett Fasth och Eliasson i Växjö. Men evertsson föredrog Källgren över Eliasson. Rätt eller fel får tiden utvisa. Två utvecklingsbara målvakter helt klart.

Visst, Eliasson är väldigt utveckligsbar, men Källgren känns mer säkert val. Bra att man förlänger med Fasth en säsong, så får man ta det säsong för säsong med honom.
Citera
2020-04-03, 17:15
Medlem
JoshTees avatar
Plastcluben värvar alltså Nikkilä. Har nu en backsida med Holös, Junland, Bäckman, Berglund och Nikkilä. Verkar inte gå någon kris hos cluben trots coronatider.
Citera
2020-04-03, 17:19
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Visst, Eliasson är väldigt utveckligsbar, men Källgren känns mer säkert val. Bra att man förlänger med Fasth en säsong, så får man ta det säsong för säsong med honom.

Klart att Eliasson är en större chansning. Källgren är närmare att vara en shlmålis just nu så sätt till prestation är det ju helt rätt att gå med Källgren.
Citera
2020-04-03, 17:20
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Plastcluben värvar alltså Nikkilä. Har nu en backsida med Holös, Junland, Bäckman, Berglund och Nikkilä. Verkar inte gå någon kris hos cluben trots coronatider.

Kan de klämma in rahimi där också så har de en väldigt fin backsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in