2020-04-03, 18:19
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Denna hade jag missat i mitt twitterflöde.

Mycket rolig heller hur Perry

https://mobile.twitter.com/Malmo_Redhawks/status/1245287926440890368

Mycket kul
Kommer inte både fågelinfluensan o Corona från en matmarknad vid Möllan....?
Hawkan med hostan äter glass med mrMadhawk o vips en ny farsot som drabbar feta fd rökare....
Citera
2020-04-03, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Har nu en backsida med Holös, Junland, Bäckman, Berglund och Nikkilä.
Räknar inte med Bäckman, ryktet som går är att det är färdigspelat. Skulle han nu lyckas ta sig tillbaka så tror jag han i så fall skulle må bättre av att starta upp på en lägre nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Kan de klämma in rahimi där också så har de en väldigt fin backsida.
Nu lär man ju redan lagt en del krut på Nikkilä och Berglund, samt om man ska ge Ginning och Kreu alla förutsättningar att lyckas så skulle det vara otroligt korkat att ta in Rahimi. Jag vill då inte se honom i staden och laget igen.
Citera
2020-04-03, 18:45
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Tobias Björnfot sa precis samma saker att ''om det inte blir NHL så är det DIF igen'' och sen tog Kings beslutet att inte låta honom spela där då de inte trodde att han skulle få tillräckligt med istid.
Skillnaden var ju att Oilers redan klargjort att Broberg skulle stanna i SHL.
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Jag hoppas han hamnar någon annanstans där han kan få större möjligheter att lyckas.
Om det finns en sådan klubb så skulle jag vilja höra det. Med tanke på att våra två backar som spelat mest PP i Pudas och Berglund har försvunnit så finns det all möjlighet i världen för Broberg att ta en plats där, kanske till och med i 1a PP. Han har definitivt skickligheten för det. Det som saknas är kanske skottet men det hindrade inte Rundblad från att dominera under hans sista säsong i Skellefteå, och personligen så ser jag det som en fördel om det tas mindre skott från blå i PP fortsättningsvis.
Citera
2020-04-03, 20:49
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Mycket kul
Kommer inte både fågelinfluensan o Corona från en matmarknad vid Möllan....?
Hawkan med hostan äter glass med mrMadhawk o vips en ny farsot som drabbar feta fd rökare....

Visste den skulle sprida glädje i din vardag
Citera
2020-04-03, 20:57
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Visste den skulle sprida glädje i din vardag

Jag bara undrar varför du undanhållit den i 3 dygn...?
Men du har väl ätit gräddbullar med tvillHingarna med ett intatuerat H i pannan.....
Citera
2020-04-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Nu lär man ju redan lagt en del krut på Nikkilä och Berglund, samt om man ska ge Ginning och Kreu alla förutsättningar att lyckas så skulle det vara otroligt korkat att ta in Rahimi. Jag vill då inte se honom i staden och laget igen.

Ginning får inte förlängt efter värvningen av Nikkilä, enligt Corren.

Hampus Larsson är given på 5:e plats och lär väl få ta ett stort defensivt ansvar främst. Max Lindroth, Simon Lundmark och Kreü lär väl få konkurrera om plats 6 och 7.

Annars är det ju egentligen inga konstigheter. Två etablerade spelare ut, och två etablerade spelare in.
Sam Lofquist---> Filip Berglund
Eddie Larsson---> Petteri Nikkilä

Sen är det ju en fråga vad som händer med Anton Mylläri nu när lånetiden med Djurgården löpt ut. Han har åtminstone kontrakt med LHC över nästa säsong, men det behöver ju inte betyda så mycket. Det känns ju inte direkt som att han får plats nu om han inte fick det förra säsongen. Snarare en lämplig lönepost att kapa i mina ögon.
Citera
2020-04-03, 21:46
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piston.Honda
Ginning får inte förlängt efter värvningen av Nikkilä, enligt Corren.

Hampus Larsson är given på 5:e plats och lär väl få ta ett stort defensivt ansvar främst. Max Lindroth, Simon Lundmark och Kreü lär väl få konkurrera om plats 6 och 7.

Annars är det ju egentligen inga konstigheter. Två etablerade spelare ut, och två etablerade spelare in.
Sam Lofquist---> Filip Berglund
Eddie Larsson---> Petteri Nikkilä

Sen är det ju en fråga vad som händer med Anton Mylläri nu när lånetiden med Djurgården löpt ut. Han har åtminstone kontrakt med LHC över nästa säsong, men det behöver ju inte betyda så mycket. Det känns ju inte direkt som att han får plats nu om han inte fick det förra säsongen. Snarare en lämplig lönepost att kapa i mina ögon.

LHC köpte ut han från sista året. Så han är fri som en fågel.
Citera
2020-04-03, 21:54
Medlem
Citat:
LHC köpte ut han från sista året. Så han är fri som en fågel.

Härligt, det hade jag missat. Låter som en bra lösning för båda parter. Då är backsidan satt enligt Pajen. Det enda som skulle kunna ändra på något är väl om Berglund eventuellt drar västerut.
Citera
2020-04-04, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensknorrman
Rögles Desousa (stavning???) är ett bra exempel på detta, han gjorde inget avtryck alls under tiden han var här, lyckades peta in några mål av slump, han var ju trots allt en av de bättre i Liiga innan rögle värvade honom.

Ändå flyttade han upp sig till KHL
Citera
2020-04-04, 12:19
Avslutad
Calofs framtid är oviss i khl enligt flera medier och ryktas till Sverige igen

Vad tror ni? Blir det shl igen och i så fall vilken klubb?
Citera
2020-04-04, 12:35
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Calofs framtid är oviss i khl enligt flera medier och ryktas till Sverige igen

Vad tror ni? Blir det shl igen och i så fall vilken klubb?

Växjö kommun.
Citera
2020-04-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Skillnaden var ju att Oilers redan klargjort att Broberg skulle stanna i SHL.

Om det finns en sådan klubb så skulle jag vilja höra det. Med tanke på att våra två backar som spelat mest PP i Pudas och Berglund har försvunnit så finns det all möjlighet i världen för Broberg att ta en plats där, kanske till och med i 1a PP. Han har definitivt skickligheten för det. Det som saknas är kanske skottet men det hindrade inte Rundblad från att dominera under hans sista säsong i Skellefteå, och personligen så ser jag det som en fördel om det tas mindre skott från blå i PP fortsättningsvis.
Ja, vill Skellefteå spela med 4 vänsterfattade backar i topp-4 vilket de aldrig någonsin gjort tidigare, så absolut, men man får ju utifrån det förutsätta att de vill ersätta åtminstone 1 av Berglund/Pudas med annan högerfattad back.
Och utifrån de förutsättningarna skulle han nog få större utrymme i typ Djurgår’n, Malmö, Färjestad, Örebro där det inte finns 4 andra ”puck-moving”-backar med samma fattning. Funkar det att köra leftare rakt av och Skellefteå inte avser plocka in någon högerfattad back så är det en jävla backsida och en bra situation. Men jag tror inte att det kommer bli så, vilket ändrar förutsättningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in