2020-03-30, 11:53
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Så är det kommer fylla på imorgon med
Markus Lauridsen senast i HV71 kommer presteras som ny Rödhök kl 10:00 eller någon som gått under radarn spänningen är olidlig .

Klar idag istället.
Citera
2020-03-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Klar idag istället.
Förstaparet klart då. Han och AOM, stabilt.
Citera
2020-03-30, 15:01
Medlem
Färjestad och Rögle ute efter Oula Palve.
Citera
2020-03-30, 15:05
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiimaKooma
Färjestad och Rögle ute efter Oula Palve.
Har du något du kan säga om honom? Ingen som är bekant för mig.
Citera
2020-03-30, 15:10
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Han har kontrakt så det ser så ut just nu. flera backar har fått lämna så det finns plats för 2 till nya eller förlängningar.

Melart - Koivisto
Andersson-Erixon
Nässen-vainio

Hade gärna sett förlängning på Lundgren som var riktigt stabil om han inte vill ha för mycket pengar. Gjorde dessutom mer mål en vissa forwards. Sedan hade Joel Persson varit fantastiskt att få in men är väl mindre troligt.

Persson-Lundgren

Lundgren ser jag också gärna förlängning med! Jämn spelare som inte gjorde några misstag och en favorit av oss supportrar. Persson hade varit en dröm! Men lär väl troligtvis bli Schweiz eller om han provar en säsong till i AHL/NHL. Växjö har egentligen en plats till på backsidan, högst två om någon som har kontrakt lämnar.
Citera
2020-03-30, 15:14
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Lundgren ser jag också gärna förlängning med! Jämn spelare som inte gjorde några misstag och en favorit av oss supportrar. Persson hade varit en dröm! Men lär väl troligtvis bli Schweiz eller om han provar en säsong till i AHL/NHL. Växjö har egentligen en plats till på backsidan, högst två om någon som har kontrakt lämnar.
Två platser till finns det. Vi har i nuläget bara 6 backar under kontrakt. Dock kan det bli så att Svensson ges en av platserna, men två backar till ska in i truppen.
Citera
2020-03-30, 15:24
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Två platser till finns det. Vi har i nuläget bara 6 backar under kontrakt. Dock kan det bli så att Svensson ges en av platserna, men två backar till ska in i truppen.

Okej, hoppas faktiskt att Svensson får en av de. Skulle vara kul att ha en egen uppfostrad spelare i A-laget. Om jag har förstått det rätt så har han gjort bra ifrån sig i J-20, sen har han ju varit utlånad till Mörrum med. Vi får vänta o se.
Citera
2020-03-30, 15:48
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

Räcker med att kolla på hans stats för att förstå att han tillhör typen som bara kan prestera i inhemska ligan. Gick alltså från 51 poäng på 53 matcher förra säsongen i Liiga till 13 poäng på 60 matcher i AHL denna säsong. Det poängdroppet är inte att leka med alltså. Feting nej tack på den.
Citera
2020-03-30, 16:19
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Okej, hoppas faktiskt att Svensson får en av de. Skulle vara kul att ha en egen uppfostrad spelare i A-laget. Om jag har förstått det rätt så har han gjort bra ifrån sig i J-20, sen har han ju varit utlånad till Mörrum med. Vi får vänta o se.
Han har gjort det väldigt bra. Ingen flashig back men väldigt stabil, gjorde det dessutom väldigt bra den match han fick spela mot Rögle.
Citera
2020-03-30, 17:12
Medlem
Tvonds avatar
Stars permiterar kansli plus spelare.
Citera
2020-03-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777

En så kallad late bloomer, som tagit stora steg först senare åren. Som speltyp en spelfördelare, och skulle nog inte kolla hans poängskörd i AHL så mycket, skulle säga att 50p i liiga säger mer än misslyckande i AHL. Han utvecklades till en av Liigas bästa forwards de senaste säsongerna. Skulle vara enligt mig en bra 2:a center för de flesta lagen i SHL.
Citera
2020-03-30, 18:20
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Förstaparet klart då. Han och AOM, stabilt.

Tror man försöker plocka in en back till i form av Oliver med dock tror jag att det blir för dyrt.

Ska ju in en ersättare av toppklass för Händemark med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in