2020-03-29, 09:53
Medlem
Blir Tim Erixon kvar??
Citera
2020-03-29, 11:09
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vuopio
Blir Tim Erixon kvar??

Har väl kontrakt över nästa säsong, han och JFK får väl annars ses som två mindre lyckade värvningar.
Citera
2020-03-29, 17:44
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Har väl kontrakt över nästa säsong, han och JFK får väl annars ses som två mindre lyckade värvningar.

Tim gillar väl spånken mer än hockey numera
Citera
2020-03-29, 17:54
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Jag tittade 5 sidor bak och jag hittade ingen, vare sig om Leksand eller Oskarshamn. Det enda jag hittade var dina beklaganden att alla är så inkompetenta och att du visste hur man löste allt.

Det sociala slutspelet jag talade om var uppenbarligen lag 7-10 i SHL, men du verkar då inte ha rätt kompetens att fatta detta.
Citera
2020-03-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Hans talang räcker inte för nhl-spel. Så enkelt är det bara. Kollar man bara vilka målvakter som finns där så är dom på en helt annan nivå. Joel är som sagt jäkligt duktig, men nhl är något helt annat än elitserien. Jag tror inte han får chansen i nhl. Kanske får han chansen i farmarligan, men då måste han fullständigt briljera där för att ens få chansen att göra en nhl match. Jag tror det är kört där. Det är inte fyskam att spela i Elitserien.
Fast så blir också väldigt skevt att säga. ”Hans talang räcker inte till för NHL-spel”. Det är ju inte ens hälften av alla målvakter i NHL som kommer från så många säsonger med bra statistik i en riktigt bra liga, han har liksom haft runt 92 i räddningsprocent sen han var 21 och det är statistiskt bevisat att målvakter peakar senare. Merzlikins klev in från 5 bra säsonger Europa i år och var super direkt, liknande statistik som Lassinantti.
Och ”fullständigt briljera i AHL för att ens få chansen” är ju också helt felaktigt. De flesta NHL-lagen har 3-4 målvakter som får matcher varje säsong pga skador mm. Och i lönetakseran chansas det betydligt mer på AHL-målvakter som andraslipsar då de kommer in på en billig lön. Man vet aldrig med målvakter, då de typ aldrig håller en jämn nivå över tid, Eddie Läck blev en förstamålvakt i NHL innan Jacob Markström blev det(pga tunga skador förvisso) det hade ingen kunnat gissa på. Åker Joel Lassinantti över kommer han att få matcher i NHL, om det sen är en handfull eller 20, ja - det beror ju på hur han inleder. Men klart att han ska testa om chansen dyker upp. Alla spelare drömmer om att spela i NHL och att inte ta chansen är nåt han kommer ångra resten av sitt liv. Luleå finns kvar om ett år eller två om han inte skulle etablera sig.
Citera
2020-03-29, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Lasse är kung hade lite av en genombrotts säsong i år med 27 år gammal petar han in 9+18 och 27 poäng inte illa för en som fick sparken av Leksand för några säsonger sedan. Lasse kommer spräcka 35 poäng nästa säsong om han håller sig hel och frisk.
Tvekar ändå på den. Bryggman har gynnats väldigt mycket av att spela med Händemark. Även om de kompletterar varandra bra, så är det NHL/KHL-jakt på den ena och inte den andra av goda skäl. Det vill då till att han hittar den kemin med nya förstacentern och det är långt ifrån säkert att han hamnar så högt upp med nya tränare o allt. Kan absolut se honom hamna i en tredjekedja med Wemmenborn och Brodecki och landa på 17 poäng. Och det i sig är ju inte dåligt iom att han bidrar med mycket annat på isen, men han har ju sannolikt närmat sig 200’ i månaden på det nya kontraktet och då blir det ju faktiskt kanske det ändå.
Citera
2020-03-29, 23:12
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Tvekar ändå på den. Bryggman har gynnats väldigt mycket av att spela med Händemark. Även om de kompletterar varandra bra, så är det NHL/KHL-jakt på den ena och inte den andra av goda skäl. Det vill då till att han hittar den kemin med nya förstacentern och det är långt ifrån säkert att han hamnar så högt upp med nya tränare o allt. Kan absolut se honom hamna i en tredjekedja med Wemmenborn och Brodecki och landa på 17 poäng. Och det i sig är ju inte dåligt iom att han bidrar med mycket annat på isen, men han har ju sannolikt närmat sig 200’ i månaden på det nya kontraktet och då blir det ju faktiskt kanske det ändå.

Bryggman tjänar inte 200k månaden långt därifrån.

Bryggman var ju en poängspelare under junior tiden och har ökat sin skörd för varje säsong hittils. Visst har Händemark stor del i det men man ska ändå förvalta chanserna man får.
Tror det finns en växel till att plocka ut Lasse nu när han fått vara skadefri en längre period.
Citera
2020-03-29, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vuopio
Blir Tim Erixon kvar??

Han har kontrakt så det ser så ut just nu. flera backar har fått lämna så det finns plats för 2 till nya eller förlängningar.

Melart - Koivisto
Andersson-Erixon
Nässen-vainio

Hade gärna sett förlängning på Lundgren som var riktigt stabil om han inte vill ha för mycket pengar. Gjorde dessutom mer mål en vissa forwards. Sedan hade Joel Persson varit fantastiskt att få in men är väl mindre troligt.

Persson-Lundgren
Senast redigerad av MitchRapp 2020-03-29 kl. 23:44.
Citera
2020-03-30, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Bryggman tjänar inte 200k månaden långt därifrån.

Bryggman var ju en poängspelare under junior tiden och har ökat sin skörd för varje säsong hittils. Visst har Händemark stor del i det men man ska ändå förvalta chanserna man får.
Tror det finns en växel till att plocka ut Lasse nu när han fått vara skadefri en längre period.
Enligt de uppgifter jag har så ligger han numera i spannet 150-200’ efter att ha förlängt sitt kontrakt, dvs det som kickar in till hösten. Tidigare låg han strax över 100’. Men men, har du andra uppgifter, så är jag all ears. Nästan alla spelare i SHL har varit producerande på juniornivå och då även i j20, vilket inte Bryggman var. Han är en nyttig spelare, men har svårt att se honom öka sin produktion när han inte kommer spela bredvid en av SHLs bästa spelare som han dessutom har en etablerad kemi med, utan en förmodligen sämre center som han inte har den kopplingen till. Han är en bra komplementspelare, men ingen som driver en kedja. Blir absolut inte förvånad om hans produktion tar en dipp. De flesta underliggande siffrorna talar faktiskt för det.
Citera
2020-03-30, 00:42
Medlem
Molnet88s avatar
Tim Erixon jobbar väl hårt med sina alkoholproblem vad jag vet... Absolut inget att skoja om, jag har stor respekt för honom och önskar honom all lycka – men har är inte den spelare han var när han lämnade Skellefteå. – Då gjorde han skillnad, nu är han "en back i SHL". Kan han lyfta?
Citera
2020-03-30, 08:27
Medlem
Lukas Vejdemo har utgående avtal med Canadiens och lär nog inte få förlängt givet att de har många unga centrar på G. Två lite svagare säsonger i AHL men var riktigt bra i DIF 17/18 innan lite skador i slutet av säsongen hackade upp det för honom. Bör vara ett fynd för SHL-lag på jakt efter en 2/3 center.
Citera
2020-03-30, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molnet88
Tim Erixon jobbar väl hårt med sina alkoholproblem vad jag vet... Absolut inget att skoja om, jag har stor respekt för honom och önskar honom all lycka – men har är inte den spelare han var när han lämnade Skellefteå. – Då gjorde han skillnad, nu är han "en back i SHL". Kan han lyfta?

Han kan nog lyfta lite. Men att han skulle bli en toppback i poäng tror jag inte. Men stabil topp4 back.
Eftersom hela Växjö underpresterade så finns det ju åtminstone en teoretisk chans att om laget inte inleder med en seger de första 10 matcherna så kommer troligen lite självförtroende och spelarna växer något.
Den enda som inte kommer göra en bättre säsong är väl Melart. I övrigt tror jag de flesta kommer göra det något bättre, frågan är bara om det blir marginalt eller ett stort uppsving.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in