2020-06-11, 19:32
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Att gå 100% likvid just nu är ju bara efterblivet. Marknaden har varit sjukt oförutsägbar hittills, klart man kan lätta och skala av lite för att kunna fylla på när vissa köpvärda aktier droppat lite.

Jag handlade en hel del idag på fina priser, och har varken nånting emot om det blir en björnmarknad ett tag eller en bullmarknad.

En balans är alltid viktig att ha. Speciellt när VIXen är hög.

Oavsett har man lång horisont kommer man ändå gå plus. Men vill vanligt folk leka trader så kommer de flesta bara förlora på det. Det är få som kan förutspå denna oförutsedda marknad just nu.

Det gäller att se vilka företag som kommer klara sig bäst eller t om gynnas i denna coronatid.
Citera
2020-06-11, 20:56
Medlem
Cred till TS!! S&P 500 ner 5.7% just nu.

Helvete. Ligger fortfarande +8% de senaste månaderna men kanske borde sälja?

Jag tror på en värre coronavåg i november och möjligen en trippel punch i form av Biden-vinst, demokratisk kongress och demokratisk senat. Då blir det åka av nedåt men jag hade tänkt hålla mina aktier över sommaren då jag tror att coronan kommer sjunka stadigt tills vintern kommer.
Citera
2020-06-11, 21:10
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Kan inte säga mer än att du har helt rätt! Men folk säljer och det är helt fel. De kanske ska hålla sig från börsen helt och hållet.

Dessutom är det IT och teknikbolag som vinner i längden men det fattar inte folk.

Beror lite på vilken anledning till försäljning är. Att ta hem vinster absolut. Men det blir ju nån panik och alla vill ut samtidigt.
Som du säger, IT och teknik är framtiden, många tekniker är bara i sin början, så finns enorm potential.
Folk kollar index som är industri och banker och drar slutsatser där efter. Det kan jag hålla med. Tror inte på någon superstyrka i industrin direkt framöver.
Citera
2020-06-11, 21:34
Medlem
Elliott våg correction B?
IiAkRECYiICIiAiIgIkxA//Z[/url]
Citera
2020-06-11, 21:47
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Beror lite på vilken anledning till försäljning är. Att ta hem vinster absolut. Men det blir ju nån panik och alla vill ut samtidigt.
Som du säger, IT och teknik är framtiden, många tekniker är bara i sin början, så finns enorm potential.
Folk kollar index som är industri och banker och drar slutsatser där efter. Det kan jag hålla med. Tror inte på någon superstyrka i industrin direkt framöver.

Köpte på mig lite idag på IT och teknikbolag men kanske finns en risk att det går ned imorgon igen. Fast folk säljer IT och teknikbolag är ju ganska dumt. Det är det som tjänar på Corona. Att de går ned lite OK men konstigt att följer med ned lika mycket som börserna gör dessa tider.
Citera
2020-06-11, 21:54
Avstängd
Citat:
Haha idiot! Behåll skiten och köp på dig mer när det går ner. Det har varit svajigt och kommer vara framöver men jag behåller. Visst skulle sålt allt förra kraschen och köpt på mig som bara den men men.
Men denna gången är det nog kört på riktigt.
Tur att jag sålt.
Citera
2020-06-11, 22:18
Medlem
Bara jag som inte är så orolig? FED kör ju plattan i mattan, lika bra att vara med på tåget, det kommer vända igen, gör det inte det börjar de säkert köpa aktier också.

Eller har jag fel?
Citera
2020-06-11, 22:30
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Hade varit kul att får höra lite mer om anledningen till detta från ett verkligt perspektiv utifrån vad som händer i världen och inte bara nån "graf-analytiker".

Efter samtliga krascher har vi gått in i en period som kallas "hope". Den pågår i fyra månader när regeringar och centralbanker gör allt för att rädda ekonomin. Nu har USA tryckt 7 trillioner dommar på sju fyra månader och köper alla möjliga lån av företag. Det håller inte liksom det aldrig hållit tidigare. Så nu bär det neråt. Jag trodde det skulle falla längre efter 17 feb och missade uppgången så nu hoppas vi.
Citera
2020-06-11, 22:32
Medlem
Core.s avatar
Kan absolut INGENTING om aktier. Men frågar av ren nyfikenhet. Backar man och ser världen med lite perspektiv, är det inte tydligt att den riktiga Corona-kraschen kommer några månader efter pandemin har lagt sig? Jag menar det finns en känsla av att hela jävla världen går på konstgjord luft, hela det ekonomiska systemet ligger i respirator tillsammans med coronapatienterna.

Och om det är så som jag får känslan av- vad händer med börsen när luftslottet rasar?

Har vi sett någonting liknande i modern historia? Alltså att hela världen samtidigt pressar statskassorna till bristningsgränsen, och lånar av sin egen framtid, alla samtidigt?

Jag kan som sagt ingenting om börsen, men jag skulle inte för mitt liv lägga mina besparingar där just nu, oavsett vem som sa att det är lungt.

Hade jag haft råd hade jag köpt mark, det är bland de få saker som kommer ha ett reellt värde här i världen om det går åt helvete. Det och kanske fysiskt guld 🤔

Edit; förhoppningsvis går det såklart bra, och det tror jag ändå. Men har en funny feeling om det här 😎
Senast redigerad av Core. 2020-06-11 kl. 22:35.
Citera
2020-06-11, 22:44
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Tur att jag sålt.

Varför skulle det vara kört? Du köper nog fel företag. Du ska ju köpa på dig när det faller har du inte lärt dig det?

Köpte själv lite nu men det föll lite till. Risken är stor att det faller imorgon med men jag ska ju behålla aktierna i många år. Om jag ska hålla på att sälja för minsta lilla om man inte är en trader så ska man nog inte hålla på med aktier överhuvudtaget.

Många är väldigt svagsinta. Jag tappade 30% i Mars men jag var ändå inte oroad. Jag hade faktiskt räknat med 50% nedåt men så blev det ju inte.
Senast redigerad av Klappasäften 2020-06-11 kl. 22:54.
Citera
2020-06-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Tur att jag sålt.
Baserat på?

Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Bara jag som inte är så orolig? FED kör ju plattan i mattan, lika bra att vara med på tåget, det kommer vända igen, gör det inte det börjar de säkert köpa aktier också.

Eller har jag fel?
Vi får väl se, men jag tror på din linje. Passar på och tankar mer nu i dippen, har fortfarande en hel del kvar som ska in.
Citera
2020-06-11, 22:57
Avstängd
Citat:
Varför skulle det vara kört? Du köper nog fel företag. Du ska ju köpa på dig när det faller har du inte lärt dig det?

Köpte själv lite nu men det föll lite till. Risken är stor att det faller imorgon med men jag ska ju behålla aktierna i många år. Om jag ska hålla på att sälja för minsta lilla om man inte är en trader så ska man nog inte hålla på med aktier överhuvudtaget.

Många är väldigt svagsinta. Jag tappade 30% i Mars men jag var ändå inte oroad.
Haft mina aktier i 10 år och följt med upp och ner i 10 år. Gjort en mycket bra vinst på det.
Så nån trader är inte jag heller.
Hört att man ska köpa när det går ner men jag tror det går ner mycket till så jag väntar.
Svagsint är jag inte, vill bara inte vara med nu på ett tag.
Kommer gå in tillbaks om en månad, ett år eller två.
Leker lite med bull och bear nu ett tag istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in