2020-03-24, 12:37
Medlem
Haddock93s avatar
Jag kommer avvakta innan jag köper mer:

Citat:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Det skönjs en ljusglimt av hopp i Italien, efter ytterligare en dag av sjunkande antal nya döda i viruspandemin, men de närmaste dagarna väntas dödstalen globalt skjuta i höjden och USA ser ut att kunna bli nästa epicentrum för covid-19, enligt uttalanden från WHO.
En mycket snabb ökning av antalet fall i USA medför att epicentret för virusutbredningen riskerar att förskjutas ännu en gång. Från att ha vandrat från kinesiska Wuhan till Europa och Italien ser nu USA ut att kunna bli den som träffas hårdast av pandemin.
"Vi ser nu en mycket stark acceleration i antalet fall i USA, så det finns definitivt den risken", sade WHO:s talesperson Margaret Harris vid en presskonferens på tisdagen.
Flera myndigheter har spått att USA, där storstadsområdet New York är särskilt illa däran, nu är några dagar ifrån att överskrida Kinas antal för bekräftat antal smittade: 82.000. På tisdagsförmiddagen var siffran för USA knappt 50.000 och dödsfallen runt 600.
Nyhetsbyrån Direkt

USA är en riskfaktor att ha i hänsyn framöver, UK gjorde Lockdown igår, risken finns att USA följer tätt efter.
Citera
2020-03-24, 14:36
Medlem
Stig-Britts avatar
Sällan jag är obekväm med uppgång men idag är en sådan dag. Förstår inte alls varför OMX rör sig så kraftigt uppåt?
Citera
2020-03-24, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Sällan jag är obekväm med uppgång men idag är en sådan dag. Förstår inte alls varför OMX rör sig så kraftigt uppåt?

Jag vet inte alls, hur det fungerar eller någonting så ursäkta om jag ställer en dum fråga. Kan det vara så att någon pimpar upp det hela för att kunna sälja sin stora innehav till sådan som tänker att det hela är ett bra tillfälle att investera på? :usnure:
Citera
2020-03-24, 14:48
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Håller med, jag avvaktar. Alldeles för många frågetecken kring USA och Corona men även andra frågetecken såsom oljepriset.
Senast redigerad av Haddock93 2020-03-24 kl. 14:50.
Citera
2020-03-24, 14:53
Medlem
Citat:
Trump sa på pressträffen igår att han ger karantän åtgärderna 14 dagar, efter det så är det att rädda ekonomin istället för att rädda liv, han sa att moraliteten är 1% eller mindre och det är ok, bättre att folk dör än att ekonomin dör.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-03-24 kl. 14:59.
Citera
2020-03-24, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Trump sa på pressträffen igår att han ger karantän åtgärderna 14 dagar, efter det så är det att rädda ekonomin istället för att rädda liv, han sa att det moraliteten är 1% eller mindre och det är ok, bättre att folk dör än att ekonomin dör.

That’s My Man 💰💰

Ungefär som Stefans tal till nationen , ser många likheter
Citera
2020-03-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jag vet inte alls, hur det fungerar eller någonting så ursäkta om jag ställer en dum fråga. Kan det vara så att någon pimpar upp det hela för att kunna sälja sin stora innehav till sådan som tänker att det hela är ett bra tillfälle att investera på? :usnure:

Det är dom där ”snubbarna” på
Twitter som håller på

Låt dom hållas , det går snart över
Citera
2020-03-24, 16:17
Medlem
Bulltrap in da USA
Citera
2020-03-24, 17:05
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Bulltrap in da USA

Osäker. Uppgången i USA är lättare för mig förstå utifrån Trumps uttalande. Jag ligger faktiskt plus detta året nu, vilket känns lite bisarrt. Hoppas såklart på fortsatt upp härifrån.
Citera
2020-03-24, 17:14
Medlem
Marknaden är volatil, går ner imorgon eller dagen därpå.
Citera
2020-03-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonxster

Det där var dagens understatement.

Ordet volatil är för svagt för att beskriva detta....
Citera
2020-03-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonxster

Det var en riktig proffsanalys

Volatil ? Menar du att det svänger

Går ner imorgon efter en sådan här uppstuds ?

Jobbar du som swingtrader ??

Misstänker det iallafall

Annars kan det va din grej tror jag. Tror du får rätt imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in