2020-03-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det är därför vi behöver ha som prio ett att återgå till det normala, även om det så skulle krävas en stor internationell mörkläggning. Vi bara måste återgå till det normala.

Globalismen har misslyckats. Jag tycker egentligen illa om den extrema globalismen som har funnits, där länder inte tillåts ha en egen identitet, utan alla måste vara likadana. Men i en tid som denna då globalismen verkligen skulle behövas, så lyser den med sin frånvaro. Alla bara går sin egen väg.

Internationell mörkläggning? Som typ kommunistiska länder sysslar med?

Annars så är det nog upp till oss själva att inse att är inte sötebrödsdagar. Ibland kommer kriget också. Det är normalt. Att sörja det kan du förstås göra, men det gör inget bättre i realiteten.
Citera
2020-03-26, 14:01
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Det är därför vi behöver ha som prio ett att återgå till det normala, även om det så skulle krävas en stor internationell mörkläggning. Vi bara måste återgå till det normala.

Globalismen har misslyckats. Jag tycker egentligen illa om den extrema globalismen som har funnits, där länder inte tillåts ha en egen identitet, utan alla måste vara likadana. Men i en tid som denna då globalismen verkligen skulle behövas, så lyser den med sin frånvaro. Alla bara går sin egen väg.

Är benägen att hålla med dig.

Vi har ju situationen inom EU nu som också kan vara en faktor till en ostadigare marknad framöver. Hur ofta har man hört från de styrande i EU om åtgärder? Europeiska flaggan är till synes borta från alla de stora ländernas presskonferenser och ledartal. Nej nu är det "every man (country) for himself" och efter Corona kan vi nog se ett slut på den Europeiska Unionen. Jag gillar inte EU i dess nuvarande form men jag är väldigt för frihandel, hoppas Europa kan lösa något mellanting.
Citera
2020-03-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Internationell mörkläggning? Som typ kommunistiska länder sysslar med?

Annars så är det nog upp till oss själva att inse att är inte sötebrödsdagar. Ibland kommer kriget också. Det är normalt. Att sörja det kan du förstås göra, men det gör inget bättre i realiteten.

Det är i regel inte krig i alla länder samtidigt, och vid krig så står inte samhället stilla.

Så vi ska bara lägga ner oss och ge upp inför en evt djup depression? Jag skiter i vilka du anser brukar stå för mörkläggning, om det är vad som krävs för vi ska gå tillbaka till det normala, så får det bli så.
Senast redigerad av Hew18 2020-03-26 kl. 14:10.
Citera
2020-03-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Vi har ju situationen inom EU nu som också kan vara en faktor till en ostadigare marknad framöver. Hur ofta har man hört från de styrande i EU om åtgärder? Europeiska flaggan är till synes borta från alla de stora ländernas presskonferenser och ledartal. Nej nu är det "every man (country) for himself" och efter Corona kan vi nog se ett slut på den Europeiska Unionen. Jag gillar inte EU i dess nuvarande form men jag är väldigt för frihandel, hoppas Europa kan lösa något mellanting.

Klart att det är var och en för sig själv. Så är det väl annars också, men i krig blir det ännu mer så. Vuxna människor bölar inte. Jag är då glad att jag inte har köpt några aktier, skulle just börja, men kanske Boeing kan vara något?
Citera
2020-03-26, 14:09
Medlem
Citat:
Det är i regel inte krig i alla länder samtidigt, och vid krig så står inte samhället stilla.

Så vi ska bara lägga ner oss och ge upp inför en evt djup depression? Jag skiter i vilka du anser brukar stå för mörkläggning, om det är vad som krävs för vi ska gå tillbaka till det normala, så får det bli så.

Nej, precis tvärtom. Det ska kämpas och man får ta allt jävla helvete som kommer i ens väg. Det är ingen som har lovat mig en dans på rosor i alla fall. Tror att det här tar hårt på folk som trott att de har förtjänat allt gott. Så är det inte. Det kan gå åt andra hållet också. Och du behöver inte ge upp eller gå in i en depression för det. Du får ta till dina styrkor och använda dem efter eget huvud. Kämpa.

Nå vad tror du, ska man köpa Boeing nu eller?
Citera
2020-03-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Jag är inte så säker på att EU kommer försvinna, men ja vad är mer mening med EU i dess nuvarande form, om man inte kan samarbeta mer vid sådana här situationer. Men det är inte bara inom EU, mer samarbeta över hela världen behövs.

EU klarade knappt att baila ut Grekland, hur ska det gå nu när alla länder kommer behöva bailas ut?

Varför euron står sig stark vid kristider tycker jag egentligen är lustigt. Det är en ung valuta som är byggt på ett experiment som ska hållas ihop av ett samarbete mellan länder som inte samarbetar vid kristider och som i grund och botten är väldigt olika.
Citera
2020-03-26, 15:07
Medlem
Citat:
Nej, precis tvärtom. Det ska kämpas och man får ta allt jävla helvete som kommer i ens väg. Det är ingen som har lovat mig en dans på rosor i alla fall. Tror att det här tar hårt på folk som trott att de har förtjänat allt gott. Så är det inte. Det kan gå åt andra hållet också. Och du behöver inte ge upp eller gå in i en depression för det. Du får ta till dina styrkor och använda dem efter eget huvud. Kämpa.

Nå vad tror du, ska man köpa Boeing nu eller?

Tack för din omtanke, men jag pratar om att undvika en ekonomisk depression. För undvika det så bör vi göra allt för återgå till det normala, det bör vara prio 1, 2,3
Citera
2020-03-26, 15:10
Medlem
Citat:
Jag är inte så säker på att EU kommer försvinna, men ja vad är mer mening med EU i dess nuvarande form, om man inte kan samarbeta mer vid sådana här situationer. Men det är inte bara inom EU, mer samarbeta över hela världen behövs.

EU klarade knappt att baila ut Grekland, hur ska det gå nu när alla länder kommer behöva bailas ut?

Varför euron står sig stark vid kristider tycker jag egentligen är lustigt. Det är en ung valuta som är byggt på ett experiment som ska hållas ihop av ett samarbete mellan länder som inte samarbetar vid kristider och som i grund och botten är väldigt olika.
Det är mycket det blundas för nu, personligen har jag inga problem med, för alternativet är så mycket värre, jag hoppas att det blundas för vad tygen håller.
Citera
2020-03-26, 15:12
Medlem
Citat:
Men hur ska en mörkläggning gå till? Ska milis komma och ta våra datorer nu också?

Och hur går vi tillbaka till det normala utan våra datorer? Hur ska vi kunna köpa och sälja aktier? Ska vi gå ner på banken och göra det och bli smittade och kanske dö.

Hur menar du att det ska gå till att lura hela världen att det inte finns någon pandemi?

Så om du söker vård för komplikationer av corona ska de då säga till dig att du är inbillningssjuk?

Jag säger inte att mörkläggning ska vara första alternativet men om det krävs så ja.

Folk verka inte ens fatta att antal tester påverkar antal bekräftade fall, så det bör inte vara så svårt att mörklägga det. Det är ju bara att gradvis minska på pappret antal nya bekräftade fall. Man kan även komma med ett fejk vaccin för lugna folk.
Citera
2020-03-26, 15:13
Medlem
Citat:
Tack för din omtanke, men jag pratar om att undvika en ekonomisk depression. För undvika det så bör vi göra allt för återgå till det normala, det bör vara prio 1, 2,3

Kan du svara på hur man ska mörka för folk?

Ta deras datorer?

Vägra ge vård för det finns ingen corona?

Vad pratar du om?
Citera
2020-03-26, 15:27
Medlem
Citat:
Kan du svara på hur man ska mörka för folk?

Ta deras datorer?

Vägra ge vård för det finns ingen corona?

Vad pratar du om?

Om de behöver vård så är det väl bara att säga att det är influensa eller något annat. Känner du någon som har behövt vård?
Citera
2020-03-26, 15:30
Medlem
Citat:
Så du tror inte att folk märker att omgivningen slutar andas och dör i en onormal omfattning?

Ska de som säger något dödas av polisen?

Ingenstans har folk dött höger till vänster, inte ens i wuhan eller norra italien. Ingen skulle ha vetat om sjukdomen om det inte vore för, masshysterin på internet, media och myndigheter. Det är inget som märks för folk i vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in