Citat:
Ursprungligen postat av
Haddock93
Är benägen att hålla med dig.
Vi har ju situationen inom EU nu som också kan vara en faktor till en ostadigare marknad framöver. Hur ofta har man hört från de styrande i EU om åtgärder? Europeiska flaggan är till synes borta från alla de stora ländernas presskonferenser och ledartal. Nej nu är det "every man (country) for himself" och efter Corona kan vi nog se ett slut på den Europeiska Unionen. Jag gillar inte EU i dess nuvarande form men jag är väldigt för frihandel, hoppas Europa kan lösa något mellanting.
Jag är inte så säker på att EU kommer försvinna, men ja vad är mer mening med EU i dess nuvarande form, om man inte kan samarbeta mer vid sådana här situationer. Men det är inte bara inom EU, mer samarbeta över hela världen behövs.
EU klarade knappt att baila ut Grekland, hur ska det gå nu när alla länder kommer behöva bailas ut?
Varför euron står sig stark vid kristider tycker jag egentligen är lustigt. Det är en ung valuta som är byggt på ett experiment som ska hållas ihop av ett samarbete mellan länder som inte samarbetar vid kristider och som i grund och botten är väldigt olika.