2020-03-23, 13:04
Medlem
OMX ned till 600-700 innan vi vänder!
Citera
2020-03-23, 13:13
Medlem
Hur har det gått för er?

Jag trodde ju att jag skulle sitta väldigt lugn i båten och var nöjd fram tills äldelmetallerna började tappa... Sen kom oljekriget mellan saudierna och ryssarna.
Det kändes ju en hel del då mycket av min portfölj är viktad mot ädelmetall/Ryssland/Baltikum.

Min portfölj (likvider inräknat) är ned ca. 15 % sedan januari.
Jag har inte gjort några stora förändringar vad gäller innehav än så länge och kommer nog inte göra det heller.
Det känns ändå bra att man varit skapligt diversifierad och undervikt i Västeuropa/USA.
Citera
2020-03-23, 13:21
Medlem
Snitsig rubrik på Affärsvärlden Idag: Finns det några immuna aktier?

https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/finns-det-nagra-immuna-aktier-6990903
Citera
2020-03-23, 13:22
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakflak
Hur har det gått för er?

Jag trodde ju att jag skulle sitta väldigt lugn i båten och var nöjd fram tills äldelmetallerna började tappa... Sen kom oljekriget mellan saudierna och ryssarna.
Det kändes ju en hel del då mycket av min portfölj är viktad mot ädelmetall/Ryssland/Baltikum.

Min portfölj (likvider inräknat) är ned ca. 15 % sedan januari.
Jag har inte gjort några stora förändringar vad gäller innehav än så länge och kommer nog inte göra det heller.
Det känns ändå bra att man varit skapligt diversifierad och undervikt i Västeuropa/USA.

-8,5% i skrivande stund. Jag har köpt hela vägen ner i kraschen och ligger kraftigt plus i några inköp. Fortsätter det nedåt så kommer det inte gå så bra då några av köpen som hoppat upp är riktigt volatila bolag. Jag ligger tyngst i USA.
Citera
2020-03-23, 13:28
Medlem
happilappis avatar
Vi får se hur öppningen och dagen i USA ser ut nu när FED gått full retard. Förra gången såldes allt bort på en gång nämligen. Sälja varje rally är fortfarande aktuellt.
Citera
2020-03-23, 13:49
Medlem
Eftersom ingen verkar fatta vad som väntar så har jag köpt en rätt ansenlig mängd "BEAR OMX X1 AVA 1" nu idag.
Citera
2020-03-23, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Eftersom ingen verkar fatta vad som väntar så har jag köpt en rätt ansenlig mängd "BEAR OMX X1 AVA 1" nu idag.
Börsen kommer tvärvända för att krisen är på regeringssidan. Du fattar inte vad som väntar. Det ska tillbaka till 25.000 på kort tid. Men korta på.
Citera
2020-03-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Börsen kommer tvärvända för att krisen är på regeringssidan. Du fattar inte vad som väntar. Det ska tillbaka till 25.000 på kort tid. Men korta på.

Ja det är klart den vänder. Men dit är det månader. Kommer bli mycket värre innan det blir bättre. Läs vad som just nu händer i Italien, Spanien, USA...
Citera
2020-03-23, 13:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
-8,5% i skrivande stund. Jag har köpt hela vägen ner i kraschen och ligger kraftigt plus i några inköp. Fortsätter det nedåt så kommer det inte gå så bra då några av köpen som hoppat upp är riktigt volatila bolag. Jag ligger tyngst i USA.
Du ligger helt rätt om du ligger tungt i USA. Coronatramset är en täckmantel för att regeringen har ekonomiska problem och vill i föra drakoniska lagförändringar i stil med kontantlöst samhälle, digital valuta osv. Det är euron som ska krascha, inte aktiemarknaden.
Citera
2020-03-23, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ja det är klart den vänder. Men dit är det månader. Kommer bli mycket värre innan det blir bättre. Läs vad som just nu händer i Italien, Spanien, USA...
Jag har bättre koll på det här än vad du har.
Citera
2020-03-23, 13:57
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:

Jag skrev det här tidigare i tråden men jag skriver det igen: Ha i åtanke att du inte spelar mot vad som händer i verkligheten, utan mot andras prognoser av vad som kommer hända i verkligheten. Dvs, om många tänker som du så är det redan inprisat. Det är inte så lätt som att tänka "x kommer hända, därför kommer y att ske". Om tillräckligt många tänker så, så är marknaden redan prissatt efter y. Dvs, om många tänker "det kommer bli värre, därför kommer det gå ner", så har det redan gått ner.

Detta betyder givetvis inte att det inte kommer gå ner mer, men det är en viktig distinktion att göra. Du måste försöka resonera om hur andra resonerar om vad som kommer hända, snarare än att resonera kring vad som kommer hända direkt.
Citera
2020-03-23, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Jag har bättre koll på det här än vad du har.

Ok? På vilket sätt? Paniken kommer stegras. Finns inget säkrare än det. En 30-procentig nergång på börsen är inte mycket till inprisning på nåt sånt här. Vi har inte upplevt nåt liknande sen spanska sjukan för drygt 100 år sen. Ingen vet hur lång tid det tar innan det kan återgå till det "normala". Särskilt inte du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in