Citat:
Ursprungligen postat av
Stig-Britt
Helt ok resonemang. Jag delar inte din analys alls men det är åtminstone ett resonemang som håller om man nu utgår ifrån att folk i allmänhet varit alldeles för positiva (min uppfattning är raka motsatsen). Någon av oss kommer få rätt!
Vi är bara i början på det här utbrottet. Det är ett faktum. Alla säger det. Andra länder kan verifiera vad som händer.
Folk är visserligen rädda men inte alls så rädda som de kommer vara om några veckor. Restauranger och andra har problem men inte alls så stora problem som om några veckor. Industrin har problem nu men med tanke på att nästan hela världen är i lockdown så kommer allt tvärnita på ett sätt som vi inte sett sen åtminstone finanskrisen... Osv osv. Blir nedgången mindre än vid finanskrisen så är det nog bra. Då backade Stockholmsbörsen 57,8%. Jag tror på nåt liknande nu.
Nu finns det en stor andel människor som lever i förnekelse fortfarande. Som tycker det känns ok att sätta sig på en packad buss i morgonrusningen, som tycker det är rimligt att mormor passar snoriga barn i Sälen (som jag läste om i Expressen idag). Som mest bryr sig om ekonomin osv. Men när deras äldre vänner och släktingar börjar dö, och kanske en och annan yngre, så kommer paniken sprida sig på riktigt. De har ju för f-n hyrt in kylcontainrar för att få plats med alla lik!