2020-03-22, 11:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Ingen aning, jag flyttade bara från ap7 aktier till ap7 räntor. Jag tänker som så att den är för stor för att krascha. Staten kommer beslagta alla de svenska företagen som sålt pappren hellre än att låta ap7 kursa
Ok. Har du ändrat tjänstepensionen också?
Citera
2020-03-22, 11:24
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ok. Har du ändrat tjänstepensionen också?

Gick från 100% amf småbolag till 100% amf räntefond lång, inte ens den har klarat sig i detta klimat utan backat någon procent hittills!
Citera
2020-03-22, 11:54
Medlem
TaxenSixtens avatar
Försöker sprida detta då det här är otroligt viktigt.
https://www.cnbc.com/2020/03/18/bill-ackman-pleads-to-trump-to-increase-closures-to-save-the-economy-shut-it-down-now.html

En intervju med känd investerare i USA.
Senast redigerad av TaxenSixten 2020-03-22 kl. 12:25.
Citera
2020-03-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Lägger denna här:

Om 24h kommer vi att uppleva att botten helt går ur och börsen stötdyker.

Det är min absoluta amatörprediktion. Vad som ev. kan ändra på det är att det beslutas om nya miljard- och triljonpaket nu under söndagen.

Vi får se imorgon om jag får rätt.
Då lägger jag denna här, jag tror det kommer gå upp på måndag då inget allvarligt hänt under helgen och saker och ting förflutet så som de varit förväntat. Recipharm kommer nog rusa på morgonen pga nyheterna om att man testar deras medicin i Sverige nu och att flera andra länder rapporterat goda resultat.
Citera
2020-03-22, 11:55
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Du är en av dem som tidigare delat med dig av kloka analyser, därför rådfrågar dig; När ska jag byta tillbaka till AP7?
Du menar byta tillbaka till AP7-Aktiefond/AP7-Såfa ?
Var med och läs/se nyheter, när världsbilden börjar se stabil ut kan man börja spekulera, men det är långt kvar, just nu ser det nattsvart ut.
Senast redigerad av Snarkaren 2020-03-22 kl. 11:57.
Citera
2020-03-22, 12:00
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
På börsen skall man i grunden vara riskavert när det blir extrema lägen för att långsiktigt tjäna på det är min fasta övertygelse.
Problemet med den strategin är att du är ute ur bull-marknader för länge och missar uppgångar.

Vilka på Forbes 100-lista är market timers? Varför lyckas inte hedgefond-förvaltare med det som FB-skribenter *säger sig* lyckas med?

Allt tyder på att aktivitet på aktiemarknaden bara leder till sämre avkastning. Aktiestinsens berättelse är otroligt sedelärande. Noll i arbetsinsats och en avkastning som slår alla "experter".
https://www.varldenidag.se/nyheter/aktiestinsen/cbbido!hIWuOHqYHXg@h2TlCBUc2Q/
Citera
2020-03-22, 12:02
Medlem
Haddock93s avatar
Nu stänger tydligen Italien mer fabriker och företag, man går all in. Undrar hur det påverkar öppningen på börsen imorgon.
Citera
2020-03-22, 12:15
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Problemet med den strategin är att du är ute ur bull-marknader för länge och missar uppgångar.

Vilka på Forbes 100-lista är market timers? Varför lyckas inte hedgefond-förvaltare med det som FB-skribenter *säger sig* lyckas med?

Allt tyder på att aktivitet på aktiemarknaden bara leder till sämre avkastning. Aktiestinsens berättelse är otroligt sedelärande. Noll i arbetsinsats och en avkastning som slår alla "experter".

Normalt hade jag hållit med dig. Dagens situation är dock unik, ingen av oss som lever nu har sett något liknande. Pengar biter inte på virus, därför klev jag av och avvaktar utvecklingen.

Jag är glad om jag kan kliva på igen på samma nivåer, dvs plus minus noll. Detta syftar inte till att vinna utan enbart "cut your losses short".
Citera
2020-03-22, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nu stänger tydligen Italien mer fabriker och företag, man går all in. Undrar hur det påverkar öppningen på börsen imorgon.

Troligtvis paverkar det ej svenska Börsen Eller svenska bostadspriser.

Sverige Lever av tjänsteföretag numera istället för gammaldags verkstads och exportindustri

pa detta vis är vi skyddade, plus att bostadsmarknaden alltid är stark i sverige
Citera
2020-03-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
En fråga från en helt oinsatt angående ppm i räntefonder. Bytte mina aktiefonder i februari mot en räntefond pga oro. Hur ska man tänka där? Flera fonder? Vilka? Ska jag fördela dessa nu? Gjorde det snabbt så hann inte ta reda på fakta.

Snyggt drag!

Vänta 5 månader till. Sedan kan du successivt gå över till aktiefonder igen.
Citera
2020-03-22, 12:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Då lägger jag denna här, jag tror det kommer gå upp på måndag då inget allvarligt hänt under helgen och saker och ting förflutet så som de varit förväntat. Recipharm kommer nog rusa på morgonen pga nyheterna om att man testar deras medicin i Sverige nu och att flera andra länder rapporterat goda resultat.
Klorokin är antagligen verkningslöst så jag hoppas verkligen inte att du har köpt aktier i bolaget:

Gaetan Burgio
@GaetanBurgio
From the last couple of days the hype over the Chloroquine (CQ) and Hydroxychloroquine (HCQ) treatment for #COVID19 has bothered me a lot. So I have decided to dig into the available & published data. What is the evidence right now for treating #COVID19 patients with CQ or HCQ?
/.../
In short, all this hype on the clinical trial is based on a open label, non randomized and underpowered clinical trial on HCQ treatment against #COVID19 with viral load as an outcome that was not properly measured in 2/3 of the control cohort !!!
So to answer the question: What is the evidence of justifying using HCQ or CQ as a prophylactic or curative treatment against #COVID19. The simple or short answer is NONE. To ascertain it, we need a proper and powered randomized clinical trial
https://twitter.com/GaetanBurgio/status/1241201751916568576?s=20

Sorry about that!
Citera
2020-03-22, 12:46
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson

Jag är en av dem som håller med dig, men jag tror man får acceptera att vissa helt enkelt inte klarar av att se sitt innehav värderas 90% ner från inköp av marknaden, utan att bli så illa till mods att de hellre kliver av. Sedan ska man ju ha i åtanke att "vår" strategi inte hade fungerat utan dessa individer heller.

Jag länkade denna tidigare i tråden som jag tyckte var intressant (och håller med om det du skriver): https://www.cnbc.com/2020/03/07/when-you-sell-during-a-panic-you-may-miss-the-markets-best-days.html

Citat:
Looking at data going back to 1930, Bank of America found that if an investor missed the S&P 500′s 10 best days in each decade, total returns would be just 91%, significantly below the 14,962% return for investors who held steady through the downturns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in