Citat:
Ursprungligen postat av
AldoRaine
Det var ju inte direkt svar på min fråga. Det finns en del självsäkra experter här som säger att ”botten är nådd” ”det har planat ut nu” ”nu är det köpläge”
Men ingen av dessa smartskaft kan gå djupare i sitt resonemang, vilket i sig tyder på omogna tonåringar som försöker leka Allan ballan
Jag är ute efter en mer djupgående teknisk analys om varför det är köpläge nu och inte om en månad eller om sex månader. Ingen av experterna har lyckats leverera det, utan svaren genomsyras av deras känslor
Inlägg där personer påstår sig vara säkra på att botten är nådd osv tar man med en nypa salt givetvis. Ingen kan såklart veta detta.
Jag håller med om att det vore intressant om en teknisk analytiker kunde ge lite kuriosa här angående börskurvans natur i detta läge.
Kan det till och med vara så att nedgången på börserna vi sett nu är den brantaste 30%-iga nedgång som någonsin skådats i historien?
Jag skulle kalla börskurvan vi ser nu på Stockholmsbörsen för en helvetesgaps-formation, AKA en Ronja-formation
Får man fråga när du gick ur marknaden?
Jag ”lyckades” gå ur vid minus 11% från toppen. Det vill säga, jag gick ur när kurserna gått ner till samma nivå som börsen stod i under november 2019 ungefär. Men jag hade börjat sälja i portioner redan från 2017 och framåt, så jag har förlorat lite uppgång där också. Jag ska nämligen använda mina pengar till annat.
Trevlig helg, RingRing