2020-03-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du har förlorat 20% på en vecka, du är diskvalificerad att ge råd på detta forum.

Vi alla har helt olika taktik och olika mängd pengar.

Har man mycket så räcker det att bara ligga lång och det kanske är precis det den här personen har och så hade jag också gjort.

Det är rätt ansträngande att trejda tycker jag... jag kan hålla på med det och jag går med vinst när jag gör det. Men jag måste sitta och koncentrera mig väldigt och jag blir trött och mår inte särkillt bra när jag gör det. kräver en jävla disciplin... helt gå upp tidigt, äta bra frukost och ta en morgonpromenad/träna lite. och sen sitta som fan vid skärmen ett par timmar och egentligen kliva av inför lunch och kanske göra ett litet race på eftermiddan.

helt enkelt inte riktigt min grej, jag lovar om jag hade mer ork för det så hade jag var mycket rikare än vad jag är i dag men jag hade inte alls vart lika lycklig.

jag tror förövrigt inte alls på folk som försöker tycka på andra över deras taktik,,, han vet nog vad han gör och det är hanns pengar och vad har du för rätt att gnälla över sånt du inte vet ett dugg om. Vissa långliggare tjänar mer än vissa som håller på och trejdar med pengar som du tycks göra.
Citera
2020-03-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Vi alla har helt olika taktik och olika mängd pengar.

Har man mycket så räcker det att bara ligga lång och det kanske är precis det den här personen har och så hade jag också gjort.

Det är rätt ansträngande att trejda tycker jag... jag kan hålla på med det och jag går med vinst när jag gör det. Men jag måste sitta och koncentrera mig väldigt och jag blir trött och mår inte särkillt bra när jag gör det. kräver en jävla disciplin... helt gå upp tidigt, äta bra frukost och ta en morgonpromenad/träna lite. och sen sitta som fan vid skärmen ett par timmar och egentligen kliva av inför lunch och kanske göra ett litet race på eftermiddan.

helt enkelt inte riktigt min grej, jag lovar om jag hade mer ork för det så hade jag var mycket rikare än vad jag är i dag men jag hade inte alls vart lika lycklig.

jag tror förövrigt inte alls på folk som försöker tycka på andra över deras taktik,,, han vet nog vad han gör och det är hanns pengar och vad har du för rätt att gnälla över sånt du inte vet ett dugg om. Vissa långliggare tjänar mer än vissa som håller på och trejdar med pengar som du tycks göra.

Trejda är inget för mig.
Man bestämmer långt i för väg hur man skall agera och sedan står man fast vid sin strategi och blir rik.
Min strategi är enkel... gå all in när börsen rasat till 40% av sin topp.
Alla andra strategier jag haft tidigare har jag följt till 100% och detta har gjort mig till en förmögen man.
Citera
2020-03-09, 19:45
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Temperaturen i detta fall verkar inte spela någon roll då du har nya fall i europa, usa, sydamerika mfl. Varmt eller kallt spelar ingen roll, fler och fler smittas varje ny dag. Fotbollsmatcher spelas utan publik och norge stoppar sitt hockeyslutspel tex. Vilka aktier ska öka i värde i dessa tider?
Nu hittar jag inte artikeln bara för det men i Kina så kom de fram till att viruset trivdes bäst i 8,7 grader. Vilket är rimligt med tanke på att virus ofta gör det. Det vanliga massmördarviruset influensa gör ju det exempelvis.

Europa har varit kallt, Usa likaså. Varken Milano eller new york är över 10 grader i februari.

Sydamerika har knappt några fall. Brasilien med 200 miljoner invånare har 25 fall och 0 döda. Mexico som i och för sig tillhör nordamerika har 8 fall. Med 130 miljoner invånare. Två länder där det har varit varmt överallt senaste månaden.

Norge är väl kallt om något?

Aktier som kan öka är exempelvis stabila energiföretag i Italien när karantänen runt norra italien tas bort och smittade har minskat. Stora amerikanska företag som kommit ner på bättre värderingar likt Visa, och Disney om några veckor när nöjesparkerna öppnas igen(aningen vågat kanske). Företag som påverkas marginellt av viruset likt spelbolagen eller gamingföretag. För att nämna några
Citera
2020-03-09, 19:54
Medlem
Italien stänger ner samtliga skidorter.
Liten notis i Expressen, mycket nyheter idag.
Citera
2020-03-09, 19:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Level3
Italien stänger ner samtliga skidorter.
Liten notis i Expressen, mycket nyheter idag.
Det trodde jag att de hade gjort sen länge. Varför skulle de var öppna när resten av norra italien är i karantän?
Citera
2020-03-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det trodde jag att de hade gjort sen länge. Varför skulle de var öppna när resten av norra italien är i karantän?

De har ju fått röra sig i zonen. Eller ingen har kunnat hindra dem. De gör nu allt för att stänga ner alla sammanhang där många människor är på samma ställe.
Citera
2020-03-09, 20:06
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Tycker du inte det är nog med din ”sitt still i båten” rekommendation, ? Folk har förlorat allt de äger och har på dina ”tips”... du borde bli bannad..
Fast om man förlorat "allt man har" så undrar jag hur man tänkte när man investerade. Investerade du allt i aktier eller högriskfonder så är det ju inte konstigt att värdet går ner kraftigt under en börskrasch, och varför är man då förvånad? Det borde man ju rimligtvis har räknat ut på förhand att dessa situationer kommer att uppstå. Och visste du om detta, men ansåg att du var beredd att ta den risken eftersom du investerar långsiktigt över en 10-15-års-period, ja, då är det ju bara att sitta still i båten.

Om du inte klarar av att se dina värdepapper sjunka som en sten så borde du kanske ha investerat dina pengar i nån räntefond eller ett simpelt sparkonto, varför gjorde ni inte det i så fall?
Citera
2020-03-09, 20:07
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Stackare... du kommer förlora megamassor

Du vet inte ens vilka bolag jag investerar i?
Citera
2020-03-09, 20:09
Medlem
Citat:
Trejda är inget för mig.
Man bestämmer långt i för väg hur man skall agera och sedan står man fast vid sin strategi och blir rik.
Min strategi är enkel... gå all in när börsen rasat till 40% av sin topp.
Alla andra strategier jag haft tidigare har jag följt till 100% och detta har gjort mig till en förmögen man.

Fast då är det ju en form av trejding du sysslar med även om du inte gör det över kort tid.

Men du vet att även hanns metod fungerar men i snitt tjänar han inte mycket jämfört med andra. Det vet både du och jag.

Förövrigt ! hur ofta rasar börsen så mycket som 40% och när hände det senast? Du får ju lurka bra länge...Min utur är att för mig slår det aldrig fel att jag har blindtarmsinflammation just när jag skulle gjort den affären och är helt ovetandes. Eller så ligger jag med en tjej i en stuga över en helg utan täckning... Alltid haft totalkass timing och är rädd att jag kommer missa det hur jag än ställer larmet på klockan så står jag ändå kvar på perrongen hur jag än bär mig åt
Citera
2020-03-09, 20:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Det jag förlorade 2008 tog 10 år att få tillbaka så lärdom från det så sålde jag allt jag hade för två veckor sedan. Mentalt orkar jag inte göra den resan igen.

Jag förlorade 70 % 2000-2002, vilket tog fem år att vända. Klev ur före finanskraschen, men satt kvar nu. Hej och hå, livet går vidare.
Citera
2020-03-09, 21:03
Medlem
USA -börsen visar ingen styrka vid stängning
Citera
2020-03-09, 21:04
Medlem
Är handeln stoppad i USA. Stänger inte den 22 annars?

Rena slakten förövrigt

Dow -7,79
Nas -7,29
Senast redigerad av Mafia 2020-03-09 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in