Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Du drar för stora växlar, 99 procent på Flashback har inte hundratals miljoner, för nästan alla är det viktigare att undvika stora förluster då det krävs 100 procent upp från 50 procent ner för att vara tillbaks på noll.
Allt du skriver här är sant så det är ju ingenting som jag kan säga emot, men det vi kan diskutera är slutsatserna vi drar av det.
Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Är fullt medveten om att spelartypen inte håller med, deras riskvillighet är allt för stor eller så saknar de konsekvenserna?
...och det är här våra åsikter går isär. Jag tycker det känns lite okunnigt av dig att kalla alla som inte gör som du för "spelartypen" eller hävda att deras riskbenägenhet är för stor.
Tänk dig en person som investerar i guld. Han vill samla på sig guld för att han gillar guld, tror på att guld är användbart i alla tider och vill
kanske sälja av en större mängd guld någon gång i framtiden om priset är rätt. Detta är hans fasta uppfattning.
Priset på guld kraschar. Bör han sälja eller köpa mer?
Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Jag sitter fortsatt helt likvid sedan 27/2, avvaktar utvecklingen då förluster svider mer än ev vinsttapp.
Jag började köpa 26/2 och ligger i skrivande stund -6,95% back på det jag köpt sedan dess. Rör vi oss upp 7,5% från var vi är nu så ligger jag plus. Jag tror att vi kommer gå upp 7,5% från dessa nivåer på några månaders sikt (även om läget förvärras närmaste veckorna - återigen, det är andras prognoser man spelar mot, inte verkligheten) men min horisont är 10+ år.