2020-03-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Det här känns som att vara i en film. Bisarr känsla. Senaste jag hade den känslan var September 11.

Ja det är lite bisarrt men det värsta är att det här kommer inte avgöras av viruset utan myndigheters agerande.
Lyssnar dom på folie hattarna som skriker lås alla dörrar och göm er ett halvår då lär det bli ännu värre.
Citera
2020-03-12, 15:24
Medlem
Centauris avatar
Sålde av mitt guld.

Är all in på börsen nu.
Citera
2020-03-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Ja det är lite bisarrt men det värsta är att det här kommer inte avgöras av viruset utan myndigheters agerande.
Lyssnar dom på folie hattarna som skriker lås alla dörrar och göm er ett halvår då lär det bli ännu värre.

Ja, och just nu verka de vara inne på den linjen tyvärr.
Citera
2020-03-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Level3
Ja det är sen gammalt alla Sveriges mångmiljonärer hänger på Flashback och köper på botten.

Kan garantera att han inte köpte på botten. Botten på OMXS30 ligger under 1000 punkter.
Citera
2020-03-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan

Ja, samtidigt blir det väldigt märkligt att agera först slappt och sen hårt som man gjort nu. Hade kraftiga åtgärder vidtagits från början hade detta aldrig hänt. Kina låg långt efter övriga världen men trots de är de de som är fria nu.
Citera
2020-03-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Sålde av mitt guld.

Är all in på börsen nu.

Aj aj... Hoppas det kommer en rekyl du kan sälja på.
Citera
2020-03-12, 15:27
Medlem
kurt-sunes avatar
ska man köpa någon dag så ska man väl handla dagar som denna? De är inte många under en livscykel...

Sluta fjanta och börja handla är mitt råd. Snart fjongar det upp som en raket.
Citera
2020-03-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ja, samtidigt blir det väldigt märkligt att agera först slappt och sen hårt som man gjort nu. Hade kraftiga åtgärder vidtagits från början hade detta aldrig hänt. Kina låg långt efter övriga världen men trots de är de de som är fria nu.

Fria var att ta i.
Viruset ör kvar men på hanterbara nivåer. Vi kan dock inte göra som dom gjorde. Vi har inte riktigt lagstöd för det.
Dom tog det inte heller på allvar först och gick sen in med storsläggan.

Problemet ör inte så mycket staten som folk skulle jag säga. Fatta alla nötter som åkte till Italien etc när detta hände. Det är dom som har varit omtänksamma nog att dela med sej till alla här hemma.
Det vi borde gjort är troligen att begränsa resor tidigare samt få folk att fatta att det här är lika mycket på individ som på stat att lösa.
Citera
2020-03-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag tror du kan ta bort smileyn. Jag köpte för 20mkr på Stockholmsbörsen idag. En dipp med 8% är så oerhörd att jag inte kunde låta bli.

Det här kan vara skapligt läge att köpa, jag hakar på med 20%.
Nästa blir när Trump stänger ner allt som skapar folksamlingar.
Citera
2020-03-12, 15:34
Medlem
Äsch, går in med mina sista likvider nu. Långsiktigt bör det vara helt okej läge.
Citera
2020-03-12, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
ska man köpa någon dag så ska man väl handla dagar som denna? De är inte många under en livscykel...

Sluta fjanta och börja handla är mitt råd. Snart fjongar det upp som en raket.

Idag och närmaste dagarna ganska så troligt ja. Men de närmaste månaderna? Inte lika troligt.
Citera
2020-03-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Över 8% ner nu, vilken slakt.
-9,67% OMXSPI nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto