2020-03-10, 20:24
Medlem
Jaha, NYSE stiger rätt bra nu. S&P500 närmar sig 3% upp.

Skulle tro att en del återhämtar sig.

Men höll ögonen på ICA och annat som är direkt beroende av svensk konsumtion.

Jag gissar på ganska blandat imorgon.
Citera
2020-03-10, 20:29
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Allt är löst nu! Det kommer stimulanser från Mr Donald och börserna vänder uppåt.

Va skönt, då kanske jag inte gjorde bort mig alltför mycket när jag köpte Elkem ASA och lite mer Lundin Gold idag
Citera
2020-03-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Okej, skriv det nästa gång i förväg. För det är väldigt enkelt att efter börsen har stängt på minus och utbrista: "Se, den sjönk, självfallet!"

I övrigt har varken du eller jag någon aning om hur länge börsen kommer fortsätta neråt eller hur mycket. De som sparar långsiktigt kan fortsätta månadsspara som vanligt, medan ni som av någon konstig anledning har investerat pengar som ska användas på kort sikt bör ta förlusten och tänka om lite grand.
Har skrivit i ”förväg” i två år..... Att du inte hänger med e ju ditt problem... e väl därför du e fattig.
Citera
2020-03-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Om din förhoppning slår in och börsen går ner 40% och du köper. Vid vilka nivåer säljer du sen på?
Finns ingen ”förhoppning”.. jag för alltid rätt.
Kommer sälja om 33 år..
Citera
2020-03-10, 20:37
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Va skönt, då kanske jag inte gjorde bort mig alltför mycket när jag köpte Elkem ASA och lite mer Lundin Gold idag
Sannerligen. Kan stimulanser bota andra sjukdomar också, cancer tex? Fantastiskt isåfall
Citera
2020-03-10, 20:52
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Finns ingen ”förhoppning”.. jag för alltid rätt.
Kommer sälja om 33 år..

Möjligtvis KÖPA om 33 år eftersom du inväntar en nedgång på 40%..

Men för att vara allvarlig så är det verkligen svårt att vet hur man ska agera nu. Bästa tipset är förmodligen Zigges, köpa före botten, på botten och efter botten. Då hamnar man hyfsat rätt och det tror jag man har glädje av på sikt.
Senast redigerad av Glossus 2020-03-10 kl. 20:55.
Citera
2020-03-10, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Möjligtvis KÖPA om 33 år eftersom du inväntar en nedgång på 40%..

Men för att vara allvarlig så är det verkligen svårt att att vet hur man ska agera nu. Bästa tipset är förmodligen Zigges, köpa före botten, på botten och efter botten. Då hamnar man hyfsat rätt och det tror jag man har glädje av på sikt.
Jag är rik, du är fattig (som svar på din fråga).

Allvarligt.. man agerar inte nu, man låter allt bottna och stabilisera sig , och sedan går man all in (är hur enkelt som helst att bli rik om man inte har damp).
Citera
2020-03-10, 21:11
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TravisBickle2
SAS är på väg mot konkurs.

https://www.gp.se/ekonomi/sas-ber-anställda-gå-ner-20-procent-i-lön-1.25164028

https://www.svd.se/sas-vill-sanka-loner-efter-coronakris

Vore skönt om skiten gick åt helvete en gång för alla.

https://www.di.se/bors/aktier/sas/

Sas på väg mot konkurs för sjuttielfte gången och som vanligt ska bolaget räddas genom att de anställda ska gå med på sänkt lön. Faktiskt dags för bolaget att gå omkull nu.
Citera
2020-03-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
"Vad gäller privatlån, det vill säga lån utan säkerhet eller blancolån, kunde vi se att kreditförlusterna ökade under finanskrisen 2008/2009 från cirka 1 procent till 2 procent."

Om det blir samma nu vet jag inte, men det låter bättre än börsen för tillfället.

En ökning på 100%... hur är det bättre?
Citera
2020-03-10, 21:25
Medlem
trailblasers avatar
USA nära 5% upp nu.
Citera
2020-03-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
USA nära 5% upp nu.

Märkligt att det alltid går upp på slutet av dagen... nästan så man tror att någon pumpar in enorma summor pengar i marknaden för att hålla skenet uppe.
Citera
2020-03-10, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
USA nära 5% upp nu.
Jag försökte förstå denna uppgång och på en total kaosartad börs verkar det vara detta som fick fart på börsen, ganska tunt enligt mig.

"USA:s president Donald Trump öppnar för att slopa arbetsgivaravgifter resten av året "

Samtidigt spådde professor Agnes Wold i det extra insatta programmet på SVT om coronaviruset att USA kommer bli en smittohärd , om så blir fallet kommer proppen gå ur fullständigt på börsen.

Sälj nu om du fortfarande av någon outgrundlig anledning inte gjorde det i Januari.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2020-03-10 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in