2020-03-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Är handeln stoppad i USA. Stänger inte den 22 annars?

sommartid i USA
Citera
2020-03-09, 21:07
Medlem
Cameltotems avatar
Varför kan jag inte blanka på avanza utan något jävla papper?

På robinhood kan man ju blanka hej vilt.

Jävla fittsverige
Citera
2020-03-09, 21:13
Medlem
Ja...nu när Wall street har stängt så ser det att bli en öppning på cirka -3,5% imorgon.
Citera
2020-03-09, 21:14
Medlem
Trophykittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat! Rädda sig den som kan! Total panik och det bara fortsätter, något liknande har aldrig inträffat. Hur kommer ni göra? Själv kommer jag köpa björnar all in nu, för nu kommer det bara att rasa!

Känner mig ganska ok, när det faller så mycket går det ganska fort upp igen tror jag, det är ju en viss stabilitet ändå! Många tror att det är coronaviruset som är med och bidrar till osäkerheter.

Jag tänker att det framförallt är ganska normalt att börsen går upp och ner, om man ska investera så får man tänka några år framåt tycker jag!
Citera
2020-03-09, 21:38
Medlem
#Sitt lugnt i båten
#rabatt till alla
#man kan inte timea marknaden (lol)
#FIRE

Stackars dom som trodde att dem skulle kunna sluta arbeta och leva på avkastningen. Nästa vecka kommer dem skriva upp sig på arbetsförmedlingen. Tillbaka till ekorrhjulet som dem så gulligt kallar det

Värsr blir det för männen som ville leva hemmafru-livet och bara sitta hemma och se på TV tills döden. Dem är alla tidigare utbrända och nu måste dem tillbaka till väggen.

Orgasm!
Citera
2020-03-09, 22:20
Medlem
Jaha, ska man sälja av allt innan man hoppar över på minus sidan? Ligger fortfarande lite plus på mina fonder, men börjar bli lite skitnödig då husköp står för dörren. Vad säger experterna?
Citera
2020-03-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstoBaconkorv
Jaha, ska man sälja av allt innan man hoppar över på minus sidan? Ligger fortfarande lite plus på mina fonder, men börjar bli lite skitnödig då husköp står för dörren. Vad säger experterna?
Lyssna på experterna här är det väl det sista du ska göra. Se över din ekonomi, vilka marginaler finns och vilka risker kan du ta, endast du kan bestämma det och är du skitnödig så har du ju svaret där!
Citera
2020-03-09, 22:26
Medlem
ETA2824-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OstoBaconkorv

Behöver man pengarna snart skulle jag sälja, fall inte offer för sunk cost fallacy. Vet du att du ska köpa hus snart och är beroende av att sälja dina papper för att ha råd med det så är det ju rentav vettigt att sälja, eftersom du vet ungefär vad du kan få ut. Om en vecka har du ju ingen aning om vad du kan få ut. Kan bli mer, kan bli mindre.
Senast redigerad av ETA2824-2 2020-03-09 kl. 22:30.
Citera
2020-03-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Lyssna på experterna här är det väl det sista du ska göra. Se över din ekonomi, vilka marginaler finns och vilka risker kan du ta, endast du kan bestämma det och är du skitnödig så har du ju svaret där!

Jag är rätt skitnödig, tyvärr! Vill gärna ta de lugnt bara, men det är sjukt pissigt om det dyker yttligare. Kan knappt inte vänta 2 år på uppgång heller. Går hellre +-0.

Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Behöver du pengarna snart och tror på fortsatt nedgång så skulle jag sälja, fall inte offer för sunk cost fallacy.

Tror med detta, blir nog att checka ut. Då jag inte är påläst eller vidare gammal så skiter jag nog i detta. Hehe!
Citera
2020-03-09, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
Ja...nu när Wall street har stängt så ser det att bli en öppning på cirka -3,5% imorgon.
hela italien är nu nedstängt
Citera
2020-03-09, 22:33
Medlem
Kulturmannens avatar
Hela Italien omfattas nu av hårda karantänsregler, samma över hela landet.

Tiden har runnit ut, säger Conte på måndagskvällen.

– Siffrorna säger oss att vi har en betydande ökning av antalet infektioner, av antalet människor på sjukhus under intensiv eller annan vård, och dessutom alla döda. Våra vanor måste förändras. Nu.

Italien var ner över 10% idag, och imorgon; vad händer då på börsen i Milano?

Problemet för de som tror på snabb uppgång är att det likaväl kunde ha varit något annat industrialiserat land som hade drabbats. Tanken dyker då upp att det faktiskt kanske kommer att hända i andra högt utvecklade länder också, som ja, USA. Börshumöret går i moll.
Citera
2020-03-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Är handeln stoppad i USA. Stänger inte den 22 annars?

Rena slakten förövrigt

Dow -7,79
Nas -7,29

Dom har gått över till sommartid därför stänger dom kl 21 svensk tid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här