Citat:
Ursprungligen postat av
bajssprutan
Men corona är så jävla över, undantaget att det mular lite gamla som det alltid gör.
Guld är intressant för att det attraherar mer fitta. Nu är det stål som är fittfångaren, deal with it.
Dessutom råder jag er att investera i gräs irl, det är trots allt fredag.
Aktierna är jag dock osäker på framtiden för.
Som sagt, hatar inte, och tycker er diskussion är intressant nog att följa, men den handlar absolut inte om topic längre.
Jo, jag förstår vad du menar och så. Det blir något fyrkantigt och förmodligen tråkigt för vissa. Däremot har tipsen jag givit en högre win-rate än mina egna trades, ganska surt. Jag kanske bör skriva alla entries här för att gå med mer vinst. :)
Detta "När..." som tråden rör blir också något av en tolkningsfråga. Personligen anser jag det vara högst relevant när guldet totalkraschar helt oavsett om specifikt guld är trådläsarnas favorit att köpa och sälja (varför jag nu skulle bry mig om vad trådläsarna anser är poppis och ej...).
Vollan är annars fortfarande i taket från och till så vi har fortfarande Corona-läge på många börser och för en drös tillgångar.
Visst finns det enskilda aktier som återhämtat sig, men alla? SAS t ex?
Utöver det är det ganska märkligt att låsa sig till att endast handla ett enda tillgångsslag som t ex aktier på Stockholmsbörsen.
Någon skrev annars samma sak i juni månad, att Corona var över osv. Något som åtföljdes av ras på -10% ett par dagar senare. Samma sak skrev någon i september, återigen ras. Samma sak i november... Ras. Så ... över? Kanske, men.... Det ser inte riktigt ut som det på datan och det är alltid något 50/50 att vara så definitiv.
Just nu är fokus mycket på sedelpressarna, spana in S&P och den vansinniga tjurtrenden som råder där. Att det går upp på ett helt bisarrt sätt är inte heller normalt utan väldigt mycket "Corona".
Det är rentav så att all uppgång är ... Knepig. Brutala uppgångar brukar inte direkt leda till att alla är glada och lyckliga utan brukar sluta med brutala ras och just nu har vi för bl a S&P en nästintill idiotisk och ohållbar uppgång. En betydligt mer idiotisk uppgång än den som skedde år 2019 och som hade Corona-dippen som effekt.
Tråden rör annars "När...". En något svår fråga att svara på då det kan finnas "när" sett på 5 min, 1 timme ... På börs A, B eller C eller i aktie Q av någon anledning. Vad denna anledning är skiljer sig ofta från person och person och vilka metoder som finns för att få ett hum om detta "när". Om det vore enkelt att svara på så... Men det är det inte tyvärr.
Just nu hade vi också i princip en "Corona-krasch" i guld; guldet gör nästan -4% på 1 dag vilket är väldigt brutalt efter den väldigt tydliga tjurtrenden som rådde tidigare. Det ger inget fint svar på "när", men bör bli intressant för alla som söker saker som gått åt skogen eller påverkats av Corona.