Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Jag tror det kommer bakslag med vaccinet, eller corona-mutationerna, eller att det slår till i asien, eller att det blir värre i 3 månader till med 500000 döda i USA t.ex.
Jag tror alla siffror överallt utom kanske IT är sämre Q4 och blir ännu sämre Q1.
Jag tror att något stort företag överraskande smäller rejält i början på året.
Jag tror apple amazon tesla inte längre säljer lika mycket.
...om det inte var för Tror så ser det riktigt bra ut för mig.
Om OMX går upp ytterligare så köper jag på mig ytterligare, i princip tills hela mitt kapital är slut. Ju längre tiden går desto närmare raset kommer jag. Kanske går mina första Bear med förlust, men de sista ger 150% vinst och täcker initiala förlusterna.
Jag är av den uppfattningen att det är (om än ett verkligt virus) att det skjuts till pengar genom QE som konstgjord andning i ett system som är skuldmättat. Skulle QE programmen avslutas skulle vi högst sannolikt se en korrigering till ”verkliga” värdet.
Vaccinen kommer inte vara en silverkula och här tror jag mest på dina björnar. Marknaden har varit i eufori av en återgång till det normala pga vaccinen. Slår det bakut så blir det svårt att behålla optimismen.
Jag tror inte vi kommer se någon återgång till det normala på flera år.
Sen har Trump rört om ordentligt och även om han lämnar utan större dödsryckningar så har han fått folket att vakna till att det finns en deep state, riggade val, pedofilringar bland eliten osv.
Det är ett uppvaknande som gör att många börjat ifrågasätta nuvarande system.
Censureringen av Big Tech är vidrig och fler bör se att vi lever i en oligarki och allt annat än en demokrati. Detta gäller hela västvärlden.
Blir spännande att se utvecklingen, onekligen. Känslan är att vi fortf är inne i lugnet före stormen och sker inget utöver det vanliga tror jag att du kommer få en fin utdelning.