Citat:
Varför bli hånad över det?
Köpte själv stora poster i båda bolagen. För mycket små summor egentligen.
Kursar Norwegian så jaha -Vad gör det med förlora några tusen. För då kommer ju garanterat SAS att klara sig och det räcker ju med kursen där skall återhämta sig så har man ju gått flera 100% förtjänst.
Flyg kommer vi hela tiden att behöva i Skandinavien och jag ser just nu inte många bolag som kan konkurrera om de flygen. Skulle väl så fall vara Finnair.
Köpte själv stora poster i båda bolagen. För mycket små summor egentligen.
Kursar Norwegian så jaha -Vad gör det med förlora några tusen. För då kommer ju garanterat SAS att klara sig och det räcker ju med kursen där skall återhämta sig så har man ju gått flera 100% förtjänst.
Flyg kommer vi hela tiden att behöva i Skandinavien och jag ser just nu inte många bolag som kan konkurrera om de flygen. Skulle väl så fall vara Finnair.
Inget vidare djup i den analysen. WizzAir expanderar kraftigt i Europa nu. De har nyligen tidigarelagt sin satsning på norskt inrikesflyg. RyanAir har beställt 210 Boeing-plan för 186 miljarder som ska levereras under perioden 2021–2024. Kampen står alltså inte mellan SAS och Norwegian, utan bolag med äldre flygplansflottor, bundna av höga löner och löpande statsstöd och yngre moderna bolag som klarar sig själva även under Corona.
https://www.realtid.se/flygkrisen-lagprisbolag-med-foten-pa-gasen
Bye the way, kan du förklara resonemanget "gör inget om jag förlorar några tusen"? Visst spelar folk bort sådana pengar hela tiden men då finns det ju en chans att vinna stora pengar. Hur många procents uppgång spelar ni på för att det ska kännas värt att satsa några tusen på lottsediar som Norwegian? 200%, 500%, 1000% ? Dream on, även om bolagen överlever är chansen att göra en bra slant på så pass små insatser obefintliga. Köp lotter istället.