2020-10-29, 08:56
Medlem
Frankrike stänger till december. Lockdown igen.

Det blir blodrött även idag.
Citera
2020-10-29, 09:04
Medlem
Börjar bra iaf. Vi får se hur dagen slutar
Citera
2020-10-29, 09:23
Medlem
Jag har sålt av en del idag.

Kanske det var en björnfälla detta?

Men jag ställde puttar på Lune på 150.
Citera
2020-10-29, 10:46
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Börjar bra iaf. Vi får se hur dagen slutar

Se upp bara, typiskt i riktig björntrender är att så fort det går upp går det sedan ner mer (det skapas nya lägsta istället för nya högre lägsta). Ungefär som att alla uppgångar betraktas som en god möjlighet att korta marknaden.

Håll ett öga på DAX + MACD på 4h, notera hur där går mot ett kryss men också att dessa 'på väg' ibland är fake varpå det verkligen bär av nedåt sen. Kort kan man säga att det är skakigt trots att trenderna på både 15 och 30 min börjat vända.

MACD @ 4h (DE30EUR, indextermin):
https://i.imgur.com/vkEHuYW.png

Bytte Cert innan öppning, sen bar det av uppåt till +17% som högst. Sen vände trenden, sålde av vid +13% och köpte in mig billigare. Det krävs dock att man tittar på datan minut för minut ... Något svårt att rekommendera dock. :)
Senast redigerad av sinewave 2020-10-29 kl. 10:51.
Citera
2020-10-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Se upp bara, typiskt i riktig björntrender är att så fort det går upp går det sedan ner mer (det skapas nya lägsta istället för nya högre lägsta). Ungefär som att alla uppgångar betraktas som en god möjlighet att korta marknaden.

Håll ett öga på DAX + MACD på 4h, notera hur där går mot ett kryss men också att dessa 'på väg' ibland är fake varpå det verkligen bär av nedåt sen. Kort kan man säga att det är skakigt trots att trenderna på både 15 och 30 min börjat vända.

MACD @ 4h (DE30EUR, indextermin):
https://i.imgur.com/vkEHuYW.png

Bytte Cert innan öppning, sen bar det av uppåt till +17% som högst. Sen vände trenden, sålde av vid +13% och köpte in mig billigare. Det krävs dock att man tittar på datan minut för minut ... Något svårt att rekommendera dock.

Snyggt! Jag lyckades själv snitta ner priset på mitt cert i morse när det var nere.
Det som oroar mig är us. Hoppas vi inte dras ner.
Hinner ej kolla börsen hela tiden.

Lite kul att bara jag handlar med det här certet. Alla köp i historiken är mina köp
Citera
2020-10-29, 11:38
Medlem
Cincinnatis avatar
Inte mycket till rekyl idag efter alla nergångar det senaste. Det får en att tro att björntendenserna har rätt mycket vind i ryggen. Får se hur det blir imorgon innan helgen, det kan finnas rätt mycket skraja pengar som vill ut då.
Citera
2020-10-29, 12:21
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Inte mycket till rekyl idag efter alla nergångar det senaste. Det får en att tro att björntendenserna har rätt mycket vind i ryggen. Får se hur det blir imorgon innan helgen, det kan finnas rätt mycket skraja pengar som vill ut då.

Nej, oerhört skakigt. Tidigare såg det ganska bra ut då nya högsta skapades konsekvent, men nu är även det hotat nedåt.

Var tvungen att gå ur nu vid -5% och vänta på någon typ av positiv signal igen.

DAX @ 1 min, notera lägstanivån och att priset är på väg att fylla en tidigare gap:
https://i.imgur.com/eU5zYqW.png
Citera
2020-10-29, 13:11
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temujin56
Snyggt! Jag lyckades själv snitta ner priset på mitt cert i morse när det var nere.
Det som oroar mig är us. Hoppas vi inte dras ner.
Hinner ej kolla börsen hela tiden.

Lite kul att bara jag handlar med det här certet. Alla köp i historiken är mina köp

Som jag ser det är det något bättre om S&P-terminerna ligger på minus innan öppning så att en övre gap skapas och därefter kan skapa positivt momentum om denna fylls (inte alls säkert, men om....).

Annars är det typiska scenariot att S&P-terminen drar sig mot +/-0 och om du då ligger i DAX så ... då ska den ned ännu mer då tyskarna i vanliga ordning tror att minsta nedgång i US innebär att atombomberna snart börjar regna (menar att det sker överreaktioner).

-

Edit, ett djävla ut och in i dag för egen dag. Det vore trevligt om en av positionerna kunde skapa lite fallhöjd så att jag kan göra annat än att titta på charts hela dagen.

DE30EUR @ 1 min, tidigare exit + ny entry:
https://i.imgur.com/A1oJqHd.png

Festligt är också att tysken just nu går 1:1 mot SPX500USD (S&P-termin).
Senast redigerad av sinewave 2020-10-29 kl. 13:15.
Citera
2020-10-29, 14:03
Medlem
Jeff.Becks avatar
Vinner demokraterna presidentvalet och republikanerna senaten kan det bli stökigt. Alternativt demokraterna vinner båda och republikanerna därefter blockerar stödpaket etc fram till januari.
Citera
2020-10-29, 14:04
Medlem
Borde inte stämningen vara lite godare när flera vaccin faktiskt börjar närma sig slutet av fas3 och det redan snackas om att börja leverera dem strax? I våras hoppa ju börsen upp 10% bara någon nämnde vaccin...
Citera
2020-10-29, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Borde inte stämningen vara lite godare när flera vaccin faktiskt börjar närma sig slutet av fas3 och det redan snackas om att börja leverera dem strax?

Börsen prisar in framtiden. Om investerare just nu tror att framtiden är stora nedstängingar närmaste tiden (kanske månader, vintern är lång) så säljer dem av. Vaccinet var redan inprisat, nu "avprisas" det.

Jag tror såhär:

- Relativt bra prestanda i tech och "stanna hemma"-bolag gynnas, whatever the fuck that means. Men blir det stor sell-off på börsen som i våras dras allting ned i diket, men när rekylen kommer är det tech som gynnas (igen). Själv underviker jag dock de stora USA-bolagen då det är så mycket granskningar och skit just nu, de har blivit för stora för sitt eget bästa.

- För eller senare kommer Green Tech rusa på börsen eftersom att Biden vinner (Trump har gjort bort sig så mycket nu så någonting annat vore konstigt, massor som förtidsröstad också så Biden lär vinna). Själv ligger jag tungt investerad i green tech, tror det kommer rusa så in i helvete när demokraterna tar makten.

- När andra vågen ebbat ut (Jan-Feb kanske?) börjar börsen rekyla igen, om de inte gör det redan tidigare. Rädsla brukar inte hålla i sig, folk är hungriga på avkastning.
Citera
2020-10-29, 14:54
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Förvånad att ingen nämner oljan som totalt säckade ihop idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in