2020-03-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Går det att se ”futures” eller vad det kallas nu ? Hur börsen reagerade på detta?

Inte öppna än, öppnar 2300
Citera
2020-03-15, 22:53
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Inte öppna än, öppnar 2300
all right, var ser man det då?

EDIT: ser nu att det länkats mer, tack för alla länkar, detta blir ett ödesdygn
Senast redigerad av Oldberry 2020-03-15 kl. 22:55.
Citera
2020-03-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Blir reaktionen samma som förra gången de sänkte räntan. Upp i 5-10 min sen ner i källaren?

Skulle tro det. Marknaden blir bara orolig när Mnuchin går ut och säger att USA inte kommer drabbas av recession och FED kontrar med bazookan och ett större paket än under finanskrisen. Och vem fan behöver sänkt ränta och tillgångsköp när ingen ens konsumerar? Världen har ju stängt ner. Tycker att det luktar desperation lång väg.

Edit: Som sagt. Började på noll och gick snabbt ner igen.
Senast redigerad av bingbangbung 2020-03-15 kl. 23:00.
Citera
2020-03-15, 23:08
Medlem
Investing.com / indices futures

Ner ca 2,5 %
Citera
2020-03-15, 23:10
Medlem
0ldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kralnor

Ner ca 2,5 %
Opps😬 Ja om inte detta hjälpe ser det mörkt ut.
Citera
2020-03-15, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kralnor

Ner ca 2,5 %

Ner 5% nu, det höll inte ens i fem minuter den här gången. Det här är så sjukt oroväckande alltså. Marknaden har förlorat förtroendet för centralbankerna och som en konsekvens lär räntorna explodera så småningom. Akta er ni som äger högräntefonder och liknande. Cash is king nu.
Citera
2020-03-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Ner 5% nu, det höll inte ens i fem minuter den här gången. Det här är så sjukt oroväckande alltså. Marknaden har förlorat förtroendet för centralbankerna och som en konsekvens lär räntorna explodera så småningom. Akta er ni som äger högräntefonder och liknande. Cash is king nu.

Futures halted, Nikkei fortsatt ner, oljan rasar vidare.. ser inte vackert ut. Kan bli en rejäl urblåsning imorgon.
Citera
2020-03-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Futures halted, Nikkei fortsatt ner, oljan rasar vidare.. ser inte vackert ut. Kan bli en rejäl urblåsning imorgon.

Ja Jesus, Maria och Josef så sjuka tider vi lever i. Detta kan vara början på slutet alltså.
Citera
2020-03-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Köpte det billigt, uppe med 30% hehe.

Hoppas du räknar i SEK eftersom du handlar i kronor? Guld har gått upp jävligt mycket i SEK senaste tiden och ser rätt dyrt ut.
Citera
2020-03-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung

Jag äger folksam räntefond lång. Är det bra eller dåligt? Jag köpte för 150 000 kr den här veckan men jag ågrar att jag gjorde det. Borde jag sälja allt nu?
Citera
2020-03-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Jag äger folksam räntefond lång. Är det bra eller dåligt? Jag köpte för 150 000 kr den här veckan men jag ågrar att jag gjorde det. Borde jag sälja allt nu?

Du gör förstås som du själv vill men personligen skulle jag inte vilja äga räntefonder just nu. Titta på den här - https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/471796/spiltan-hograntefond - annars stabila långräntefondens utveckling den senaste månaden, exempelvis.
Citera
2020-03-15, 23:52
Medlem
Jag läste att räntefonder är ökar om styrräntan sänks. Varför går min räntefond ner då om det är sant? Jag fattar ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in