Blir reaktionen samma som förra gången de sänkte räntan. Upp i 5-10 min sen ner i källaren?
Skulle tro det. Marknaden blir bara orolig när Mnuchin går ut och säger att USA inte kommer drabbas av recession och FED kontrar med bazookan och ett större paket än under finanskrisen. Och vem fan behöver sänkt ränta och tillgångsköp när ingen ens konsumerar? Världen har ju stängt ner. Tycker att det luktar desperation lång väg.
Edit: Som sagt. Började på noll och gick snabbt ner igen.
Senast redigerad av bingbangbung 2020-03-15 kl. 23:00.
Ner 5% nu, det höll inte ens i fem minuter den här gången. Det här är så sjukt oroväckande alltså. Marknaden har förlorat förtroendet för centralbankerna och som en konsekvens lär räntorna explodera så småningom. Akta er ni som äger högräntefonder och liknande. Cash is king nu.
Ner 5% nu, det höll inte ens i fem minuter den här gången. Det här är så sjukt oroväckande alltså. Marknaden har förlorat förtroendet för centralbankerna och som en konsekvens lär räntorna explodera så småningom. Akta er ni som äger högräntefonder och liknande. Cash is king nu.
Futures halted, Nikkei fortsatt ner, oljan rasar vidare.. ser inte vackert ut. Kan bli en rejäl urblåsning imorgon.
Jag äger folksam räntefond lång. Är det bra eller dåligt? Jag köpte för 150 000 kr den här veckan men jag ågrar att jag gjorde det. Borde jag sälja allt nu?
Jag äger folksam räntefond lång. Är det bra eller dåligt? Jag köpte för 150 000 kr den här veckan men jag ågrar att jag gjorde det. Borde jag sälja allt nu?