2020-04-27, 22:11
Medlem
Candle stick säger nedåt till mig nu i det närmaste
Nån som har en bra teknisk analys ?
Dela gärna
Go natt
Citera
2020-04-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Blir det nån nergång i veckan måntro , väntar med köpknappen

Verkar vara kunna gå uppåt oavsett nyheter. Håller ett öga på DNB. Men tvekar lite, Norges framtid känns osäker om oljan inte kommer upp ordentligt inom några år.
Citera
2020-04-27, 22:20
Medlem
Oavsett vilken riktning viruset tar så förstår jag inte hur börsen idag kan ligga på ungefär samma nivå som September 2019.

Den enorma arbetslöshet samt våg av konkurser, för att inte tala om oljepriset. Låter det rimligt att bara för vi startar upp allt igen om allt vill sig väl, att allt obehindrat kan fungera som förr? Vi pratar miljontals arbetslösa, tiotusentals företag i konkurs med sammanlagda miljardskulder. Men börsen tickar på

Låter inte rimligt för fem öre och jag tror, som alltid, att det kommer visa sig.
Citera
2020-04-27, 22:23
Medlem
Jo, konstigt att it kraschen kom öht. För det känns ju inte som företagens inkomster spelar någon roll längre.
Citera
2020-04-27, 22:25
Medlem
I morgon rapporterar ABB. Kör på buy and hold oavsett resultat. Vi går mot ökad automation, och det är ABB som levererar tekniken/robotarna.

Positivt också att de fullföljde sin utdelning (ca. 4.75% direktavkastning) trots pressen utifrån att inte dela ut. Aktien är fortfarande ner 33% från toppen. Investor tankade aktier här om dagen också.
Senast redigerad av junktown 2020-04-27 kl. 22:30.
Citera
2020-04-27, 23:09
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Satsa på tankar om du nu ska

Stort tips

Nordic American tanker Ltd

68% tillväxt på en månad
42ish tillväxt på en vecka
16% på en dag

Jag bjuder på den här. Känner mig snäll. Växer stabilt
varje dag. Värdepapper man kan suga på ett bra tag och som man kan köpa jävla många utav

Tacka mig sen. You can't fuck it up aktie. Du måste vara ren retard då

Haha, du rekar ut ett bolag som mer än tredubblats på en dryg månad som en stensäker investering. Om oljesituationen börjar normaliseras faller den tillbaka hårt. Har ingen koll på bolaget men behöver inte ha det för att kunna uttala mig om hur onyanserad du är. FOMO-idioter bränner sig alltid. Oavsett om det är IT-bubblan, bitcoin, cannabisbublan eller oljetankerbubblan. Läkemedelsaktier exploderar nu, kommer att stagnera eller falla tillbaka rejält om det fortsätter uppåt. Folk springer som dårar åt samma håll.

Börsen hoppar och far åt olika håll och fokuserar på branscher som helhet och hur trenderna för de ser ut och allt dras med. Över tid så kommer folk som hoppar på tågen sent att bränna sig rejält då fundamenta segrar över tid.
Citera
2020-04-27, 23:30
Medlem
trailblasers avatar
USA stängde tryggt på blått nyss. Fler och fler stater öppnar upp. Snart kommer vi se världens största ekonomi gasa järnet och alla andra följa efter.

Tro inget annat, Trump kommer gå över lik för att börsen ska se bra ut till November.
Citera
2020-04-28, 00:17
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Oavsett vilken riktning viruset tar så förstår jag inte hur börsen idag kan ligga på ungefär samma nivå som September 2019.

Den enorma arbetslöshet samt våg av konkurser, för att inte tala om oljepriset. Låter det rimligt att bara för vi startar upp allt igen om allt vill sig väl, att allt obehindrat kan fungera som förr? Vi pratar miljontals arbetslösa, tiotusentals företag i konkurs med sammanlagda miljardskulder. Men börsen tickar på

Låter inte rimligt för fem öre och jag tror, som alltid, att det kommer visa sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jo, konstigt att it kraschen kom öht. För det känns ju inte som företagens inkomster spelar någon roll längre.

Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
USA stängde tryggt på blått nyss. Fler och fler stater öppnar upp. Snart kommer vi se världens största ekonomi gasa järnet och alla andra följa efter.

Tro inget annat, Trump kommer gå över lik för att börsen ska se bra ut till November.

Alltså börsen är helt frikopplad från fundamenta/verkligheten nu. Det måste även den mest imbecille här inne förstå. Men så länge det finns stimulanspaket så är det väl bara att pumpa på? Herregud vilken smäll det här kommer att bli. Fullständigt sinnessjukt.
Citera
2020-04-28, 02:22
Medlem
1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Viken sida? Antar att man måste bli medlem, för har letat förut

https://www.ig.com/se/index/marknader-index#information-banner-dismiss
Citera
2020-04-28, 02:51
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1339
https://www.ig.com/se/index/marknader-index#information-banner-dismiss

Haha Jo har redan hunnit bli medlem, prenumerera på allt möjligt och läst på lite om terminer.
Citera
2020-04-28, 07:07
Medlem
Riskigt på börsen, funderar på att sälja av.
Ingen går trygg idag, samhällsekonomin kan inte vila på sjukvården.
Citera
2020-04-28, 08:07
Medlem
mjps avatar
Sas varslar 5000 pers vad händer vid öppning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in