2020-04-28, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Köpte idag Astra Zeneca, olja och guld.
Jag skulle vänta med olja några dagar.
US Oil Funds dumpar för fullt.
https://bolagsfakta.se/nyheter/olja-varldens-storsta-olje-etf-saljer-alla-korta-kontrakt
Citera
2020-04-28, 08:37
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Haha, du rekar ut ett bolag som mer än tredubblats på en dryg månad som en stensäker investering. Om oljesituationen börjar normaliseras faller den tillbaka hårt. Har ingen koll på bolaget men behöver inte ha det för att kunna uttala mig om hur onyanserad du är. FOMO-idioter bränner sig alltid. Oavsett om det är IT-bubblan, bitcoin, cannabisbublan eller oljetankerbubblan. Läkemedelsaktier exploderar nu, kommer att stagnera eller falla tillbaka rejält om det fortsätter uppåt. Folk springer som dårar åt samma håll.

Börsen hoppar och far åt olika håll och fokuserar på branscher som helhet och hur trenderna för de ser ut och allt dras med. Över tid så kommer folk som hoppar på tågen sent att bränna sig rejält då fundamenta segrar över tid.
Haha men investera inte då människa. Du behöver inte skriva ett jävla blogg inlägg. Är inte svårare än så. Välkommen till värdepapper. Finns inga garantier. Gör vad fan du vill jag skiter snett oavsett. Vill du tjäna pengar eller inte. Det är inte mitt problem
Citera
2020-04-28, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Sas varslar 5000 pers vad händer vid öppning?
Måste vara en del av de som är permitterade.

Kommer nog flera såna här nyheter flera veckor fram.
Volvo kom med en nyhet om att de inte heller utesluter varslingar längre fram.
Citera
2020-04-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Du verkar inte fatta att hävstången även kan justeras till innehavarens fördel. Man kan få gudomliga vinster med certifikat om man har rätt.

Det omvända gäller förstås också.

Problemet är bara att principen inte gäller om börsen går ned en dag eller två.
Citera
2020-04-28, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
2800 kronor.
Det här är dock lite ot och för invecklade förklaringar om vad hävstångscertifikar har för urholkning finns där säkert någon tråd.

Jag kan förklara för dig hur urholkningseffekten fungerar för dina investerade pengar.
Citera
2020-04-28, 09:58
Medlem
Efter corornakrisen så tror jag att priserna på att flyga kommer att va mycket högre än innan coronakrisen. Min tanke är då att ryanair borde vara ett bra flygbolag att investera i då jag inte tror att deras flygbiljetter kommer va lika höga som alla andra flygbolag. Menar att alla andra flygbolag kommer höja sina priser drastiskt men ryanair inte lika mycket. Vill höra lite vad ni tror om tanken
Citera
2020-04-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Har man inte "gått i vinst" senaste månaden vet jag inte riktigt hur man gör.

Eller hur! T.om jag som bara slänger in kapital på lite random bolag går med vinst. Ha! Ha!
Citera
2020-04-28, 10:07
Medlem
Analytiker som var intervjuade på tv sa att det kommer ta flera år innan flygbranschen är återställd till tidigare volymer. Relativa vinnare kommer bli lågprisbolag typ Ryan air som kommer ta marknadsandelar.

Vilka andra branscher tror ni kommer att ha långsam återhämtning? Själv gissar jag att bostadsmarknaden kommer falla ett tag framöver då folk är oroliga för sina jobb, samt nybilsförsäljning av samma anledning.
Citera
2020-04-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sktshair
Efter corornakrisen så tror jag att priserna på att flyga kommer att va mycket högre än innan coronakrisen. Min tanke är då att ryanair borde vara ett bra flygbolag att investera i då jag inte tror att deras flygbiljetter kommer va lika höga som alla andra flygbolag. Menar att alla andra flygbolag kommer höja sina priser drastiskt men ryanair inte lika mycket. Vill höra lite vad ni tror om tanken

Låter som en bra teori. Jag blev övertygad.
Citera
2020-04-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Låter som en bra teori. Jag blev övertygad.

Haha snubbens analys är ju klockren ju 😂. Han tar ju inte ens i betraktelse hur mycket Ryanair har hedgat sina bränsleutgifter och till vilket pris vs norwegian tex . 🤦‍♂️
Citera
2020-04-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Haha snubbens analys är ju klockren ju 😂. Han tar ju inte ens i betraktelse hur mycket Ryanair har hedgat sina bränsleutgifter och till vilket pris vs norwegian tex . 🤦‍♂️

Är inte kunnig tog upp en tanke och frågade om andras åsikter och tankar från folk som är mer kunniga. Du kan gärna utveckla och förklara varför de inte är ett bra alternativ. Är nyfiken
Citera
2020-04-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag kan förklara för dig hur urholkningseffekten fungerar för dina investerade pengar.
Tack, men det vet jag. Hade det inte varit fallet hade jag inte gått ur med vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in