2020-04-27, 17:53
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Satsa på tankar om du nu ska

Stort tips

Nordic American tanker Ltd

68% tillväxt på en månad
42ish tillväxt på en vecka
16% på en dag

Jag bjuder på den här. Känner mig snäll. Växer stabilt
varje dag. Värdepapper man kan suga på ett bra tag och som man kan köpa jävla många utav

Tacka mig sen. You can't fuck it up aktie. Du måste vara ren retard då

Nja, tankmarknaden är rätt komplicerad och det svänger fort. Just nu är det vel läge ja.
Citera
2020-04-27, 18:12
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otippad
Vilka aktier/fonder skulle ni rekommendera, inom oljeindustrin? Helst på den svenska marknaden men även internationella aktier är intressanta.

Har svårt att se hur det skulle kunna vara en dålig affär att köpa oljeaktier nu... Tankar?

Kanske MAHA, de har gått ner mycket och verkar poppis.
Citera
2020-04-27, 18:40
Medlem
Min favorit app Investing
Har 21 index i huvudmenyn
Det är ju lite roligt en dag som denna när alla lyser grönt

Är folket köpsuget ??
Bulltrapen borde ju va slut snart
Citera
2020-04-27, 18:41
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nja, tankmarknaden är rätt komplicerad och det svänger fort. Just nu är det vel läge ja.
Ja men den här är jävligt stabil. Beror på vad man tänker på med svänger fort. Det svänger inte lika fort såsom med crypto exempelvis. Du hinner reagera därav du kan verkligen inte fuck it up. Du måste vara en riktig seg jävel för att förlora
Citera
2020-04-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70

Jag kör också den, rekommenderas
Citera
2020-04-27, 20:01
Avstängd
Hemi57s avatar
Hörde imorse på radion samt pratade med en god vän..
12 meriterade forskare i USA samt några Kinesiska gjorde ett uttalande om att man inte kunnat bekräfta immunitet mot Covid-19..
Man vill ju inte måla faan på väggen, men isf blir det ju otroligt svårt att dels få fram vaccin samt att ekonomin, börserna samt följderna av detta är långt ifrån över..
Jag sålde just nu av samtliga US aktier.
Har redan sålt av samtliga Svenska..
Ni får tänka som ni vill, men mina aktier har växt, så jag har inte gjort någon förlust.
Jag tänker ligga lågt nu tills det kommer mer bulletiner om detta
Citera
2020-04-27, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Hörde imorse på radion samt pratade med en god vän..
12 meriterade forskare i USA samt några Kinesiska gjorde ett uttalande om att man inte kunnat bekräfta immunitet mot Covid-19..
Man vill ju inte måla faan på väggen, men isf blir det ju otroligt svårt att dels få fram vaccin samt att ekonomin, börserna samt följderna av detta är långt ifrån över..
Jag sålde just nu av samtliga US aktier.
Har redan sålt av samtliga Svenska..
Ni får tänka som ni vill, men mina aktier har växt, så jag har inte gjort någon förlust.
Jag tänker ligga lågt nu tills det kommer mer bulletiner om detta
Jag sålde av min Kapitalförsäkring hos Folksam som jag gått duktigt plus på sen den införskaffades. Ligger mest likvid nu men har två poster i Investor och Industrivärden för mindre belopp. Tankar väl på dem vid en rejäl krasch eller köperp å mig Lundberg om den vänder ner ordentligt. Har alltid gillat stabila investmentbolag
Citera
2020-04-27, 20:26
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70

Är folket köpsuget ??
Bulltrapen borde ju va slut snart

När USA öppnar upp fullt så blir det rally utöver dess like. Men visst, man kan stå utanför.
Citera
2020-04-27, 21:12
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Vänta först tills man kan bekräftat nåt. Eftersom man inte har kunnat bekräftat något så betyder hela utlåtandet lika med noll. Ännu ett skämt.

Ett virus som muterar sig själv så pass snabbt där kroppen inte kan bygga upp antikroppar mot viruset kommer innebära mänsklighetens undergång. Det sista av ens oro är då aktier kan jag säga. Vaccin kommer vara helt värdelösa då. Det finns då ingenting man kan göra för att skydda sig mot viruset. Men som jag skrivit ovan, ett utlåtande där man inte kan bekräfta nåt har lika mycket värde där man inte säger nåt alls. Det visar bara på inkompetens och vilket skämt forskar yrket har blivit.

Vilket jävla skämt. "Kan inte bekräfta nåt". Det man börjar med då är att ta reda på huruvida man kan bekräfta immunitet eller inte. Man går inte ut med utlåtande som kommer skrämma folk som har ingen koll på någonting.

Ta inte såna här idioter på allvar.

HAHA ALLTSÅ DOM HÄR "FORSKARNA" Går ut med att bekräfta att dom inte vet hur en interaktion fungerar, men TACK DUMMA FANSKAP, det kan vem som helst göra. HOLY SHIT vilken låg nivå. Såna där människor ska inte jobba som forskare alltså WOW. Deras endaste enda uppgift är att ta reda på huruvida man kan bekräfta en interaktion med immunitet! Alltså WOW WOW WOW. Så går dom ut med att bekräfta att dom inte vet. Helt paff

Dom kunde lika gärna gått ut och sagt "mm vi vet inte tihi, alltså kanske? tihi. Om viruset är på bra humör så hihi".
Precis lika mycket substans
Nu ska du inte hetsa upp dej för att jag skriver det jag gör..
Jag har just sålt av och det ångrar jag inte i denna situation.
Jag har sysslat med aktier i +20 år.
Läser du mina tidigare inlägg trodde jag detta skulle vara över inom några månader.
Jag köpte bl.annat en större post både i Moderna Inc. och Sorrento.
De har gåt upp 76,2% samt 28,6 för mej, så egentligen borde jag behållt dom.
Men är det som forskarna säger och det bekräftas, står vi inför en sällan skådad utmaning. Då hjälper inte vaccin.
Det hela världen får göra då, är att helt sätta samtliga smittade samt ev. smittade i karantän. Ända tills vi globalt utplånat sjukdomen på detta sätt.
Det är inte att "måla faan på väggen"..
Det är fakta!

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/immunity-passports-in-the-context-of-covid-19&ved=2ahUKEwiI-J2mpYnpAhUxwqYKHZngAeIQFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3UxL pwP8LjVFbyWb963dqQ
Senast redigerad av Hemi57 2020-04-27 kl. 21:13. Anledning: felstavat
Citera
2020-04-27, 21:40
Avstängd
Hemi57s avatar
Citat:
Jag ifrågasätter inte dina aktiekunskaper utom att komma ut med ett uttalande där man inte kan bekräfta nåt är löjligt, inget mer.

Mmm, okej, jag har vetat sedan januari att detta kommer ta vääääääääldigt lång tid. Förstår inte hur folk har ens tänkt annat, men det är väl kul att folk börjar komma ikapp. Det är inte bekräftat än. Det är bara vänta som vanligt.

Ingenting är bekräftat kompis så det är bara ta en chillpill. Jag älskar hur människan vill alltid ha kontroll och leka som att man "vet" någonting, ingen vet nåt till 100% exakt hur viruset fungerar eller på vilket sätt viruset påverkar människokroppen, interaktioner med mera. Man behöver mycket mer data. Det man måste förstå är att många interaktioner finns och orsaker till symptom. En symptom betyder inte alltid relation med viruset med mera. Sedan kanske jag har fel, allting kanske är åt helvete. Vem vet helt ärligt. Men det är ingen idé att börja anta det värsta eller ens tänka på't för det är ur ens händer. Mycket tyder på annat

Sedan länka direkta källan är du snäll för tänker inte klicka på en google länk

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7091918/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7098028/

Det man vet. Viruset är smittsamt. Det finns riskgrupper, äldre, extra smittsamt inom dessa grupper osv. Hur det kan smitta, på vilka sätt igenom mat, interaktioner med protein osv

Man är på den fasen än så länge. Man försöker fortfarande ta reda på hur immunförsvaret reagerar mot viruset

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32105090
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7143200/

Lungan blir skadad och är en stor orsak till dödsfall

Det är en lååååååååång jävla väg att gå den saken kan jag hålla med dig om. Vi är så långt ifrån att komma på ett vaccin eller ens hur man ska behandla viruset. Infrastrukturen håller knappt OTROLIGT mycket misinformation
Jag vet inte hur jag ska kunna länka på annat sätt, om jag inte som nu kopierar länken från internet?
Du kan ju själv googla på ex.vis på: "Immunity against Covid-19".
Där finns en hel del uppdaterat att läsa.
Självklart önskar jag som alla andra att detta virus aldrig skulle kommit ut.
Allt annat vore ju korkat..
Jag försöker bara uppdatera mej så mycket det går.
Jag kanske sålde av för tidigt och borde väntat, och ev hade de ökat i värde..vem vet just nu..
Å andra sidan..kommer det ytterligare bulletiner som bekräftar vad forskare idag säger, kommer vi se en aldrig skådad rullgardin över världens börser, och då kanske jag inte lyckats sälja med den vinst jag nu har..
Citera
2020-04-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag kör också den, rekommenderas

Den är bäst hittills tycker jag
Himla bra hemsida oxå
Lätt att göra TA och fundamental analys, Dock bara 5 år bakåt
Men för att vara gratis ....
Många fina funktioner
Lite störande reklam men men