2020-04-27, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Vågade mig faktiskt på bull omx x15 över helgen.
Vi får se om det går hem..

Man ska inte ligga med BB cert över helgen. Idag ligger du minus trots börsuppgång.
Citera
2020-04-27, 10:15
Medlem
bergsdals avatar
Varför och hur har marknaden lyckats återbalansera sig här snabbt? Kolla bara på dj USA

Det Här måste vara en artificiell ökning? Jag ser inte hur detta är en organisk tillväxt. Vad tror ni alla är sannolikheten att en krash kommer igen? Jag är inte särskilt sugen på att investera nu längre för allting är otroligt dyrt.

Jag tror geniunt en till krasch är på väg för corona är inte i närheten att försvinna och alla pengar USA pumpar in i sina invånare har höjt marknaden men det kommer krascha så fort pengarna är borta. Frågan är kan man upprätthålla denna artificiella tillväxten med den mängd pengar USA har för då kommer marknaden bli normal igen men grejen är att corona kommer finnas kvar några månader till så finns det verkligen tillräckligt med pengar?

Det jag tror USAs mål är att pumpa massa pengar i sina invånare så att marknaden inte krashar helt i förhoppning att man lyckas få kontroll över corona och på så vis kunna få en mer stabil marknad

Lyckas man inte med detta kommer en stor krasch vilket är vad jag hoppas på för då tänker jag köpa

Vad tror ni alla?
Senast redigerad av bergsdal 2020-04-27 kl. 10:28.
Citera
2020-04-27, 10:16
Medlem
Skohornets avatar
Lol. Adidas. Vinsterna sjönk med 97% under Q1. De räknar med att gå back hela 2020 och att försäljningen har minskat med 40%.

Aktien går upp 3-4%. 🤨
Citera
2020-04-27, 10:21
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Lol. Adidas. Vinsterna sjönk med 97% under Q1. De räknar med att gå back hela 2020 och att försäljningen har minskat med 40%.

Aktien går upp 3-4%. 🤨
Precis!! Hur?! Flera tiotusentals är arbetslösa, folk dör höger till vänster men ändå går sjukt många företag upp i värde?? Det kommer komma en till krash. Man har lyckats skapa en artificiell bubbla på nåt sätt.

Det är fett dyrt att investera. Adidas har balanserat sig tillbaka väldigt starkt emot alla odds

Man bara pumpar pengar in i ekonomin i hopp om att corona ska hinna försvinna är min gissning
Senast redigerad av bergsdal 2020-04-27 kl. 10:25.
Citera
2020-04-27, 10:28
Medlem
Ni som vet
Varför rasar det inte igen ??
Vill köpa billigare, denna vecka oxå
Citera
2020-04-27, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Det stämmer att Saudi kan producera olja bland de absolut billigaste i världen men jag har hört att deras ekonomi behöver ett pris på cirka 60 dollar. Dvs för att finansiera sin ekonomi. Det gör att Saudi har ett behov av ett betydligt högre oljepris än vad dagen ger.

Vad gäller framtiden tror jag att oljan kommer att vara låg minst ett år framöver. Skälet är dels Corona som drar ned efterfrågan men även att det idag finns en stor överproduktion som kommer att hålla nere priset. Sedan har vi det politiska spelet. Kina ser gärna ett lågt oljepris då det gynnar dem. Ryssland vill gärna "sparka" på USA och deras oljeproduktion som ligger runt 60-70$ fatet.

// CC

60 det låter väldigt högt
Ryssland är stor exportör= behöver högre pris, annars blir ryssen missnöjd
Citera
2020-04-27, 10:35
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Ni som vet
Varför rasar det inte igen ??
Vill köpa billigare, denna vecka oxå
För det finns mycket pengar i cirkulation. USA regeringen har gett varje amerikan 1000 dollar så folk kan spendera på produkter osv. Det har resulterat i en artificiell tillväxt. Sedan pumpar man massa pengar i olika sektorer samt företag. Kraschen kommer när pengarna är slut. Folk konsumerar nu som galningar så allting har gått upp

Jag vill också köpa billigare. Man ska fan köpa värdepapper när det är värda kaffebönor och inte när man kommer förlora pengar. Då är inte aktier kul. Köper man värdepapper nu kommer man inte kunna gå i vinst lika mycket som i början. Nu har marknaden börjat återbalansera sig så man behöver köpa nu om man ska investera för snart är det för sent. Jag tycker det är ingen idé längre personligen för en krasch kommer komma igen är jag säker på

https://nymag.com/intelligencer/2020/04/usd1-200-coronavirus-checks-how-and-when-are-they-coming.html

Just nu är det bättre att köra på puts om nåt
Senast redigerad av bergsdal 2020-04-27 kl. 10:39.
Citera
2020-04-27, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Man ska inte ligga med BB cert över helgen. Idag ligger du minus trots börsuppgång.
Vinsten jag plockade är en illusion?
Citera
2020-04-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Precis!! Hur?! Flera tiotusentals är arbetslösa, folk dör höger till vänster men ändå går sjukt många företag upp i värde?? Det kommer komma en till krash. Man har lyckats skapa en artificiell bubbla på nåt sätt.

Det är fett dyrt att investera. Adidas har balanserat sig tillbaka väldigt starkt emot alla odds

Man bara pumpar pengar in i ekonomin i hopp om att corona ska hinna försvinna är min gissning
Extremt aggressiva köp av centralbankerna.
Frågan är vad man ska göra med alla sina innehav sedan. Ska man starta investmentbolag?
Håll i hatten när dom säljer av, men det lär ju inte vara än på ett tag.
Citera
2020-04-27, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
För det finns mycket pengar i cirkulation. USA regeringen har gett varje amerikan 1000 dollar så folk kan spendera på produkter osv. Det har resulterat i en artificiell tillväxt. Sedan pumpar man massa pengar i olika sektorer samt företag. Kraschen kommer när pengarna är slut. Folk konsumerar nu som galningar så allting har gått upp

Jag vill också köpa billigare. Man ska fan köpa värdepapper när det är värda kaffebönor och inte när man kommer förlora pengar. Då är inte aktier kul. Köper man värdepapper nu kommer man inte kunna gå i vinst lika mycket som i början. Nu har marknaden börjat återbalansera sig så man behöver köpa nu om man ska investera för snart är det för sent. Jag tycker det är ingen idé längre personligen för en krasch kommer komma igen är jag säker på

https://nymag.com/intelligencer/2020/04/usd1-200-coronavirus-checks-how-and-when-are-they-coming.html

Just nu är det bättre att köra på puts om nåt

När kommer den då?
Hur länge räcker jänkarens pengar?
Citera
2020-04-27, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Vinsten jag plockade är en illusion?

Låt mig höra vad du fick i vinst efter hävstångsjustering på 2 dagar
Citera
2020-04-27, 11:08
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Låt mig höra vad du fick i vinst efter hävstångsjustering på 2 dagar

Du verkar inte fatta att hävstången även kan justeras till innehavarens fördel. Man kan få gudomliga vinster med certifikat om man har rätt.

Det omvända gäller förstås också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in