2020-04-27, 02:27
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1339
Öppnar kring 10 punkter upp.

Vad baserar du det på? Att det är måndag?
Citera
2020-04-27, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverendinglife
Min investering är tänkt till september som längst. Där saknar framtidens energi chans till 50-200% ökning. Köpte aktien för runt 3.50 Nok och den är nu cirka 4.40. Inte en omöjlighet att den går upp mot 10 när Coronas första våg är avklarad.

Mvh återigen en amatör
Vilket företag?
Citera
2020-04-27, 03:51
Medlem
1339s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Vad baserar du det på? Att det är måndag?

Kollar terminer.
Nu har det klättrat till +20p, men klockan är ju inte morgon än...
Citera
2020-04-27, 06:07
Medlem
Lyssnade på ekonomi podd , saudi har en break even på olja vid 15 dollar fatet
Brist på oljekällor har dom inte
Vill dom köra lågt oljepris så gör dom det
Ryssland tror jag låg 25 ish
Så vissa tjänar på oljan även vid lågt pris
Frågar du ett oljebolag så vill dom säkert att oljan ska upp till 100 dollar fatet igen
Men är det troligt , inte enligt mig
Har säkert fel , så gör tvärtom
Citera
2020-04-27, 07:47
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Vågade mig faktiskt på bull omx x15 över helgen.
Vi får se om det går hem..

Ser ut att bli 30% vinst för dig. Grattis.
Citera
2020-04-27, 08:24
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1339
Kollar terminer.
Nu har det klättrat till +20p, men klockan är ju inte morgon än...

Viken sida? Antar att man måste bli medlem, för har letat förut
Citera
2020-04-27, 08:29
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShinyScot
Hittar man ett företag som tillverkar CPAP maskiner kan bli ett klipp i Corona-tider! Läkare har behandlat coronapatienter med mycket bra resultat! Med sömnapne maskiner har de kunnat undvika respirator!

Resmed

// CC
Citera
2020-04-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Ser ut att bli 30% vinst för dig. Grattis.
Tack. Grymt bevis i min metodik.
Detta betyder att jag kan köra ett varv till med min metodik om index och olja. Men som alltid, it ain't over until the fat lady sings!
Citera
2020-04-27, 08:35
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Lyssnade på ekonomi podd , saudi har en break even på olja vid 15 dollar fatet
Brist på oljekällor har dom inte
Vill dom köra lågt oljepris så gör dom det
Ryssland tror jag låg 25 ish
Så vissa tjänar på oljan även vid lågt pris
Frågar du ett oljebolag så vill dom säkert att oljan ska upp till 100 dollar fatet igen
Men är det troligt , inte enligt mig
Har säkert fel , så gör tvärtom

Det stämmer att Saudi kan producera olja bland de absolut billigaste i världen men jag har hört att deras ekonomi behöver ett pris på cirka 60 dollar. Dvs för att finansiera sin ekonomi. Det gör att Saudi har ett behov av ett betydligt högre oljepris än vad dagen ger.

Vad gäller framtiden tror jag att oljan kommer att vara låg minst ett år framöver. Skälet är dels Corona som drar ned efterfrågan men även att det idag finns en stor överproduktion som kommer att hålla nere priset. Sedan har vi det politiska spelet. Kina ser gärna ett lågt oljepris då det gynnar dem. Ryssland vill gärna "sparka" på USA och deras oljeproduktion som ligger runt 60-70$ fatet.

// CC
Citera
2020-04-27, 08:38
Medlem
Detta är ett så fantastiskt tydligt tecken på att folk är itutade att ”köpa dippen” att man blir mörkrädd, även folk man tidigare respekterade. Det finns absolut inget som motiverar uppgången på börsen,utan snarare tvärtom. Många som gör bort sig nu, det tackar vi för.
Citera
2020-04-27, 09:21
Medlem
Cincinnatis avatar
Jag sitter med endast en tredjedel av mitt kapital på börsen just nu. Jag blir dock sugen på att sälja av det också. Det existerar inte att vi inte kommer få se en stor dipp igen snart. Världens ekonomier är så uppenbart fuckade att en reaktion är oundviklig. Dippen kanske inte kommer snart men den kommer. Frågan är då varför man ska följa med ner i den dippen. Ett svar på den frågan är att man inte med säkerhet vet vad som kommer hända, vilket är sant i vanliga fall. Att följa med ner skulle vara av principiell orsak. Men det här är långt ifrån ett vanligt fall, det känns som man i princip sitter med facit i hand. Vi vet att ekonomierna påverkas enormt och väntar bara på börsens reaktion.

Då skulle jag ändå inte torska så mycket vid en ny nedgång eftersom jag köpte mycket kring förra botten. Det känns bara helt fel att stanna kvar i det här läget. Jag ska fundera mer på saken under dagen.
Citera
2020-04-27, 09:26
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cincinnati
Jag sitter med endast en tredjedel av mitt kapital på börsen just nu. Jag blir dock sugen på att sälja av det också. Det existerar inte att vi inte kommer få se en stor dipp igen snart. Världens ekonomier är så uppenbart fuckade att en reaktion är oundviklig. Dippen kanske inte kommer snart men den kommer. Frågan är då varför man ska följa med ner i den dippen. Ett svar på den frågan är att man inte med säkerhet vet vad som kommer hända, vilket är sant i vanliga fall. Att följa med ner skulle vara av principiell orsak. Men det här är långt ifrån ett vanligt fall, det känns som man i princip sitter med facit i hand. Vi vet att ekonomierna påverkas enormt och väntar bara på börsens reaktion.

Då skulle jag ändå inte torska så mycket vid en ny nedgång eftersom jag köpte mycket kring förra botten. Det känns bara helt fel att stanna kvar i det här läget. Jag ska fundera mer på saken under dagen.

Jag har funderat på saken i snart 2 veckor, och dessutom då ligger jag inte med betydligt högre andel än dig. Det är som att man ber om att bli bränd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in