2020-04-21, 00:12
Medlem
trattfans avatar
Som det ser ut nu så öppnat OMX -1% imorgon så ni kan nog vara lugna.
Citera
2020-04-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Som det ser ut nu så öppnat OMX -1% imorgon så ni kan nog vara lugna.

Börsen öppnar om ~8 timmar inte om 30 minuter.
Citera
2020-04-21, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joro83
Jag har ren ångest nu.. Bull eller Bear?

Måste du prompt ta en position då? Varför ge sig in i något där man i stället för stark övertygelse bara känner ångest?

För egen del har jag snart sålt av alla coronafynd. Det har gått för fort upp. Fast jag brukar i regel vara för övrig och både köpa och sälja för fort.
Citera
2020-04-21, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Vilken är det och skulle det vara bra nu? Sorry amatör och bara nyfiken. Låter som du hittat guld haha.

Kanske nån annan som fattar vad han menar och vill förklara?

Köpte bear nasdaq i tron på att amerikanska nasdaq index kommer falla.
Detta gjorde jag för marknaden stämmer inte, det borde inte gå upp när ekonomin backar.

Men att oljan skulle krascha skulle nog inte ens jesus kunna förutspå. Undrar vad som händer med dollarna nu.
Citera
2020-04-21, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Är väl inte så stora volymer som går så billigt skulle jag tro. Utan det som inte får plats någonstans. Oljebolag får väl stänga produktionen helt enkelt tills efterfrågan kommer tillbaka.
Dom sa på cnn om man stänger oljekällan blir den förstörd av allt vatten som man har pumpat ner i källan för att trycka upp oljan allt blir en stor emulsionsörja..man måste hela tiden pumpa upp all olja på ytan i källan.
Citera
2020-04-21, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Dom sa på cnn om man stänger oljekällan blir den förstörd av allt vatten som man har pumpat ner i källan för att trycka upp oljan allt blir en stor emulsionsörja..man måste hela tiden pumpa upp all olja på ytan i källan.

Citat:
Ursprungligen postat av Monopolize
Nu faller det, förväntar mig total panik nu flera dagar fram.

Den som tror på bull nu måste leva i en dröm.
Cnn säger att 10 miljoner amerikaner är beroende av oljeproduktion i landet.
Citera
2020-04-21, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ja lite apokalyptisk känsla här.

Oljelobbyn i USA lär inte bli glada, oljeproduktionen måste ner betydligt, här kommer nog Trump ligga på Saudi Arabien en hel del.

Förstår inte riktigt hur detta fungerar, kan exempelvis gruvnäringen få sin energi utan extra kostnad nu? Då lär ju utvinningen av guld och dylikt bli väldigt billigt.
Usa oljeproduktion kommer att kollapsa..riggarna måste ha ett pris på runt 40 dollar fatet för att täcka sina kostnader...skifferoljan måste ha runt 50 dollar per fat.
Redan innan detta hände har usa stängt 90 stycken oljeriggar i mexikanska golfen.
Senast redigerad av Snauzzer 2020-04-21 kl. 05:56.
Citera
2020-04-21, 06:15
Medlem
Om ni undrar varför amerikanska börserna gått upp, ja det är ju för att Fed pumpar in obegränsade summor i dom.
Citera
2020-04-21, 06:59
Medlem
Usa staten köper nu 75 miljoner fat WTI olja att lägga på lager.
Konstgjord andning.
Citera
2020-04-21, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Måste du prompt ta en position då? Varför ge sig in i något där man i stället för stark övertygelse bara känner ångest?

För egen del har jag snart sålt av alla coronafynd. Det har gått för fort upp. Fast jag brukar i regel vara för övrig och både köpa och sälja för fort.
Jag ska vara ärlig rotebro-conny! Jag är glad amatör och leker lite med fonder och aktier, och jag försöker lära mig hur Bull&Bear fungerar.

När jag läste om att oljepriserna rasar så tänkte jag att detta kan ja nog tjäna pengar på men att jag har aldrig hört talas om B&B eller hävstångs-effekten. Höll på att kasta mig in i något som jag inte var beredd att ta konsekvensen för.

Monopolize postade denna mening igår. -Vem köpte bear vem köpte bear oo nananana na
Vilket hejdade mig från att köpa något öht och istället läsa på ordentligt.
Citera
2020-04-21, 07:44
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Om ni undrar varför amerikanska börserna gått upp, ja det är ju för att Fed pumpar in obegränsade summor i dom.
Ja men det är.ju endast temporärt eller ska dom upprätthålla ekonomisk stimulans så länge viruset är igång? Kommer kosta dom triljarder

Kommer ju komma en mini dipp till. Eller det är vad jag hoppas på och då köper jag. Nu när euforin försvinner köper man från amerikanerna kommer det nog Vara jävla lågt.

Det där är bara en artificiell höjning som är ej realistiskt på det långa loppet imo
Senast redigerad av bergsdal 2020-04-21 kl. 08:03.
Citera
2020-04-21, 08:19
Medlem
Snubchurps avatar
OMXS30 -1,35 % är ingenting med tanke på att oljan kraschade igår 😂 Råolja WTI +4.5% just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in