Citat:
Ursprungligen postat av
Pengabingen
En sak är säker det är inte fel att både sälja och köpa just nu i dessa tider, allt är 50/50 men känslan är stabilare än hur det har varit och det är väl det som driver uppgången så rid på vågen och sälj när det är läge, eftersom du tror på dipp så är det rätt för dig för du kan lika gärna få rätt, men kan du förklara varför du sålde i torsdags?
Nja, fel är det inte. Det beror ju helt på vilken horisont man har sitt investerande. Ser du på en 5-års horisont är det troligtvis väldigt rätt att köpa nu, ser du på en 1-3 dagars så är det fel, ser du på en 30 dagars prognos är det 50/50 osv.
Jag likviderade mina fonder för att öka mitt aktieinnehav. Jag har blivit mer aktiv på börsen nu av förklarliga skäl och litar mer på mina egna picks än på indexfonder med onödiga avgifter helt enkelt.
Det vore oerhört beklagligt om det blev ett rejält bullrally nu och jag sitter med skägget i brevlådan, men jag tror vi kommer testa ännu en botten innan vi beger oss upp igen, även om jag inte tror den kommer vara lika låg som den för några veckor sen.
Känslan av att det är stabilare stämmer ju. Du kan ju kolla Vixen som nu ligger på 44, den var uppe på 80 där ett tag när det var som mest skakigt, men för att kunna säga att den verkligen stabiliserats och talar för en stadig uppgång behöver den komma ner runt 30.