2020-04-20, 21:39
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Om jag minns rätt så går ca 20% av olja till drivmedel resten till olika produkter!
Vad tror ni gurus om det?

Det är värt att ekonomierna går under om vi slutar producera skräp.
Citera
2020-04-20, 21:40
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Om jag minns rätt så går ca 20% av olja till drivmedel resten till olika produkter!
Vad tror ni gurus om det?

Tror jag kan stämma. Uppvärmning och tillverkning (plast) är väll den största källan.
Citera
2020-04-20, 21:41
Medlem
mjps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Tror jag kan stämma. Uppvärmning och tillverkning (plast) är väll den största källan.
Vad händer med produkterna när oljan inte kostar nåt?
Citera
2020-04-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monopolize
Nu faller det, förväntar mig total panik nu flera dagar fram.

Den som tror på bull nu måste leva i en dröm.

Oljan är ju minus så nu blir allt billigare väl? Alla vill konsumera och allt är som vanligt. Hörde att många ville flyga Norwegian till Marbella också. Tycker det där med oljan är bullish asså. Snart går världen under men då blir det ju fler stimulanser och sånt. Bara aktierna går upp så är allt bra ju.
Citera
2020-04-20, 21:47
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monopolize
Vem köpte bear vem köpte bear oo nananana na

Vågade inte övernatta (((((((((
Citera
2020-04-20, 21:48
Medlem
Är väl inte så stora volymer som går så billigt skulle jag tro. Utan det som inte får plats någonstans. Oljebolag får väl stänga produktionen helt enkelt tills efterfrågan kommer tillbaka.
Citera
2020-04-20, 21:51
Medlem
Citat:
Vad händer med produkterna när oljan inte kostar nåt?

Marginalen ökar.

Olja kommer inte bli gratis och nån har redan betalat betydligt mer för kontraktet vid ett tidigare tillfälle. Nån i ledet var aldrig intresserar av leverans och nån annan som ville ha leverans gjorde en god affär.

Men, med tanke på att vi redan har ett överutbud så kan man ana att det koller bli svårt för en del producenter att överleva=utbudet minskar..
Citera
2020-04-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Är väl inte så stora volymer som går så billigt skulle jag tro. Utan det som inte får plats någonstans. Oljebolag får väl stänga produktionen helt enkelt tills efterfrågan kommer tillbaka.

Oljeutvinning är komplicerat, det går inte bara att stänga ner källor hursomhelst. I värsta fall så får man inte igång produktionen igen.

Med tex olönsam Shale eller oljesand är det annorlunda dock och det är det som drabbas värst nu, många bolag har dock inte råd att låta produktionen ligga i träda.
Citera
2020-04-20, 22:02
Medlem
Jag har ren ångest nu.. Bull eller Bear?
Citera
2020-04-20, 22:11
Medlem
Kommer Sthlm börsen att vara röd imorgon?
Eller kommer vi inte påverkas av detta eftersom vi inte producerar olja utan massa annat?
Citera
2020-04-20, 22:12
Medlem
Amadeusss avatar
Vad för oljeaktier borde man investera i ? Eller borde man vänta och se vilka som överlever ?
Citera
2020-04-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Kommer Sthlm börsen att vara röd imorgon?
Eller kommer vi inte påverkas av detta eftersom vi inte producerar olja utan massa annat?

Vi kommer påverkas, DJI föll ca 1,3% efter att Stockholm stängde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in