2020-04-20, 20:42
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nu tar Brent rejält med stryk, ner 10% idag.

Norska börsen lär bli sur imorgon.

Tar nog lång tid innan Norrmännen öppnar upp landet med tanke på Sveriges liberala corona politik.
Citera
2020-04-20, 20:46
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Vilka aktier?

Jag har nämnt dem tidigare.
Citera
2020-04-20, 20:57
Medlem
AoE3#1s avatar
Äntligen faller det här perversa korthuset samman. Så jävla sinnessjukt att vi haft blå dagar särskilt idag. Lilla OMX slutar på plus medan hela jävla oljebranschen kraschar. Komigen. Sälj alla innehav imorgon ASAP och korta börsen så gott ni kan
Citera
2020-04-20, 20:59
Medlem
U.S. börserna är märkligt lugna trots allt, borde väl vara ett ypperligt tillfälle för SPY att bryta nedåt från kilformationen men istället så är handeln rätt avslagen överlag.. lugnet före stormen?

Svårt läge, så mycket har hänt snabbt och på väldigt kort tid att många knappt vet vilken fot dom ska stå på?
Citera
2020-04-20, 21:03
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
U.S. börserna är märkligt lugna trots allt, borde väl vara ett ypperligt tillfälle för SPY att bryta nedåt från kilformationen men istället så är handeln rätt avslagen överlag.. lugnet före stormen?

Svårt läge, så mycket har hänt snabbt och på väldigt kort tid att många knappt vet vilken fot dom ska stå på?

Säger fortfarande samma sak. Ju mer de försöker "rädda" situationen desto värre blir kraschen. Sitter så skönt på mitt fysiska guld. Helt klart min bästa investering/försäkring i mitt liv hittills.
Citera
2020-04-20, 21:10
Medlem
-På fredag börjar köpen i olje aktier.
Aramco först och Lukoil sedan.
Citera
2020-04-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Passa på att köpa bra oljebolag nu och håll tills oljan gått upp några hundra procent. Två bolag jag tycker verkar bra är Chonco Resources och Parsely Energy. Äger de inte själv men äger XOP dock som jag säkert drar in $100 per dag på när jag day tradear. Kommer dock förr eller senare hålla på positionen under en längre period och räknar med minst 100% tillbaka.
Jag är med dig där!
Att oljan rasade var känt i och med att kontrakten för maj går ut imorgon. Kontrakten för juni lär studsa, men volatilt blir det ju..
Citera
2020-04-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Äntligen faller det här perversa korthuset samman. Så jävla sinnessjukt att vi haft blå dagar särskilt idag. Lilla OMX slutar på plus medan hela jävla oljebranschen kraschar. Komigen. Sälj alla innehav imorgon ASAP och korta börsen så gott ni kan

Gjorde redan idag som sagt innan.

Gått mycket plus och det kan man tacka alla techjättar jag investerat i för! Fan att folk sålde av Amazonaktier i en karantän är helt obegripligt.
Citera
2020-04-20, 21:29
Medlem
Vem köpte bear vem köpte bear oo nananana na
Citera
2020-04-20, 21:31
Medlem
Nu faller det, förväntar mig total panik nu flera dagar fram.

Den som tror på bull nu måste leva i en dröm.
Citera
2020-04-20, 21:37
Medlem
mjps avatar
Om jag minns rätt så går ca 20% av olja till drivmedel resten till olika produkter!
Vad tror ni gurus om det?
Citera
2020-04-20, 21:38
Medlem
cateatdogs avatar
Fattar inte vad som gör att tilltron är så stor. Är själv possitiv och vill se framåt men bolagen har ju fått mer stryk i stort och framöver än index. Klart det finns förväntningar men...

Jag är nöjd just nu iaf. Träffade varken toppen eller botten men lyckats göra en bra vinst. Har en obehaglig känsla att det går för snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in