Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-02-28, 05:07
  #1
Medlem
boredjonsons avatar
Har ett viktigt möte idag som jag verkligen inte får missa. Läst hela kvällen om innehållet och sovit 1 timme! Nu känns det verkligen som att jag kommer somna. Druckit två redbull 500ml de hjälpte ej. drack kl 23 och kl 01

Jag håller verkligen på att somna! Ligger i soffan och jag behöver vara vaken och pigg. Mötet börjar 9 och har ca en timme bilväg dit.
Citera
2020-02-28, 05:18
  #2
Medlem
boredjonsons avatar
Hittade en gammal påse gevalia och gamla kaffefilter. Brygger kaffet just nu och testar med det

Ätit två clementiner nu

Behöver alla idéer!!! Akut
Citera
2020-02-28, 05:27
  #3
Medlem
oscarabbes avatar
Ta en kall dusch
Citera
2020-02-28, 05:35
  #4
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boredjonson
Hittade en gammal påse gevalia och gamla kaffefilter. Brygger kaffet just nu och testar med det

Ätit två clementiner nu

Behöver alla idéer!!! Akut

Dra en 0.2 tjack som alla andra
Citera
2020-02-28, 05:39
  #5
Medlem
Gör armhävningar, dra en lina, häll upp en hink isvatten och kör ner huvudet.
Citera
2020-02-28, 05:56
  #6
Medlem
Cannibalizations avatar
Kommer du att framföra fordonet själv? När du ska resa den där 1 timmes bilvägen, menar jag?
Citera
2020-02-28, 05:57
  #7
Medlem
kall dusch
MYCKET MAT
mat ger energi så ät mer än bara frukterna..
Citera
2020-02-28, 05:58
  #8
Medlem
IanBradys avatar
För det första så ställ dig upp ur soffan, att ligga och ta det lugnt är det värsta du kan göra om du vill hålla dig vaken. Gör något aktivt, börja storstäda och lyssna på musik sen tar du en dusch innan du drar. Drick inte för mycket koffein då det kan leda till hög puls vilket blandat med trötthet kan ge alla möjliga jobbiga symptom.
Citera
2020-02-28, 06:52
  #9
Medlem
Peyzs avatar
Det här låter dumt men funkar..

Knyt nävarna och krymp ihop lite granna.
Precis som du laddar..
Sen ställer du dig upp snabbt, knyt nävarna allt vad du kan å spänn till dig å ropa JAAAAAAA!!!
Precis som du firar något
Funkat alltid..

Lite sent nu. Men testa nästa gång. Lovar det är ett knep du kommer ta med dig i framtiden

Gör det gärna precis när di vaknar.. Så tar det inte emot något mer sen.. Lite kul också å fira med en segerchest att man vaknar.. Komisk känsla
__________________
Senast redigerad av Peyz 2020-02-28 kl. 06:55.
Citera
2020-02-28, 06:55
  #10
Medlem
TonyBergmans avatar
Överdosera inte koffein du kan bli kass av det. Blanda lagom mängd koffein med vatten, ta nån frukt med. Det är för kort inpå för att göra något "stort". Det är inga problem att fungera efter bara 1h sömn, en natt. Du klarar det. Sen kan du njuta av helg :-)
Citera
2020-02-28, 07:29
  #11
Medlem
Träna! Så får du en drös med energi efteråt.

Hoppa och skutta (burpees rekommenderas)!

Hypea upp dig
Citera
2020-02-28, 07:30
  #12
Avstängd
Jag är lite sen på bollen, men att dra i sig sockerrik energidryck är inte så klokt om man vill piggna till.

Först kommer du stegra blodsockernivån dramatiskt. Då kommer kroppen reagera med att börja producera insulin för att bryta ner sockret. Det gör kroppen ofta lite extra, vilket till slut landar i att du får för lågt blodsocker, och känner dig trött.

Är du ute efter att få lite energikickar, så försök att byta ut den där dåliga vanan, med att istället dricka kaffe eller te. Koffein har ju en uppiggande effekt i lagom mängd.

Läsk och energidryck är dessutom en stor bov när det gäller övervikt bland både barn och vuxna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback