• 6
  • 7
2020-03-01, 01:43
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenshy
Det är inte ens relevant. Jag provade några veckor och gillade det inte sedan slutade. Började sova bra sedan gick jag igenom ett tufft uppbrott med partner.
Träffade en annan, stressade upp mig, tog järntillskott fick en massa ryckningar och kunde inte sova alls. Provade piller efter piller i desperation och blev bara sämre. Och nu är jag där jag är. Jag sover 0h pga dessa ryck som kommer varje gång vid insomning.

https://www.reddit.com/r/ADHD/commen..._because_of_a/

argentcorvid
5 points
·
4 years ago
I had the twitching, and it took several years after stopping for it to completely go away.

Ghitit
ADHD-C
2 points
·
4 years ago
Did the same thing to me. Twitching and tensing constantly. Plus, I was seriously itchy, mostly at night. Then I got hives, so I figured I was allergic to it and went to the doctor and was put on something else that had the same symptoms, except hives. I still have huge twitches as I'm dropping off to sleep. It's finally going away - after over six months being off of it.

pozorvlak
1 point
·
4 years ago
The body pain is caused the the extra amount of dopamine being released - it could result in you moving your muscles randomly, twitching, and tensing up without knowing it.

So basically your meds were giving you Parkinson's? Yikes!

TinkerTanner4
4 points
·
4 years ago
Wellbutrin is known to cause a magnesium deficiency. Some of the side effects could be due to that.

Jo det är visst det. Lyssna på mig, jag har läst ofantligt mycket om hur människor påverkas av dessa mediciner. Du har ju anekdoter ovan här. Börja med Voxra igen så försvinner det garanterat. Annars håll ut, ge fan i alla slags substanser och häv i dig magnesium och zink dagligen och rid ut det, räkna med ett par månader till eventuellt 1 år.
Citera
2020-03-01, 03:20
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Det är inte ens relevant. Jag provade några veckor och gillade det inte sedan slutade. Började sova bra sedan gick jag igenom ett tufft uppbrott med partner.
Träffade en annan, stressade upp mig, tog järntillskott fick en massa ryckningar och kunde inte sova alls. Provade piller efter piller i desperation och blev bara sämre. Och nu är jag där jag är. Jag sover 0h pga dessa ryck som kommer varje gång vid insomning.

Citat:
Ursprungligen postat av Googla
[url]https://www.reddit.com/r/ADHD/comments/3fqimi/was_taken_off_wellbutrin_on_friday_because_of_a/[/url

argentcorvid
5 points
·
4 years ago
I had the twitching, and it took several years after stopping for it to completely go away.

Ghitit
ADHD-C
2 points
·
4 years ago
Did the same thing to me. Twitching and tensing constantly. Plus, I was seriously itchy, mostly at night. Then I got hives, so I figured I was allergic to it and went to the doctor and was put on something else that had the same symptoms, except hives. I still have huge twitches as I'm dropping off to sleep. It's finally going away - after over six months being off of it.

pozorvlak
1 point
·
4 years ago
The body pain is caused the the extra amount of dopamine being released - it could result in you moving your muscles randomly, twitching, and tensing up without knowing it.

TinkerTanner4
4 points
·
4 years ago
Wellbutrin is known to cause a magnesium deficiency. Some of the side effects could be due to that.

Jo det är visst det. Lyssna på mig, jag har läst ofantligt mycket om hur människor påverkas av dessa mediciner. Du har ju anekdoter ovan här. Börja med Voxra igen så försvinner det garanterat. Annars håll ut, ge fan i alla slags substanser och häv i dig magnesium och zink dagligen och rid ut det, räkna med ett par månader till eventuellt 1 år.

Lyssna på mig, jag har använt ofantligt mycket av det här.
TS upplever inga biverkningar från cs eller voxra. Ryckningarnq är inte ens jämförbara.
Kan satsa pengar på att du har fel alltså
Citera
2020-03-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
https://www.reddit.com/r/ADHD/commen..._because_of_a/

argentcorvid
5 points
·
4 years ago

Ghitit
ADHD-C
2 points
·
4 years ago

pozorvlak
1 point
·
4 years ago

TinkerTanner4
4 points
·
4 years ago

Hade det varit pga voxra och Ritalin hade symptomen uppstått direkt efteråt och inte ett år efter.
Jag sov som ett barn innan detta började. Sedan hände något i min hjärna. Om det så är en neurotoxisk effekt av järnöverskott eller stress/sömnlöshet och andra medicinkombinationer som både jag själv provade eller som psykiatrin öste i mig.
Citera
2020-03-01, 09:00
Muskelryckningar, sömnapné, RLS, ångest och allt det där som gör det omöjligt att sova ordentligt försvann relativt snabbt när jag la om kosten och slutade med godis, tobak, kaffe, alkohol, piller m.m.

Testa carnivore eller keto samt periodisk fasta (ät mellan 12-16 varje dag och drick endast vatten övrig tid). Du märker snabbt om detta fungerar då socker/kolhydrater kan ställa till ordentligt med jävelskap för någon som är överkänslig.
Citera
2020-03-01, 16:12
Medlem
neuron-drones avatar
Behöver inte ens vara relaterat till saker som nämnts. Fick overkligt jobbiga myoklonus efter en infektion med streptokocker i vuxen ålder. Fick också väldigt mycket tics och HOCD. Men det gick över efter ett halvår.

Konstiga saker kan hända med ens hälsa, immunförsvar och neurologi. Verkar ju som man även på den punkten är extra utsatt om man har NPF.
Citera
2020-03-01, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Behöver inte ens vara relaterat till saker som nämnts. Fick overkligt jobbiga myoklonus efter en infektion med streptokocker i vuxen ålder. Fick också väldigt mycket tics och HOCD. Men det gick över efter ett halvår.

Konstiga saker kan hända med ens hälsa, immunförsvar och neurologi. Verkar ju som man även på den punkten är extra utsatt om man har NPF.
Man vet väldigt lite vad som utlöser myoklonus. Och det är ovanligt att drabbas såhär mycket som jag gör.
Har provat sifrol nu utan framgång förövrigt. Kanske utesluter dopaminteorin och rls/plmd.
Detta är nån jäkla kombination av stark traumatisk stress, sömnbrist och ett kaos av mediciner. Neurotoxicitet från järnet är fortfarande i bakhuvudet.
Citera
2020-03-03, 05:23
Medlem
Citat:
Jag fick ssri som ung och även en medicin som heter mirtazapin som jag har nu. En kort tid fick jag risperidon felaktigt vilket utlöste min dåvarande sömnproblematik. Aldrig haft ryckningar innan dock utan innan var det insomningsproblem.

Jag försöker men det är inte lätt. Lusten är såklart låg nu så nu blir det inget av det. Tränar försöker jag faktiskt med de dagar jag sovit mer än några minuter. Har blivit hämtad med ambulans 3 ggr när jag tränat förut så jag försöker verkligen.

Jo givetvis äter jag inget järn längre. Kosttillskott tror jag dessvärre inte kan hjälpa mig men tack ändå!

Vårdpengar hittills bara förstört för mig genom att ge neuroleptika i form av Theralen och quetiapin. Provade någon enstaka gång och det gjorde allting värre. En läkare skrev dock ut benso åt mig nu som gett mig ett någorlunda liv tillbaka. Men vill inte bli beroende.

Jag vet exakt vad det är jag ska göra för att må bra. Det som är frustrerande är att min kropp inte tillåter mig att sova. Den väcker mig hela tiden!

Sömnproblem för de flesta är lite svårt att somna i ibland. De kan aldrig förstå vad extrem insomni innebär.
Har provat hela den kombinationen utan framgång tyvärr. Imovane funkar någorlunda dock. Melatonin ibland men får dålig sömn. Bättre än inget dock.

Nu tänker jag lägga ner mirtazapinet jag skulle köra med ett tag för att se om måendet stabiliseras och därmed sömn och rycken. Den ökar uppenbart mina ryckningar och det verkar ganska vanligt om man läser i litteratur.
Ska försöka gå tillbaka till mitt förra liv hur jag levde då och köra benso tillfälligt.
Möjligtvis att detta kan vara RLS/WED/PLMD. Då brukar dopaminAgonister och levodopa användas. Måste samtala med en läkare om detta.

Försök lägga ner så mycket medicin du kan. Att leva ska inte vara utan kamp. Kämpa för att börja om på nytt. Om och om igen. Till slut lyckas du. Tror på dig!
Citera
2020-03-04, 07:54
Medlem
svartnatt666s avatar
Nej. Din stora kärlek. Vad gulligt. Vill dö. Nej för fan. Sitter i sitsen. Kommer aldrig träffa någon. Mhm? Umgås med killar. Har bögsex. Samlar på pokemonkort. Har bögsex. Mediterar. Jobbar. Tittar på porr.
Citera
2020-04-15, 00:23
Medlem
Vad fan ska jag göra tycker ni?
Svensk offentlig sjukvård är bland det sämsta jag någonsin har varit med om.
Håller den privata högre kvalitet eller är det bara tomtar där också och som dessutom vill mjölka en på pengar?
Någon som känner till bra neurologer i Göteborg eller Stockholm? Tyskland eller Danmark?
Man vill få mina problem till att vara psykiska vilket jag blir förbannad över för att det psykiska måendet är ett resultat av att jag ligger och rycker hela nätterna.
Det måste finnas nåt att göra. Epilepsimediciner, deep brain stimulation osv.
Jag fattar inte vad som är fel på mig. Jag verkar ha någon komplex typ av PLMD/RLS till följd av någon hjärnskada.
Citera
2020-05-16, 14:22
Medlem
Han tog sitt liv Hade kontakt med han ett bra tag.
Rip zenshy
Citera
2020-05-24, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Han tog sitt liv Hade kontakt med han ett bra tag.
Rip zenshy

Hur vet du att han tog sitt liv?
Citera
2020-05-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
så du har slutat träna och börjat kolla på porr igen? Inte så konstigt att du mår dåligt isolerad hemma? Ta tag i ditt liv
Ser på ditt nick att du någon gång i livet kommer att få äta upp dina egna ord.

Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Hur vet du att han tog sitt liv?

Han skriver ju att han haft kontakt ? Läs noga.

OT; Hur orkar man skriva RIP
Ne han vilar inte i frid och han levde inte i frid heller
Senast redigerad av Sandcat 2020-05-24 kl. 11:00.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in