• 1
  • 2
2020-02-26, 20:05
Medlem
Trumpsterss avatar
Alla känner till de negativa effekterna av tobak, men vilka positiva effekter den ger ingen pratar om. Är det nyttigt att leva utan tobak psykologiskt sett, med tanke att 1.000.000 människor i Sverige går på antidepressiva mediciner som har enorma biverkningar. Och detta ökar hela tiden.
Citera
2020-02-26, 20:08
Medlem
Ja, jag lever utan tobak och har gjort det hela mitt liv.
Citera
2020-02-26, 20:10
Medlem
Vilka är de negativa effekterna du pratar om angående anti depp? Rökning förkortar livet för många.
Citera
2020-02-26, 20:14
Medlem
Brenton.Tarrants avatar
Snus är guds gåva till mänskligheten.
Citera
2020-02-26, 20:16
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpsters
Alla känner till de negativa effekterna av tobak, men vilka positiva effekter den ger ingen pratar om. Är det nyttigt att leva utan tobak psykologiskt sett, med tanke att 1.000.000 människor i Sverige går på antidepressiva mediciner som har enorma biverkningar. Och detta ökar hela tiden.

Och hur många av dem röker eller snusar?
Citera
2020-02-26, 20:18
Medlem
Trumpsterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Vilka är de negativa effekterna du pratar om angående anti depp? Rökning förkortar livet för många.

Att de slutar verka (för att kroppen anpassar sig och motverkar dem) och då är man körd. Torde alla visste om det, men visst idag informerar inte läkare ens om det, de ljuger rakt ut att dessa mediciner inte ens är beroendeframkallande.

Angående livsförkortningen, känner många hamla rökare, håller man sig till en paket om dagen så förkortar det inte livet, bara spekulationer. Att vara byggarbetare förkortar livet mycket mer än att röka.
Senast redigerad av Trumpsters 2020-02-26 kl. 20:22.
Citera
2020-02-26, 20:46
Medlem
rackcropleys avatar
Jag lever utan tobak. Men går just nu på 6mg alprazolam och en flaska whiskey, kanske inte mycket bättre.
Citera
2020-02-26, 20:51
Medlem
HighwayDelights avatar
Ja,varför skulle man inte kunna?
Och istället för antidepp? Cannabis är ordet du söker.
Citera
2020-02-26, 21:00
Medlem
Trumpsterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Ja, jag lever utan tobak och har gjort det hela mitt liv.

Det är väldig lätt när man inte känner till något att inte sakna den, även om psyket skulle må bra av det. Även Einstein rökte.
Citera
2020-02-26, 21:03
Medlem
Trumpsterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ja,varför skulle man inte kunna?
Och istället för antidepp? Cannabis är ordet du söker.

Ja cannabis är säkert bättre än tobak för avslappning, och visst ser det ut som om det är framtiden, men verkar också dröja för sverige.
Citera
2020-02-26, 21:04
Medlem
Trumpsterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
Snus är guds gåva till mänskligheten.

Jag är tveksam mot den, har ingen erfarenhet dock, provat bara vid fester, men att hela EU förbjuder den gör mig skeptiskt till dess negativa påföljder.
Citera
2020-02-26, 21:07
Medlem
Trumpsterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Och hur många av dem röker eller snusar?

Ja folk blandar allt möjligt tydligen, men är inte tobaken det mest beroendeframkallande av alla?

Det är därför jag frågar kan man leva utan den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in