• 1
  • 2
2020-02-26, 21:29
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpsters
Ja cannabis r skert bttre n tobak fr avslappning, och visst ser det ut som om det r framtiden, men verkar ocks drja fr sverige.

"Hellre olagligt levande n lagligt dd" sa ngon vis.

Om alkohol skulle bli narkotikaklassat och ddsfrbjudet imorgon, skulle du aldrig mer rra en folkl d?
Nej just det, skit i lagen i det hr avseendet.
Citera
2020-02-26, 22:53
Medlem
Yllevantars avatar
Har man aldrig rkt eller snusat s lider man nog inte av att aldrig prova heller. Men jag hller med, en iskall ny dosa snus frn kylen r bland det finaste som finns, man blir lite sprallig i benen nr man tar den sista snusen ur en dosa och skuttar lite smtt mot kylen fr att hmta nsta.

Nstan lite ritual ver det hela ocks, man ska ha pissat innan och noggrant tvttat hnderna, se till att stlla fram en kopp te och ha allting iordning innan detta sker, sen ska man lukta ordentligt p snuset innan man petar opp' ett. Blsa upp verlppen pch ventilera snuset, sen lutat man sig tillbaka i samma rrelse som man knpper igen locket och sger eeeehhhhjoooru med framtnderna framme. Det r livskvalitet.
Citera
2020-02-26, 23:14
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
Snus r guds gva till mnskligheten.

Amen. Ett liv utan snus knns omjligt.
Citera
2020-02-27, 03:46
Medlem
Jag har fr mig att nikotin motverkar senilitet. Dock tror jag inte att man ndvndigtvis mste f nikotinet frn tobak.

Dremot kan tobak ibland ha en positiv motiverande effekt p gamla brukare. Jag har mnga gnger hrt frn vrdpersonal om gamlingar som har legat som kollin p lngvrden, men sedan har ngon ftt dem att brja rka igen och rkningen motiverar dem att g upp ur sngen och bli aktiva igen. Det r ven tveksamt att man behver oroa sig alltfr mycket om de negativa hlsoeffekterna om man brjar rka igen i 80-90-rs ldern (med tanke p de positiva hlsoeffekterna frn att bli lite fysiskt och mentalt aktiv igen).

Men givetvis har det funnits lkare och vrdpersonal som menar att det r jttehemskt att Ove, 89 r, brjar ta sig upp ur sngen och har blivit piggare fr att han har brjat rka d och d. Det r med det som med instllningen till missbruk inom den svenska vrden, d.v.s. man verkar snarare ha ngon slags ideologisk hllning om nolltolerans istllet fr att utg ifrn kunskapen frn medicinsk forskning och annan vetenskap.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-02-27 kl. 03:50.
Citera
2020-02-27, 05:40
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpsters
Ja folk blandar allt mjligt tydligen, men r inte tobaken det mest beroendeframkallande av alla?

Det r drfr jag frgar kan man leva utan den?

Om man aldrig brjar s blir man inte beroende.

Eller menar du att om man en gng tagit tobak s r risken stor att man f g p antidepressiva om man sluta med tobaken.

Det jag menade var att tabaken inte erstter antidepressiva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in